almalé és kungfu Rólunk

Az Apple gyűlöli az iPhone 3G-t?

Újabb összeesküvés-elmélet, de figyeljetek csak: tudjuk, hogy a készülék egyre használhatatlanabb lett az elmúlt 12 hónapban. Az utolsó döfést az iOS 4-nek nevezett mobilvírus vitte be, a több száz megabájtos kórokozó jelentősen lassította az Apple kétéves mobilját, a készüléken folyamatosan a túlterheltség jelei mutatkoztak, és sokszor a kezelőfelület is elérhetetlenné vált.

Aztán jöttek a további gyanús jelek: a tegnap bejelentett Nike+ például elvileg mindegyik eszközön működik, az iPhone 3G-n azonban a beépített GPS csip ellenére sem feltétlenül (bár ellentmondásosak az információk).

És akkor mostantól kezdve biztosra vehetjük azt a korábbi hírt is, hogy a Game Center sem fut az öregecskedő mobilon. Az önfeledt közös játékot engedélyező szolgáltatás remekül érzi magát a 3GS-en, a 4-esen, és az iPod touch 2-4. generációján, de az első iPhone-on és touch-on, valamint az iPhone 3G-n nem hajlandó elindulni.

Az első generációs eszközökön érthető is a korlátozás, hiszen azokon nem fut az iOS 4. Az iPhone 3G-n azonban rajta van az operációs rendszer, ráadásul annak hardvere lényegében megegyezik a baráti körbe bekerült második generációs touch-éval.

Mi lehet a korlátozás oka? Talán az, hogy a processzor a mobilban 412 megahertzen, míg az mp3-lejátszóban 532 megahertzen fut, de nehéz elképzelni, hogy a 29 százalékos különbség miatt esne ki a 3G a pixisből. Nem, az Apple valószínűleg gyűlöli ezt a készüléket, és csak idő kérdése, hogy távirányítással felrobbantsa azt.

Én szóltam.



Megmondja az iPhone, hogy merre futottunk

A Nike+ csomag az egyik legjobb kiegészítő volt annak idején az iPodhoz, meg is vettem a cipővel együtt: a talpba helyezett érzékelő rögzítette a sebességem, a megtett távolságot, az elégetett kalóriákat, ezeket az adatokat menet közben is visszahallgathattam, meg otthon is visszanézhettem őket a gép előtt ülve.

A technika persze fejlődött, és ma elérkeztünk a Nike+ GPS-es verziójához, ami a műholdak segítségével mondja meg, hogy merre futottunk, milyen gyorsan, mekkora távolságot tettünk meg. A program az egész útvonalat rárakja egy Google Mapsre, aminek praktikus értelmét nem látom, de higgyétek el, jó tudni az ilyen adatokat.

Ahhoz képest, hogy ingyen is adhatnák, persze magasnak is tarthatnám a kétdolláros vételárat, de összességében azért ez nem a világ.

Délután le is töltöm, csak azt nem tudom, milyen eszközön tudom majd futtatni: a hivatalos leírás szerint elég neki az iOS 3.1, meg bármelyik iPhone, iPod touch, iPad, de logikusan nézve ez hülyeség, hiszen GPS azért csak kell neki, az meg nincs mindegyik modellben.

Hihetőbb a 9to5Mac specifikációja, az iOS 4-et, iPhone 3GS vagy 4-et, és második-harmadik-negyedik generációs touch-t ír elő, bár itt meg azt nem értem, hogy az iPhone 3G hova tűnt.

Amint lehet, kiderítem.



Az iPhone 4 bevezetési ütemterve Magyarországon

Na most eláruljuk nektek a tutit. Nemcsak hogy mindegyik szolgáltató fogja árulni Magyarországon az iPhone 4-et - mint ahogy azt korábban már megírtuk -, hanem az is kiderült, melyik cég mikorra tervezi a bevezetést.

Ezek alapján a T-Mobile jó esetben szeptember végén elkezdheti a forgalmazást, rosszabb esetben október elején jönnek ki az új telefonok. A Vodafone állítólag szintén az októbert lőtte be célként, míg a Telenor talán januárban állhat neki az iPhone 4 forgalmazásának.

Egyik időpont sincs azonban még kőbe vésve, az Apple állítólag irgalmatlan kemény feltételeket szab a telefon bevezetésének, ezzel a Vodafone és a Telenor Magyarországon most szembesül először.

A T-Mobile továbbra sem ad információt az iPhone 4 megjelenésére vonatkozóan, annyi történt, hogy a weboldalukra kiraktak egy képet, amit egyébként az Apple magyar nyelvű nyitóoldalán is láthattunk már hetekkel ezelőtt. Eszerint a telefon hamarosan jön.

Mi viszont radarfüleinkkel elcsíptünk néhány elejtett szót, felszedtük a földről az aktatáskákból kihullott titkos emailek nyomtatott változatait, lehallgattuk a mobilszolgáltatók telefonjait - egyes informátorokat pedig válogatott kínzásoknak vetettünk alá.



Havi egymilliót költ az Apple az AdWordsre

A webkettes cég közzétette legújabb statisztikáit, amikből kiderült, hogy júniusban 47 vállalat költött el egymillió dollárnál többet az AdWordsön, és 71 vállalat állapodott meg félmillió és egymillió dollár között.

Az Apple pont a határon mozgott, a kaliforniai cégnek alig valamivel kevesebb, mint egymillió dollárt ért meg az, hogy mindenféle szavakra találattá válljon.

Az Apple nagy mázlija egyébként az, hogy akkor is sokat reklámozzák a cuccait, ha történetesen egy fillért sem költ hirdetésre. Június legnagyobb Krőzusa ugyanis az AT&T volt, ami 8 millió dolcsit költött főleg az iPhone 4 bevezetésére. Így meg könnyen marad egymillió alatt Steve Jobs.

A Google egyre nagyobb szeletet szakít ki magának a reklámpiacból, de azért nem árt tisztában lenni az arányokkal: a már említett mobilszolgáltató például 2,8 MILLIÁRD dollárt költött hirdetésekre 2009-ben aminek kevesebb, mint háromszázad része a rekord magas júniusi AdWords-költés.



Hétfői Apple-csaj: Miley

Mondhatnám persze azt, hogy tudom, ki Miley Cyrus, de igazság szerint fogalmam sincs. Láttam már a bulvárhírekben, de leginkább akkor került a látótérbe, ha beírtam a Google-be a "celeb" és "apple" szavakat. Sokáig próbáltam megkerülni őt, de most kiderült, hogy megkerülhetetlen, így a héten ő lett az Applecsaj.

A Velvetre azért beírtam a nevét, így kiderült, hogy Miley végtelenül erkölcstelenül mulat, szívesen vetkőzne, Ashton Kutcher szerint kiválóan öltáncol, nem hallgat popzenét, de ezerrel tolja a leszbicsókot, házasságra készül, fülre tetováltat, hajpótlást visel, legújabb filmjében meg villant, füvezik és dug.

Ja, és egyébként Apple termékeket használ:




süti beállítások módosítása