Almás cégünk kiadta második pénzügyi negyedévéről szóló jelentését. Mindenki nyugodtan nyugodjon meg: nincs még július, csak az Apple valamiért december végétől március végéig számolja a második pénzügyi negyedévet.

Na de a lényeg: az említett időszakban 24,67 milliárd dollár bevételt és 5,99 milliárd dollár profitot talicskázott össze a cég. A bevétel tavaly még csak 13,5 milliárd dollár volt, a profit 3,07 milliárd, utóbbit tehát lényegében sikerült megduplázni.

Elmondom, miért óriási dolog ez: mert tavaly ugyanilyen sokkos állapotban írtuk le a 3,07 milliárdos profitot, megemlítve, hogy az elképesztő, 90 százalékos növekedés a 2009-es nyereséghez képest.

Ezek egyszerűen nem képesek leállni!

De lássuk kissé kibontva a friss adatokat: az említett időszakban 3,67 millió Macintosht adtak el, ami 28 százalékos erősödést jelent, és ami lényegében megfelel az elemzői várakozásoknak (annyi év bénázás után kezdenek belejönni, pár napja 27 százalékot tippeltek, és mivel ez a szám lényegében bejött, elhihetjük azt is, hogy az új MacBook Prók adták a növekedés gerincét).

Ami a legmegdöbbentőbb, az iPhone 4 elképesztő szereplése: sikeres volt az iPhone, még sikeresebb az iPhone 3G, erre rátett még egy lapáttal a 3GS, a negyedik modell mégis 113 százalékkal sikeresebb, mint egy évvel ezelőtt az elődje, 18,65 milliót vettek belőle három hónap alatt. A számokat elnézve tényleg nem ég a ház, és kibír még néhány plusz hónapot a piacon az iPhone 4, ha valóban nem nyáron, inkább csak szeptemberben mutatják be az új készüléket.

És akkor essen szó az iPadekről is, amiből 4,7 millió fogyott: ezt az adatot nincs mihez viszonyítani, egy éve ugyanis még nem árulták a tabletet. Azért kontextusba helyezni érdemes: a karácsonyi időszakban még 7,33 milliót vettek az készülékből, ez tehát egy komoly visszaesés, de két fontos körülményt érdemes megvizsgálnunk. Egyrészt a karácsonyi időszakban mindig jobban fogynak a kütyük, a csökkenés tehát természetes, az ilyen drasztikus visszaesés viszont nem indokolt. A valódi ok inkább az, hogy a piac már az iPad 2 megjelenésére készült, és nem sokan vettek egy-két hónappal a premier előtt az előző generációs modellből.

Az iPod-eladások meg, ahogy azt várni lehetett, 17 százalékkal csökkentek, 9 milliót adtak el a készülékekből, amik egyébként folyamatosan vesztenek a súlyukból az iPhone-ok és az iPadek megjelenése óta.

A vállalat részvényei 3 százalékot erősödtek a bejelentés után, Steve Jobs meg örömmel jelentette, hogy az összes hengert a pokol tüze hajtja. Vagy valami ilyesmit.

Köszönjük a címet Malachinak, még hét negyedévnyi jelző maradt a tárban.