A Goldman Sachs elemzője egy diagramon egymás mellé tette az Apple negyedéves jelentései alapján a cég árbevételeit és operatív költségeit. Azt lehet leolvasni, hogy az árbevétel sokkal gyorsabb ütemben nő, mint a működéshez szükséges kiadások. Ennyivel gyorsabb, ni:

Bill Shope személyében a Goldman Sachsnál új elemzőt köszönthetünk, ő meg is magyarázza, miért van ez a jelenség. Logikusan hangzik: szerinte az Apple visszatér a szoftverhez, és a hardvert csak a programok cipelőjének, fogyasztójának tartja. Ezzel a véleménnyel egyébként már a kommentek között is találkoztam, jól hangzik, de hát nem teljesen igaz. Legalábbis akkor nem, ha a fenti diagramot magyarázzuk.
Csak két pillantást kell vetni az Apple negyedéves jelentéseire: vajon hogyan alakult a szoftvereladásokból származó bevétel az utóbbi időben? Hát kérem stagnált. Azon felül, hogy a cég 20 milliárd dolláros összbevételének az iTunes Store eladások és az összes szoftver 10 százalékát sem teszik ki (csak akkor, ha hozzávesszük az iPod-kiegészítőket, szolgáltatásokat, szervizbevételeket, a jelentésben együtt szerepelnek), ráadásul nem is változott az értékük. Az Other Music Related Products and Services bevételi főösszeg 12 milliárd dollár körül alakult az elmúlt egy évben, a Software, Service and Other Sales 600 millió dollár körül hozott per negyedév.
Akkor mi az a bevétel, ami ilyen drasztikusan nőtt? Kitaláltátok, az iPhone, és a hozzá kapcsolható díjak, amiket a mobilszolgáltatók bizonyos késéssel juttatnak be az Apple kasszájába. Az iPhone-hoz kapcsolható bevételek a tavaly karácsonytól induló pénzügyi évben 5,5 milliárd dolláron kezdtek, és legutóbb már 8,8 milliárd dollárt hoztak. 2009-ben pedig még alig kúszott 2 milliárd dollár fölé ez a tétel.
Ha már okot keresünk, hogy miért nőtt drasztikusan az árbevétel, hát ezért. És valamiért a kimutatásokból nem úgy tűnik, hogy az egyre több júzer egyre több kontentot töltene. Legalábbis nem szembetűnő a változás a harverekből származó bevételhez képest.
szucsadam
2010.12.14. 14:41
Címkék: játék appstore
A 6 dolláros játék, amit annyira vártam, és ami picit csalódás volt a szabad mozgás hiánya miatt, tarolt az AppStore-ban. Négy nap alatt 271 ezer felhasználó jelentkezett be a Game Centerbe a játékkal, ami azt jelenti, hogy legalább 1,6 millió dollárt (328 millió forintot) hozott a konyhára a program eddig. Nem beszélve azokról, akik játszottak vele, és nem jelentkeztek be a Game Centerbe, mint például én:

Ami szimpatikus, hogy a játéknak gyakorlatilag nincs vége (infinity ugye), mert a főúrt már eleve több generáción keresztül próbáljuk kicsinálni, aztán amikor végül kicsináljuk, a történet tovább folytatódik. Rövid pálya, egységellenfelek különféle színekben, de az xp-gyűjtés, kard- és pajzsvásárlás előhívja belőlünk az állatot, és gátlástalanul gyilkolunk a következő ruciért.
Nekem már csak egy célom van: kipróbálni az Infinity Blade kardot, a többi már nem érdekel. Ti már kipróbáltátok? Milyen érzés? Mintha az angyalok énekelnének?
Magyarósi Csaba
2010.12.14. 08:26
Címkék: történelem macbook macbook air ibook
Az Appleinsideren van egy tök jó összeállítás kedvenc cégünk elmúlt évtizedéről a laptopiparban, végigveszik a fontosabb mérföldköveket, akit érdekel az ilyesmi, okvetlenül olvassa el. Én inkább csak azt a részt emelném ki belőle, amelyikben összehasonlítják egymással az Apple öt évvel ezelőtti és mostani minijét: az iBookot és a MacBook Airt.
A régi apróság 12,1 colos volt (egészen mostanáig hiányzott is egy ilyen kis laptop a vállalat kínálatából), a gép 2,2 kilogrammot nyomott, a kijelző 1024x768 pixeles volt, vastagsága 3,4 centis, processzora 1,33 gigahertzes volt.

Ehhez képest öt évvel később a MacBook Air 11,6 colos, 1 kilós, 1366x768 pixeles, a vastagság 0,3 és 1,7 centi között mozog, a processzor órajele meg 1,4 gigahertzes lett.
Utóbbi látszólag nem sokat változott, csak öt százalékkal több a gigahertz, mint öt éve, most már azonban nem PowerPC G4-es, hanem Core 2-es van a laptopban, így a teljesítmény a szinte változatlan órajel mellett is körülbelül 50-100 százalékkal nőtt, attól függően, hogy az alkalmazás mennyiben használja ki a második processzormagot. És most persze csak a processzor változásáról beszélünk, mert a grafikus gyorsítónak és a memóriaalapú háttértárnak köszönhetően a teljes rendszer sebessége ennél jóval nagyobbat lépett előre.

Magyarósi Csaba
2010.12.13. 17:20
Címkék: applecsaj
Olyan régen tettünk már valamit a csajokért, hát ez a hétfő nektek szól!
Egyébként meg úgyis minden rólatok szól.
Szóval hosszú kihagyás után megint férfi a hétfői Apple-csaj, de tisztában vagyunk azzal, hogy az eheti versenyző, Sebastian Vettel nem feltétlenül az a bokáig tesztoszterontól csöpögő ősbika, akire a lányok többsége vágyik (nem az a minőség, amit ez a rovat nőből szokott hétről-hétre prezentálni), ezért itt van nektek felvezetőbe egy ide nem passzoló kép két darab erős, kopasz férfiról:

És akkor rátérhetünk a lényegre. Vettelt többnyire így látjuk:

Amikor viszont nem épp a gázt nyomja tövig, iPhone-nal bohóckodik (pedig a Red Bullos reklámban valami androidos mobilt próbálnak eladni vele), éppen ezért ő a mostani Apple-csaj.

Lányok, most egy ideig egy szavatok sem lehet.