Tavaly került fel a gépre, tesztelésre kaptam, de egyszerűen képtelen voltam egyetlen értelmes mondatot is kiizzadni magamból. Az Office 2011 ugyanis olyan valószerűtlenül szarul működött a gépemen, hogy azt hittem, a: ez valami vicc, b: én értek félre valamit.

Lassú volt, még egy sima szövegbevitel is szaggatott, a frissen letöltött Excel-dokumentumokat hibásnak jelölte, időnként nem tudtam beilleszteni, máskor kivágni, megint máskor BEÍRNI, a formázások elcsesződtek, az egész egy bizonytalanul remegő kocsonyára emlékeztetett, ami bármelyik pillanatban szétfröccsenhet.

Néha meg is tette.

Nemrég volt nálam egy merevlemezcsere, amiből előbb-utóbb poszt is lesz, a Time Machine jól-rosszul visszarakta a programokat, az Office-t is. Minden alkalmazás elindult korrekten, csak az Office kezdett el szívatni a munkaidőm közepén, amikor 12 kilométerre voltam a szoftverkulcsot tartalmazó doboztól, és amikor a legjobban kellett volna, hogy elinduljon ez a szar. Ehelyett ezt kaptam:

Ugyanez történt, amikor legutóbb merevlemezt cseréltem. Kényszerhelyzetben voltam, letöltöttem az INGYENES OpenOffice-t, ami gond nélkül képes volt a különféle dokumentumokkal arra, amire a Microsoft csak elvétve: kezelni őket.

Gond nélkül tudok ki-be másolgatni belőle, az az .xls, amibe korábban képtelenség volt beleírni, most lazán használható, egyáltalán, lett egy használható irodai munkacsomagom.

Én most leszedem szépen az önmagával sem kompatibilis Office-t, s kezdek a maradttal tisztább életet.