A kaliforniai cég egyre több energiát fektet az ázsiai országba, korábban már a vállalatvezetés is tett utalást arra, hogy bár brutális növekedésen vannak túl, ez semmi ahhoz képest, amire a következő években Kínában lehet számítani.

Lássuk a mostani helyzetet: a szeptemberrel záródó negyedévben minden hatodik dollár már a kínaiaktól érkezett. A Hong-Kong-i iPhone 4S-készletek tíz perc alatt fogytak el erőrendelésben. Az iPad messze a legnépszerűbb tablet az országban. A közeljövőben 25 új Apple Store nyílik. És az 1553 kínai megkérdezésével végzett felmérés alapján ezek a boltok tele lesznek vásárlókkal.

A Fortune kutatásából ugyanis kiderült, hogy az ázsiai ország fizetőképes rétege mindennél jobban vágyik az Apple termékekre. Jelenleg öt százalékos a Mac piaci részesedése, ez azonban pillanatokon belül 21 százalékosra nőhet a felmérés szerint, amivel már majdnem pariban lenne a népi hős Lenovóval. Asztali gépek közt most egy százalékon álla a márka, ebből lehet 9 százalék. Az eladásokat azonban sokkal inkább a hordozható gépek határozzák meg, ezen a piacon az Apple súlya 5-ről 22 százalékosra nőhet.

Az iPad meg megmarad a legnépszerűbb tabletnek, a jelenlegi 65 százalékos részesedésből 68 százalékra nőve, elsősorban a Lenovo rovására.

Figyeljük meg: ha a számok valóban így alakulnak, a kínai lesz a legfontosabb piac az Apple-nek az amerikai mellett, a stagnáló Európa harmadik helyre szorul vissza.