Egy kalandomat osztanám meg veletek, aminek a végén - vagy legalábbis majdnem a végén - a fenti mondat áll. Mondanom sem kell, nekem kellett mentegetőznöm.

Történt egyszer, hogy megnéztem a The Good Night című filmet Penelope Cruzzal és Danny DeVitóval, maga a mozi nem volt egy nagy eresztés, de a főszereplő az egyik jelenetben egy nagyon kis fülbemászó dallamot játszott zongorán, ami megtetszett. A jotón csak egy tűrhető minőségű változatot találtam, kiderült, Alec Puro szerezte a dalt. Elkezdtem prüntyögni, vagyis leszedegettem az akkordokat.

Először kommentben, majd videón feltöltve mutattam meg a velem hasonló cipőben járóknak, szerintem hogyan kell játszani a témát (utóbbihoz le kellett küzdenem az abból fakadó szégyenérzetemet, hogy egyáltalán nem tudok rendesen a hangszerhez nyúlni), persze én is éreztem, hogy valójában nem pontosan ezek a hangok azok, de annyi időt voltam hajlandó eltölteni a dologgal.

Néhány napja aztán váratlanul jött egy válasz az egyik kommentemre.

I can get you the sheet music if you leave me your email address.

Alec

Alec Puro maga írt nekem, hogy segít a kínjaimon, és átküldi a kottát. Ez a webkettő csodája, gondoltam, Alec később el is küldte a beszkennelt tabulatúrát, és írta, hogy a zenét töltsem le az iTunes Store-ból, mert nem ugyanaz, mint amit a videomegosztón hallhatunk. Írtam neki, hogy bocsi, onnan nem töltöm le, mert olyan nálunk nincs. Azt írta, sajnálja. Mondtam, hogy én is.

Volt olyan kedves, hogy átküldött nekem egy linket, ahonnan letölthettem az albumot, de egy kicsit pofátlannak kezdtem érezni magam. Mindenesetre aki alternatív lehetőségeket keres magának a zenék letöltésében, ez egy járható út lehet. Írhatunk az adott zeneszerzőnek, és megemlíthetjük, hogy magyarok vagyunk, hátha szánalomból megdobnak egy linkkel. iTunes Store-t, nekem, most. NEM VÁROK!