almalé és kungfu Rólunk

Utazó iPhone: stoppal Franciaországban

Sirappa küldött nekünk két bizonyítékot arról, hogy Utazónk még mindig kitartóan járja a világot, és mint Amelie törpéje, lefotóztatja magát a híresebb helyszínek előtt. Két és fél éve tart az utazása, azóta minden héten bejelentkezett, hála nektek. Jól tette.

Ezúttal Sirappával utazott, nem is akárhogy. Tudniillik stoppal.

Május utolsó napján elindultam európai körutamra, mégpedig stoppal. Az út során nem készítettem fotót az iPhone-ról (féltvén azt). Viszont miután megérkeztem barátomhoz, Krisztához Lille-be (Franciaország) (21 óra alatt 1435 km:D), úgy gondoltam, ideje elővenni a szépséget és ismét megmutatni neki egy újabb szeletet Európából.

Az első kép Lille főterén készült, ahol Liszt Ferenc zongorafesztivált hirdettek egyik szépséges épület homlokzatán.

A második kép pedig Calais mellett készült az északi tengerparton egy köpésnyire Angliától (simán láttuk Dover fehér szikláit). Én erre jártam, míg ti az irodában 40 fokban izzadtatok a munkában és csoporttársaim szenvedtek a vizsgák tengere alatt:)

Hát jelenleg kábé ekkora a várólista az Utazó iPhone rovatban.



Többé nem rejtély, mitől megy a szekér

E heti hirdetőnk a MiniCRM. Folytatjuk a megkezdett utat, és tovább göngyölítjük a rejtélyt: mitől működik jobban egy cég.

A MiniCRM első látásra csak rendcsináló eszköznek tűnik. Ahogy múlt hónapban volt róla szó: a postitek, az Excel-táblák kizárása a folyamatból, az ellenőrzés megteremtése, és az a kényelem, hogy csak egy böngészőre van szükség bármilyen számítógépen, a levelező és a szinkronizált naptár mellett a MiniCRM weboldalán minden céggel kapcsolatos ügyet elérhetünk.

Valójában ennél többről van szó. A MiniCRM címkét ragaszt a vevők homlokára, amikből a végén lesz egy feldolgozható vevői- vagy nem vevői profilunk.

Mit is jelet ez: kattintgatva a programban feltűnik egy egyénileg testre szabható lehetőség: az ügyfelek jellemzésére vonatkozó mezők. Amikor ugyanis az értékesítő, beosztott kapcsolatba kerül egy potenciális ügyféllel, vagy el akarja dönteni, érdemes-e egyáltalán kapcsolatba lépni vele, egy űrlapot lehet kitölteni, amivel kiderülnek a lényeges információk. Hogy kezdte a levelet? Kisbetűvel írta-e a cége nevét? A különös kérdések meghatározása cégfüggő, de a MiniCRM ingyenes oktatásain vagy egyik tanulmányukban megtudhatjuk, mi lehet fontos nekünk. Az előminősítéssel pedig kiderül, kivel kezdjük a hívást, és kik a totál felejtősek.

MiniCRM Képernyőképek from MiniCRM on Vimeo.

Ha elegendő ilyen űrlapot töltöttek ki az értékesítők, látszani fognak a trendek: az ország melyik részéről szoktak vásárolni? A "hellóka" kezdetű levelek van a "Szép jó napot kívánok" kezdetű levelek után van-e lezárt ügylet, vagyis van-e vásárlás. Az ilyen statisztikákból kiderülhet, hogy például aki kisbetűvel írják le a cégük nevét, általában nem vásárolnak a termékünkből. És ez nagyon fontos információ: ez választja el a búzát a konkolytól. Így elkerülhető, hogy olyan dolgokra fecséreljük el az energiát, amiből valószínűleg semmi nem lesz, miközben a potenciális vevők elszállingóznak.

Nem kell érteni, miért van így. Hogy a trendek milyen pszichológiai vagy szociológiai hatásoknak köszönhetőek, hogy a barna pólós ügyfelek miért vásárolnak inkább tőlünk. Ez nem az értékesítés feladata, nekik azt kell tudni egy pillanat alatt, hogy a potenciális vevő mennyire komoly, és ez alapján besorolni: meg kell-e dolgozni, vagy nem éri meg a fáradtságot.

Tegyük fel, hogy egy cégnek jelenleg van havi száz vásárlója. A MiniCRM azt ígéri, hogy a vevők besorolásával ez akár a duplájára nőhet. A vevők 30 százalékát általában elveszti egy cég, mert nem jól csoportosítja az energiákat, nem követi az ügyfeleket, egy elavult rendszerben tartja nyilván az információkat. 10-30 százalékot a munkavállalók csesznek el. Ha valaki vásárolt egy terméket, ajánlani kell neki kiegészítőket (upsell) is később, például hírlevélben. Amikor a marketing eltalál egy csoportot, akkor abban a pillanatban a csoport kábé 20 százaléka kész vásárolni - ezen a tortán osztozik aktuálisan a piac -, a maradék 80 százalék 2 éven belül realizálódik, de ezzel nem foglalkozik szinte senki. A CRM segít a figyelem fenntartásában, és a megfelelő időben csap le.

Összességében: aki nem ismeri a vevőit, elveszíti őket. Csak nézni, ahogy berepülnek, aztán kirepülnek, és fogalma sincs semmiről, csak a termékéről. Az meg kevés.

A MiniCRM segít megismerni a madarakat.



Nem lehet sorozatokat bérelni az Apple-től

Az Apple megszüntette a bérlési lehetőséget a TV Show-ba tartozó sorozatokra, valóságshow-kra és hasonló műsorokra, az iTunes Store-ból és az Apple TV-ről sem elérhető ez a funkció többé.

Az új Apple TV-vel tavaly bemutatott, 99 centes streamelési lehetőség úgy tűnt, hogy még jobban megdobja majd a 99 dolláros termék iránti érdeklődést. Az Apple szóvivője azonban azt állította az AllThingsDigitalnak, hogy a felhasználók láthatóank inkább vásárolnak meg egy-egy részt, mint hogy 99 centért megnézhessék egyszer. Emiatt talán a stúdiók is kihátráltak ebből az értékesítési formából, amit egyébként többen közülük kritizáltak is az alacsony ára miatt. Az Apple valószínűleg a vásárlások mennyiségének növekedésével érvelt, és mivel ez nem valósult meg, az alacsony árra belőtt modell nem volt többé életképes.

A szabályok szerint a befizetés után 30 napig lehetett elkezdeni a streamelést, és ettől kezdve 48 óráig be kellett fejezni a részt. Élt 2010-2011. És sosem járt Magyarországon.



Az Apple-nél nem változik semmi, Jobs szerepe sem

Még csak tegnap mondott le Jobs, de a net máris tele van a reakciókkal, véleményekkel, jóslatokkal. A tegnapot a kialakult helyzet értékelésének szenteltük, megírtuk az alaphírt, közöltünk egy Appleblognak írt elemzői véleményt, átnéztük, milyen fontos gépeket, kütyüket köszönhetünk Jobsnak, végül azt, hogy mennyiben hasonlít rá az utód, Tim Cook.

Most vegyük át a reakciókat. Abban majdnem mindenki egyetért, hogy a következő néhány évben nem fog változni a cég. A híres blogger, John Gruber például a következőket írta:

Jobs legnagyobb teremtménye nem valamelyik Apple-termék, hanem maga az Apple

A blogger szerint a vállalat önjáró, és egyetért vele Steve Wozniak is, akivel Jobs együtt alapította annak idején a céget.

Ne felejtsék el, hogy rengeteg tehetséges ember vette körül, és ők továbbra is a cégnél maradnak. Nem hinném, hogy a vállalati kultúra megváltozna Jobs távozása miatt, sokáig még biztos nem. Az Apple felkészült. Jobsra meg még legalább száz évig úgy fognak emlékezni, mint korunk legjobb üzleti vezetőjére, aki egyébként bizonyára továbbra is nyomon követi a vállalatot.

Persze Tim Cook is lelkes, aki kollégáinak írt levelében azt írta, hogy élete legjobb döntése volt, amikor az Apple-höz csatlakozott, és hogy Steve-vel együtt bízik a vállalat fényes jövőjében. Elődjét csodálatos vezetőnek és mentorának nevezte, akire továbbra is támaszkodik majd a vállalat. Ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy megőrzi a cég Jobs által kijelölt alapértékeit. Ahogy írja:

Jobs olyan vállalati kultúrát teremtett, aminek nincs párja a világon, és mi hűek maradunk ehhez, hiszen az Apple már a génjeinkben van.

A remekül értesül Walt Mossberg, aki nemcsak a WSJ újságírója, de Jobs egyik bizalmasa is, meg egyenesen derűlátó:

"Egy extrém módon jól értesült forrásom az Apple-nél azt állította, hogy Steve szerepe nem változik a cégnél, továbbra is részt vesz a fontosabb fejlesztésekben illetve a stratégia kialakításában. Aktív elnök marad, míg Tim Cook a napi feladatok levezénylésével foglalkozik majd." 



Steve Jobs végig aprólékos vezető maradt

Azt mindenki tudta, hogy Jobs a részletekbe is belement: a vezérigazgatók általában csak a teljes képre koncentrálnak, trendeket határoznak meg, ritka az olyan CEO, aki figyelemmel kíséri a legapróbb fejlesztéseket is. Jobs ilyen volt, bár sokan kétségbe vonták, hogy ezt a tempót az utolsó években is tudta tartani, hogy egy ilyen hatalmas vállalatóriás jelentéktelen ügyeire is tudott időt szánni.

 

Pedig a helyzet az, hogy munkamódszerei még a kétezres évek végére sem változtak, pontosan ugyanúgy vezette a vállalatát, mint a hetvenes években, amikor még csak tucatnyian voltak benne.

 

Persze általánosságok meg közhelyek puffogtatása helyett sokkal jobban tudja érzékeltetni Jobs teherbírását egy konkrét történet. Ma reggel pont egy ilyenbe futottam bele a Beszéljükmacen, és mivel hülyén vette volna ki magát, ha a forrásig eljutva lefordítom ugyanezt a cikket, mintha véletlenül találtam volna a neten, ráadásul a Beszéljükmac verziója is tök jól van megírva, inkább elkértem nektek az anyagot, most ezt olvashatjátok.

 

Kösz a remek posztot!

Nem sokkal Steve Jobs lemondása után Vic Gundotra, a Google mobil alkalmazásokért felelős vezetője posztolt a Google+-on egy történetet Steve Jobs-ról.

"2008. január 6-a volt, egy vasárnap reggel, éppen misén voltam, és a telefonom rezegni kezdett. Mivel nem jelezte ki a hívószámot, lenyomtam.

A mise után sétáltam ki az autóhoz a családommal, közben megnéztem az üzeneteimet. Steve Jobstól jött egy sms: „Vic, fel tudsz hívni otthon? Valami sürgőset kell megbeszélnünk!” Még mielőtt a kocsihoz értem volna, visszahívtam Steve-et. Akkoriban én feleltem a Google összes mobil alkalmazásáért, így a munkám egyik legfontosabb része volt, hogy folyamatosan tartsam vele a kapcsolatot.

„Hello Steve, itt Vic” – szóltam bele a telefonba – „Ne haragudj, hogy nem hívtalak korábban, de misén voltam, a számodat pedig nem írta ki a telefon, így kinyomtam.”

„Vic, amíg a hívó félnél nem az áll, hogy ‚A Jóisten’, nem szabad felvenni a telefont mise alatt!” – mondta nevetve.

Én is nevettem de kissé idegesen, el nem tudtam képzelni, mi lehet ennyire fontos. Ahogy említettem a munkám része volt, hogy hét közben beszéljek vele, de szokatlan volt a vasárnapi hívás, vajon mit akarhat?

„Szóval Vic, van egy problémánk, amit sürgősen ki kell javítanunk. Már a saját csapatomból ki is jelöltem rá az embert, aki segíteni fog neked ebben, remélem holnapig sikerül megoldani.” – mondta.

„Ránéztem a Google logóra az iPhone-omon ”– folytatta, „és nem vagyok vele megelégedve. A második ‚o’ betű sárga árnyalata valahogy nem megfelelő. Egyszerűen rossz, remélem Greggel holnapig meg tudjátok oldani a problémát. Ez így rendben van neked?”

Természetesen rendben volt. Pár perccel később érkezett egy email Steve-től „Ikon vészhelyzet” tárggyal. Az email szerint Greg Christie-vel kellett együtt dolgoznom a problémán.

11 éve szerettem bele az Apple II-be, és azóta egy halom történetem van az Apple termékekről. Még akkor is elismertem az Apple és Steve munkáját, amikor 15 évig Bill Gates-nek dolgoztam a Microsoftnál. Mégis, ha arra kérnek, meséljek egy sztorit a vezetésről, a szenvedélyről és a részletekbe menő figyelemről, akkor mindig ez a vasárnap reggeli telefonhívás jut eszembe.

Ez egy olyan lecke, amit talán sosem felejtek el. A vezérigazgatónak figyelnie kell a legkisebb részletekre is. Még a sárga szín árnyalatára is. Akár vasárnap reggel.

Az egyik legnagyobb vezető, akit valaha megismertem. Lélekben veled vagyok Steve!"




süti beállítások módosítása