Na, ez egy ilyen hét, egymást anyázó cégek minden mennyiségben. Most a Microsoft vágott vissza egy nem is annyira hülye hirdetésben.
Az alábbi videóból kiderül, hogy egy iPodot dalokkal megtölteni 30 ezer dollárba kerül, míg a Zune-nál ugyanez csak 15 dolcsiba fáj. Márpedig az kétezerszer olcsóbb.
Szóval a videó megtekintése után természetesen ki kell mondani, hogy a Microsoft erősen csúsztatott, hiszen az iTunesból örökre vesszük meg a dalokat, míg a 15 dolcsis havidíjért csak bérleti joghoz jutunk, szóval harmincnaponta újra és újra ki kell fizetnünk ezt a pénzt.
Csakhogy.
Egyszerű szorzással kiszámolható, hogy 30 ezer dollárból 165 évig tudjuk bérelni ezeket a dalokat, márpedig engem aztán nem különösebben izgat, ha valamelyik dédunokám hirtelen elveszti az összes mp3-at, amit én az ezredforduló környékén hallgattam.
Arról nem is beszélve, hogy 15 dolcsiból folyamatosan változó playlistet állíthatok össze, szóval nagyobb változatosság, boldogabb élet várna rám. Amiatt persze biztos eldurranna rendszeresen elsején az agyam, hogy minden, már kiválasztott dalt tölthetek le újra, szóval a Zune szolgáltatása kényelmetlenebb, mint az iTunes tulajdonjoga, de ez az előfizetéses rendszer valóban minimum versenyképes.
Csakhogy/2.
Nem a reklám az igazán érdekes, hanem amit üzen: a Microsoft nyilván nem ölne bele komoly összegeket a hirdetésbe, ha nem számolna a Zune-nal. A mostani hirdetés tehát reménykeltő lehet a márka rajongóinak (jelentkezzen, ha akad ilyen), meg abból a szempontból is érdekes lehet, hogy talán valóban készül az új lejátszó, az egész pofásnak tűnő ZuneHD.