almalé és kungfu Rólunk

Nem Steve Jobs vezeti az idei WWDC Keynote-ot

Az Apple egy sajtóközleményt adott ki, amiben az idei WWDC-ről (Worldwide Developers Conference) árult el részleteket. Több mint 100 előadáson 1000 fejlesztő mutatja be a legújabb technológiai újdonságokat június 8-tól, az eseményen az iPhone OS 3.0 és a Snow Leopard mutatkozik be. De a legfontosabb hír: nem Steve Jobs, hanem Philip Schiller vezeti a keynote-ot. Steve Jobs valószínűleg ott sem lesz.

Amikor Jobs év elején egészségügyi szabadságra ment, mindannyian azt gondoltuk, hogy a vezér a stílszerűen a WWDC-n tér majd vissza, és twice as vehemenciával jelenti ki, hogy a világ legfejlettebb operációs rendszereit lassan végleges formájukba öntik. Nem így lesz, mint amire Tim Cook legutóbb utalást tett, Steve Jobs visszatérését június végére időzítik.

"Tavaly bepillantást engedtünk a fejlesztőknek a Mac OS X Snow Leopard képességeibe, most pedig a végső Developer Preview-t adjuk a kezükbe, hogy velünk együtt a végleges verzión dolgozhassanak" - mondta Bertrand Serlet, a szoftverfejlesztő részleg vezetője.

A fejlesztők olyan technológiai újdonságokkal ismerkedhetnek meg a rendezvényen, mint például az Open CL. Akik még nem olvastak esetleg róla: az OpenCL segítségével lehetővé válik a grafikus magokban rejlő erőtartalékok kihasználása a nem grafikus feladatokhoz. Lesz mit ellesniük a programozóknak.



Itt a Mac OS X 10.5.7

Na, hát én olyan önkívületi állapotban készültem erre a frissítésre, hogy végül jól lemaradtam róla. Az egész a 9to5Mac hibája, mert az oldal olyan agyroppantó számolással bizonyította be, hogy hétfőn jön az update, hogy kedden már nem is számítottam rá.

Erre befut.

A nálam 286 megabájtos csomagnak hála a következő okokból lesz twice as cool a Macintoshunk:

  • biztonságosabb lesz
  • folyamatosabb lesz a videólejátszás az Nvidia gpu-s Macekkel
  • okosabban működnek majd a következő widgetek: Unit Converter, Stocks, Weather, Movies
  • könnyebben megy majd a szinkronizálás a Yahoo-val, vagy a bejelentkezés a Gmailbe
  • jobb lesz a találati idő, ha a Finderrel egy olyan hálózati meghajtón keresünk, ami fölött nincs a Spotlightnak hatalma.
  • stabilabb lesz az iCal, a Mail és a nyomtatás

Szóval nem verjük a seggünket a földhöz örömünkben, a legtöbb javított hibáról én például még nem is hallottam, de azért az mégiscsak jó, ha stabilabb lesz a rendszer.



A Mac-kel lehet csajozni, a pc-vel nem

Mostanra eljutottam odáig, hogy ez a civakodás egész helyes. Mint a testvérek, vagy a szerelmesek, úgy csipkedik egymást a a redmondiak és a cupertinóiak. Eddig főleg a Microsoft reklámjaival kellett beérnünk, amikből kiderült, hogy a pc-k bár nem jobbak, mint a Macintoshok, többnyire olcsók, ezért Sheila, Lisa és Jackson, Lauren meg a többiek windowsos gépeket választottak.

Na most itt a bosszú, méghozzá a jól ismert I'm a Mac and I'm a PC-formába öntve. Az új reklámból kiderül, hogy a Mac nemcsak azért coolabb, mert egyszerre nyújt nagy kijelzőt, gyors processzort és stabilitást, hanem mert fel lehet vele szedni olyan csajokat, mint Megan.

 

 

 

Mondjuk én még az életemben nem jöttem össze senkivel a laptopomnak hála, de láttam már olyat, aki megbűvölve bámulta a hátlapon világító almalogót.

És volt még olyan is, hogy nálam egy iPhone volt, az ismerősömnél a legújabb Nokia, és amikor beszélgetni kezdtünk két csajjal, elég hamar kiderült, hogy az én esélyeim annyival jobbak, mintha legalábbis egy szafaládét tömtem volna a nadrágomba. Ott ültünk egy berlini étteremben, és egyértelmű volt, hogy a haveromnak át kell értékelnie eddigi nokiás életét, mert az esélyei számottevően csökkentek.

Mondta is, hogy akkor ő a következő héten vesz egy iPhone-t a csajozáshoz, amit persze telefonként továbbra sem lesz hajlandó használni, ellenben majd mutogat rajta képeket, meg vicces kis játékokat.

A lányok bugyijához vezető út ugyanis fingós alkalmazásokkal van kikövezve.

Egyébként szerintem azóta sem vett iPhone-t, de nincs is tartós kapcsolata.



A Psystarnak be kell vallani, mennyit keresett a klónokkal

Miután múlt héten hiába tiltakozott, a Psystarnak nincs más választása, oda kell adnia az Apple-nek a pénzügyi kimutatásait. A klóngyártónak 10 napja van, hogy megmondja a cupertinóiaknak, mennyit keresett az Apple-klónok eladásával.

Legutóbb még úgy tűnt, megegyezésre jut az Apple és a Psysar, legalábbis a titoktartásban megegyeztek, vagyis hogy a bíróságnak benyújtott és a teremben elhangzott részletek köztük maradnak. Erre az Apple-nek nyilván az operációs rendszert védő algoritmusok miatt van szükség.

A klóngyártó azonban gyorsan kihátrált abból a szobából, ahol a dolgokat békésen próbálták elrendezni, mivel amikor a pénzügyi kimutatásokat kérték, azt állították, hogy egy részük elveszett egy költözés során.

Az egyszerű értelemmel megáldott ügyvezető, Pedraza (akinek aranyköpései már nemegyszer megcsillantak), állítólag legalább 90-szer elmondta a tanúvallomásában, hogy fogalma sincs, hogy a cége mennyit keresett, vagy mennyi volt a klónok előállításának költsége. Saját bevallása szerint azt sem érti, amit kérdeznek tőle.

Valószínűleg a nyelvtannal is gondja akad az ügyvezetőnek, ehhez elég idézni az első nyilatkozatából. Akkor nagyjából így rakta egymás mellé a szavakat: "Azért vagyunk, hogy segítsünk Steve Jobsnak. Nem keres elég pénzt. Segítünk neki megnövelni az eladásait...Megtesszük, akár tetszik Steve Jobsnak, akár nem."



Appleblog hirdetési ajánlat

Még foglalható időpontok

Hirdetnék

Több mint egy éves az Appleblog, mostanra kialakult egy stabil olvasótábor, egy közösség, elérkezett az ideje annak, hogy egy következő szintre lépjünk: a megélhetési blogéra. Az olvasók szempontjából leginkább csak pozitív változásokra lehet számítani: reklámok eddig is voltak, csak mostantól nem Adsense-hirdetésekkel lesz tele az oldal, ami nagyobb bevételt, jobb közérzetet, több, alaposabban megírt postot jelent. 

De lássuk, hogy miről van szó.

Az oldalon két reklámfelület található.

Az 1-es egy maximum 160x290 pixeles, az oldal tetejét található billboard, míg a 2-es az aktuálisan legújabb post alatt, illetve a postokba lépve a post és a kommentek közt található 310x250 pixeles felület. Ezeket az Appleblog külön-külön értékesíti heti bontásban.

Nézzük meg, hogy mit kap a pénzéért a hirdető. És főleg: mennyiért.

A blog tavaly március óta elérhető bárki számára, az elmúlt 14 hónapban összesen 2,1 millió kattintás gyűlt össze.

Az oldal látogatottsága folyamatosan nőtt, mint az a lenti grafikonon is látható:

Jelenleg átlagosan 220-250 ezer kattintás van egy hónapban az oldalon, egyéni látogatóból naponta körülbelül 3,5-4 ezer, egy olvasó átlagosan 2-szer kattint, tehát aktív közösségről van szó. Havonta átlagosan 50 ezer absolute unique user látogat el az Appleblogra, ennyi embert lehet elérni a hirdetéssel.

A közösség nyitott az új technológiákra, 49 százalékuk Firefoxot és 28 százalékuk Safarit használ. De az operációs rendszerek arányában is megmutatkozik a speciális összetétel: Magyarországon jellemzően 98,9 százalékos a Windows piaci részesedése, ami az Appleblogon 63 százalék, míg az olvasók 32 százaléka Mac OS X-et használ.

Az Appleblog közössége tehát jól körülhatárolható, reklámozási szempontból ideális: fiatal, a technológiai eszközök iránt érdeklődő, az átlagosnál jobb anyagi helyzettel bíró olvasókról van szó.

Ebbe a környezetbe kerülnének a hirdetések. Mivel a Blog.hu szabályzata értelmében csak minden páros megjelenésre helyezhet el az Appleblog reklámot, míg a páratlanok fölött a Blog.hu rendelkezik, a hirdetők havonta átlagosan 110-120 ezer oldalmegjelenéssel számolhatnak. Egy olvasó átlagosan két postra kattint, ami ellensúlyozza a felezett reklámmegjelenést, így átlagosan naponta legalább 3000-3500 olvasó elérésével lehet számolni.

Ennek fényében a hirdetési árak:

Az oldal jobb szélén található 160x290 pixeles billboard:

27,5 ezer forint+ÁFA/hét

Az oldal közepén található 310x250 pixeles billboard:

32 ezer forint+ÁFA/hét

A hirdetési egység egy hétnél rövidebb ideig nem tarthat, és mindig hétfőn, 8 óra 00 perckor kerül ki az új billboard. Amennyiben a hirdető egy teljes hónapot (tehát négy hetet) vásárol meg, reklámpostot is kap az Appleblogon, amelyben azonban egyértelmű jelzés lesz a post reklámjellegére vonatkozóan. A többi post mondanivalójára, stílusára, tartalmára a hirdetőnek nincs ráhatása.

Az összeget nem befolyásolja az átkattintások száma, csak a megjelenés időtartama, amit viszont a felek előre megbeszélnek. A megjelenést a jelentkezés sorrendje határozza meg, a blog tulajdonosa vállalja, hogy a hirdetővel előre közli a pontos időpontot, és attól nem tér el. A még foglalható időpontokat itt lehet megnézni.

Az Appleblog fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a hirdetésen olyan elem jelenne meg, ami ellenkezik a blog szellemiségével, akkor elutasítsa annak elhelyezését. Éppen ezért fontos, hogy a megrendelő legkésőbb 168 órával a megjelenés előtt mutassa be az elkészített reklámfelületet, ami mindkét felületen lehet:

.jpeg, .gif és .png-formátumú, 

a középső, 310x250-es billboardon megjelenhet még:

flash.

A fizetés áfás számla ellenében történik, melyet az Appleblog a teljesítés után állít ki, a megrendelőnek a számla kiállítása után tíz nap áll a rendelkezésére az utalásra.

Jelentkezni ezen az email-címen lehet.

A hirdetések nem jogosítják fel a megrendelőt arra, hogy az oldal tartalmát befolyásolja, a kritikus és őszinte hangvétel továbbra is az Appleblog sajátja.




süti beállítások módosítása