almalé és kungfu Rólunk

Drámaian javul a Flash Player Macen

Úgy tűnik, hogy a Flash Player tényleg egyre használhatóbb lesz Macen is, összekapták magukat az ellenük indított hadjárat miatt (látszik a Star Trek kosztümön is, mennyire félnek). Pár hete jött ki a Flash Player 10.2 bétája, és az adobes John Nack azt írja erről a blogján, hogy akár tizedannyi processzoridőt használ Macen, mint az elődök.

Természetesen nem csoda történt, hanem a hardveres gyorsítás lesz egyre jobb, a videón látható tesztet egy új MacBook Airen mutatták be, amit ugye már eleve Flash Player nélkül szállítanak azoknak, akik inkább választják a lejátszó hiányát a pörgő ventilátorok és gyors lemerülés helyett.

A videón is látható, mennyire elszállnak a processzorok Mac OS-en (és ez véletlenül sem az underpowered konfig hibája), a 10.2 alkalmazásánál viszont hatalmas a különbség. Izgatottan várjuk a végleges verziót, hogy meglássuk, mennyivel nő a legújabb gépek üzemideje.



Mire jó az Apple TV?

Egy igen alapos Apple TV-tesztet készített nekünk Ottó, akit a blogon Időmilliomos apukaként is ismerhetünk. Ottó Kaliforniában él, így a szolgáltatások miatt neki nyilván többet jelent a készülék, mint nekünk jelentene. Viszont épp ezért fontos, hogy az ő véleményét hallgassuk meg a témában: mire jó az Apple TV?

Először nem árt tisztázni, hogy tulajdonképpen mi is az Apple TV. A neve ellenére egyáltalán nem TV, hanem egy tenyérnyi fekete doboz, ami WiFi vagy Ethernet hálózaton keresztül a számítógépünk iTunes adatbázisában tárolt zenéket, filmeket, podcastokat, hangoskönyveket továbbítja a tévénk vagy a házimozink felé. Emellett az internetről is tud tartalmakat összevadászni például a YouTube-ról vagy Flickr-ről. Az USA-ban Netflixről, az USA-n kívül még 13 szerencsés országban iTunes Store-ból is lehet vele filmeket és sorozatokat kölcsönözni.

Sajnos Magyarországon még nincsen iTunes tartalomszolgáltatás, ezért az Apple TV sem kapható. Használatához nem kell iTunes Store regisztráció, csak egy PC-n vagy Mac-en futó iTunes program.

Itt a négy fő indok, ami miatt nekem nagyon bevált az Apple TV:

Tovább olvasom


Olcsóbb lehet az iMac

A Digitimes arról ír, hogy 2011 első felében új iMac és MacBook Pro várható. Nahát. Ennél izgalmasabb, hogy a többnyire jólértesült oldal részleteket is közöl. Ezek szerint a laptopok nemcsak erősebb hardvert kapnak, valamennyire frissítik a dizájnt is, van esély arra, hogy közelíteni fogják azt a mostani MacBook Airek felé, bár ez remélem nem azt jelenti, hogy megint alumíniumszínű lesz a monitorkeret: a mostani fekete szerintem sokkal elegánsabb. Állítólag gőzerővel készítik elő a gyártást is, mert arra számítanak, hogy az új gépek 30-40 százalékkal pörgetik fel a keresletet.

De szó van az új iMacről is, ami a részegységgyártók szerint más méretben és olcsóbban jelenik majd meg, mint a jelenlegi. Ennyit tudunk összesen, a további részletek még kérdésesek. Mekkora lesz az új gép? A kisebbikből csinálnak egy 24-est? A csúcsmodell 30 colosra, már-már irreálisan nagyra nő? Jön a pletykákban emlegetett 22 colos multitouch (nem!)? Az alacsonyabb árak mindenesetre érdekesek, meg simán el is képzelhetők, hiszen ahogy azt a közelmúltban láthattuk, a Macek ára nem csökkent olyan ütemben, mint a többi számítógépé, van tehát honnan, hová.



Itt az iTunes 10.1.1

Szerintetek fér még néhány egyes ebbe a számsorba?

A frissítésbe egyébként egy rakás fontos hibajavítás került. Például korábban sokszor problémás volt bizonyos zenei videók lejátszása, ha a gépben GeForce 9400 vagy 9600 dolgozott (az enyémben pont ilyen van), hát ennek VÉGE.

Nem lép ki váratlanul a program, ha az iPodot olyan Machez csatlakoztatom, amiben PowerPC processzor dolgozik.

Megoldja azt a hibát, ami miatt bizonyos zenei videókat nem lehetett iPoddal, iPhone-nal vagy iPaddel szinkronizálni.

És így tovább.



Jövő héten érkezik az iAd Európába

Az első európai iAd-hirdetés jövő héten jelenik meg, az Unilever 8,3 millió fontot költ az itteni hirdetésekre első körben. Ők egyébként saját bevallásuk szerint nagyon elégedettek az iAd-vel, a reklámjukat fogyasztók 20 százaléka másodszor is megnézi a hirdetést, és nagy arányban keresnek további termékekre a cégtől a megtekintést követően.

További partnerek is sorba állnak, hogy Európában hirdessenek, a L'Oréal, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Citi, Evian, LG Display, AB InBev, Turkish Airlines és az Absolute Radio is befizetne. A szolgáltatás még ebben a hónapban indul az Egyesült Királyságban és Franciaországban, januárban pedig Németország is csatlakozik.

Az Apple közben a készülékek tekintetében is szélesíti az elérhetőséget, ezen a héten már az iPadre is megjelent egy hirdetés: a Tron Legacy Disney-film iAd-reklámja például csak ezen az Apple-platformon lesz elérhető.




süti beállítások módosítása