Pont múlt héten írtunk arról, hogy mennyibe kerül az Apple-nek, és mennyibe nekünk az iPod nano. Kiderült, hogy busás hasznon van az eszközön, hiszen majdnem háromszor annyit fizetünk érte, mint amennyibe az alkatrészek, meg azok összeszerelése kerül, ami még akkor is jelentős különbség, ha vannak még ezen kívül költségek egy mp3-lejátszóval.

A másfajta üzleti modellt követő AppleTV-nél azonban az árazás is jelentősen eltér: az iSuppli szerint 64 dollárba kerül a 99 dolláros eszköz összes alkatrésze, és azok összeszerelése, tehát az ár kétharmadát kiadja maga a termék. A 64 dolláros árra jön még a szállítás, a szoftverfejlesztés, a reklámozás, meg az összes többi hasonló ára, plusz a kereskedő haszna, végső soron tehát valószínűleg nem ezzel a készülékkel keresi betegre magát az Apple.

Nem is kell neki, a kütyü egyik legfontosabb feladata ugyanis az, hogy felpörgesse az iTunes Store forgalmát, hogy többen vásároljanak filmeket az online boltból. Ez az üzleti modell már kezd a konzolokéra emlékeztetni, amiket többnyire veszteséggel árulnak az első években, hogy gyorsan elterjedjenek, és hogy a játékok után fizetett licencdíjakból jól megszedjék magukat a gyártók.

Az árakat elemezve egyébként kiderül, hogy az új AppleTV gyártási költsége körülbelül a negyede a 2007-es modell 237 dollárjának. Egy érdekesség: a régi gépben az Intel processzora és az alaplapi csipszet együtt 68 dollárba került, többe tehát, mint amennyiből most az egész készülék kijön.