almalé és kungfu Rólunk

Népszerűek az Apple Store-ok a betörők körében

Megint kiraboltak egy Apple Store-t, ezúttal a connecticuti Greenwich-ben. Legalább öt támadó törte be az üvegajtót, és távozott több tízezer dollár (kétszer több millió forint) értékű gépekkel.

Azért írok róla, mert lassan elmondhatjuk, hogy trendről van szó, néhány hónapon belül ez már az ötödik betörés az országban. Augusztusban Dallasban és San Diegóban, novemberben Pittsburgben, decemberben New Jerseyben jailbreakelték a bejárati üveget, és rohantak a kiállítási iPodokkal, MacBookokkal és iPhone-okkal. Az új iLife-ot viszont még ők is otthagyták.

És hogy mi vonzza a betörőket? Nyilván egyformán okolható a hatalmas üvegajtó, amit mindenféle betöréstechnikai kisiparos előképzettség nélkül be lehet nyomni (értsd: minden hülye képes rá), és a kivilágított géppark is erős vonzó hatást fejt ki.

Nem lennék Apple Store manapság.



Az Apple bevételei háromszor gyorsabban nőnek, mint a kiadásai

A Goldman Sachs elemzője egy diagramon egymás mellé tette az Apple negyedéves jelentései alapján a cég árbevételeit és operatív költségeit. Azt lehet leolvasni, hogy az árbevétel sokkal gyorsabb ütemben nő, mint a működéshez szükséges kiadások. Ennyivel gyorsabb, ni:

Bill Shope személyében a Goldman Sachsnál új elemzőt köszönthetünk, ő meg is magyarázza, miért van ez a jelenség. Logikusan hangzik: szerinte az Apple visszatér a szoftverhez, és a hardvert csak a programok cipelőjének, fogyasztójának tartja. Ezzel a véleménnyel egyébként már a kommentek között is találkoztam, jól hangzik, de hát nem teljesen igaz. Legalábbis akkor nem, ha a fenti diagramot magyarázzuk.

Csak két pillantást kell vetni az Apple negyedéves jelentéseire: vajon hogyan alakult a szoftvereladásokból származó bevétel az utóbbi időben? Hát kérem stagnált. Azon felül, hogy a cég 20 milliárd dolláros összbevételének az iTunes Store eladások és az összes szoftver 10 százalékát sem teszik ki (csak akkor, ha hozzávesszük az iPod-kiegészítőket, szolgáltatásokat, szervizbevételeket, a jelentésben együtt szerepelnek), ráadásul nem is változott az értékük. Az Other Music Related Products and Services bevételi főösszeg 12 milliárd dollár körül alakult az elmúlt egy évben, a Software, Service and Other Sales 600 millió dollár körül hozott per negyedév.

Akkor mi az a bevétel, ami ilyen drasztikusan nőtt? Kitaláltátok, az iPhone, és a hozzá kapcsolható díjak, amiket a mobilszolgáltatók bizonyos késéssel juttatnak be az Apple kasszájába. Az iPhone-hoz kapcsolható bevételek a tavaly karácsonytól induló pénzügyi évben 5,5 milliárd dolláron kezdtek, és legutóbb már 8,8 milliárd dollárt hoztak. 2009-ben pedig még alig kúszott 2 milliárd dollár fölé ez a tétel.

Ha már okot keresünk, hogy miért nőtt drasztikusan az árbevétel, hát ezért. És valamiért a kimutatásokból nem úgy tűnik, hogy az egyre több júzer egyre több kontentot töltene. Legalábbis nem szembetűnő a változás a harverekből származó bevételhez képest.



Négy nap alatt 1,6 millió dolláron áll az Infinity Blade

A 6 dolláros játék, amit annyira vártam, és ami picit csalódás volt a szabad mozgás hiánya miatt, tarolt az AppStore-ban. Négy nap alatt 271 ezer felhasználó jelentkezett be a Game Centerbe a játékkal, ami azt jelenti, hogy legalább 1,6 millió dollárt (328 millió forintot) hozott a konyhára a program eddig. Nem beszélve azokról, akik játszottak vele, és nem jelentkeztek be a Game Centerbe, mint például én:

Ami szimpatikus, hogy a játéknak gyakorlatilag nincs vége (infinity ugye), mert a főúrt már eleve több generáción keresztül próbáljuk kicsinálni, aztán amikor végül kicsináljuk, a történet tovább folytatódik. Rövid pálya, egységellenfelek különféle színekben, de az xp-gyűjtés, kard- és pajzsvásárlás előhívja belőlünk az állatot, és gátlástalanul gyilkolunk a következő ruciért.

Nekem már csak egy célom van: kipróbálni az Infinity Blade kardot, a többi már nem érdekel. Ti már kipróbáltátok? Milyen érzés? Mintha az angyalok énekelnének?



Apple laptop akkor és most

Az Appleinsideren van egy tök jó összeállítás kedvenc cégünk elmúlt évtizedéről a laptopiparban, végigveszik a fontosabb mérföldköveket, akit érdekel az ilyesmi, okvetlenül olvassa el. Én inkább csak azt a részt emelném ki belőle, amelyikben összehasonlítják egymással az Apple öt évvel ezelőtti és mostani minijét: az iBookot és a MacBook Airt.

A régi apróság 12,1 colos volt (egészen mostanáig hiányzott is egy ilyen kis laptop a vállalat kínálatából), a gép 2,2 kilogrammot nyomott, a kijelző 1024x768 pixeles volt, vastagsága 3,4 centis, processzora 1,33 gigahertzes volt.

Ehhez képest öt évvel később a MacBook Air 11,6 colos, 1 kilós, 1366x768 pixeles, a vastagság 0,3 és 1,7 centi között mozog, a processzor órajele meg 1,4 gigahertzes lett.

Utóbbi látszólag nem sokat változott, csak öt százalékkal több a gigahertz, mint öt éve, most már azonban nem PowerPC G4-es, hanem Core 2-es van a laptopban, így a teljesítmény a szinte változatlan órajel mellett is körülbelül 50-100 százalékkal nőtt, attól függően, hogy az alkalmazás mennyiben használja ki a második processzormagot. És most persze csak a processzor változásáról beszélünk, mert a grafikus gyorsítónak és a memóriaalapú háttértárnak köszönhetően a teljes rendszer sebessége ennél jóval nagyobbat lépett előre.



Hétfői Apple-csaj: Sebastian

Olyan régen tettünk már valamit a csajokért, hát ez a hétfő nektek szól!

Egyébként meg úgyis minden rólatok szól. 

Szóval hosszú kihagyás után megint férfi a hétfői Apple-csaj, de tisztában vagyunk azzal, hogy az eheti versenyző, Sebastian Vettel nem feltétlenül az a bokáig tesztoszterontól csöpögő ősbika, akire a lányok többsége vágyik (nem az a minőség, amit ez a rovat nőből szokott hétről-hétre prezentálni), ezért itt van nektek felvezetőbe egy ide nem passzoló kép két darab erős, kopasz férfiról:

És akkor rátérhetünk a lényegre. Vettelt többnyire így látjuk:

Amikor viszont nem épp a gázt nyomja tövig, iPhone-nal bohóckodik (pedig a Red Bullos reklámban valami androidos mobilt próbálnak eladni vele), éppen ezért ő a mostani Apple-csaj.

Lányok, most egy ideig egy szavatok sem lehet.




süti beállítások módosítása