Két hónappal azután, hogy a Google felvásárolta az AdMobot, az Apple is belenyúlt a zsebébe hasonló okokból. Megerősítést nyert, hogy cupertinói cég megvásárolta a Quattro Wireless nevű vállalatot, a hírek szerint 275 millió dollárt fizettek ki érte. A korábbi vállalatigazgató ezentúl az Apple mobilhirdetési divíziójának vezetője. Merthogy már ilyen is van.

Az összeg egyébként nem sok, kábé az elmúlt két hónap banki kamataiból tellett rá az Apple-nek. A Google ezzel szemben 750 milliót költött az AdMobra.

Persze az utóbbi cég egyike a legnagyobbaknak a mobilokon megjelenő hirdetések szolgáltatóinak piacán, havonta több mint 7 millió bannert és szöveges hirdetést lőnek ki weboldalakra és alkalmazásokon belüli hirdetésekre.

Ezért aztán iPhone-ügyben is eléggé képben vannak, rendszeresen közzétesznek ingyenes statisztikákat a kattintók adatairól, tőlük tudjuk, hogy amerikában nagyon szeretnek kattintani, és hogy az iPhone abszolút többségbe került az USA piacán, legalábbis a használat tekintetében.

Persze nem ez a legfontosabb, hanem a hatalmas lé, ami a hirdetések beszerzése és kiosztása közötti űrben ragad le, gondoljunk csak az AdSense tizedelési gyakorlatára. Forradalom nélküli, könnyen jött pénzt akar az Apple is.

Share