Nem elég, hogy a héten már egyesek az iPadjüknek örülhetnek, néhány napra rá az Apple állítólag egy új szolgáltatást is üzembe helyez. Igaz, ez inkább a fejlesztőknek lesz érdekes, ugyanis a iAd az alkalmazáson beüli reklámozást segíti majd.

Az iAd a Quattro Wireless vállalatból nőtt ki, amit az Apple idén januárban vásárolt fel. A pletykák szerint pedig azóta el is készültek az Apple hirdetési csomagjával, vagyis a fejlesztők ezentúl itt is intézhetik a hirdetéseket.

A bennfentesek szerint az iAd-t Steve Jobs - természetesen - forradalminak nevezi, és ezekkel a szavakkal hivatkozik rá: "az újabb nagy dobásunk".

Az iAd technológia a hírek szerint alkalmas lesz a reklámok pontosabb targetálására, beleértve a felhasználó földrajzi koordinátáira célzott hirdetéseket. Egyébként a Google már jegyez ezzel kapcsolatban egy szabadalmat, és mivel hetedikétől egy szép kis háború indul az AdMobot birtokló céggel (meg hát általában sincsenek jóban), minden eszköz megengedett. Nem nehéz megjósolni a jövőt: újabb évekig eltartó perek várhatóak.