Július 31-n, az iPhone hazai premierjének a napján haverkodtam össze Csernyánszky Zoltánnal, aki legelöl állt a sorban. Hajnali fél ötre érkezett, szóval nyolc körül már meglehetősen elcsigázott volt, különösen az újságírók seregétől: nem akart ő első lenni, nem vágyott a felhajtásra, a pokolba kívánta az egészet.

Feltettem neki pár kérdést, aztán hagytam, mert láttam, mennyire unja az interjúkat, de a vásárlás után odajött hozzám a Leroy-ba, és beszélgettünk egy jó húsz percet. Akkor ígérte meg, hogy Appleblog-olvasóként ír egy exkluzív tesztet nektek, amiből kiderül, hogy Magyarország első hivatalos iPhone-vásárlója, aki két hete még Nokia-tulajdonos volt, mennyire elégedett a készülékkel.

Tádám:

Az elmúlt 2,5 hétben, amióta meg van a „kicsike”, abszolút úgy érzem, hogy nem bántam meg a vételt. Teljes mértékben hozza azt a minőséget minden téren, amit vártam tőle. A felhasználói élmény nagyon erősre sikerült. Mostanában rendszeresen előfordul, hogy az iPhone-on internetezek, holott ott van tőlem pár méterre a gép. Lehet, hogy ez csak az újdonság varázsa, de engem egyelőre meggyőzött. Az egész telefon multimédiailag nagyon ott van. Összehasonlítva a 3G-vel baromi gyorsnak tűnik, de azért én úgy érzem, hogy néha egy-egy pillanatra mintha megszűnne az a légies, könnyed mozgás.

Fényképezőgép, videofelvétel terén nem hiszem, hogy kiemelkedő lenne az iPhone 3GS. Szokták mondani, hogy az a legjobb fényképezőgép, ami éppen nálad van, amikor használni kell. Ergo ha nincs nálunk egy komolyabb vas, de hirtelen szeretnék megörökíteni valamit, akkor teljesen jó szolgálatot tesz, nyilván nem DSLR-killernek szánták, de azt hiszem, ez az összes mobiltelefon kameráról elmondható. A fényképezős funkciók voltak amiket a legkevesebbet használtam az elmúlt 2,5 hétben.

Az Apple Store-ban lévő program kínálattal egyelőre teljesen jól elvagyok, elkövettem én is azt a hibát, amit nyílván sok más felhasználói, hogy teleraktam a telefonom sok olyan, elsőre jópofának tűnő alkalmazással, aminek aztán később semmi hasznát nem veszem. :)

Néhány program amit az elmúlt időkben feltettem: FS5 Hockey, iTranslate, Brick, Labyrinth 3D, Shazam, Google Earth, Fring, Mover, BubbleWrap, stb.

Amikor a Shazamot megmutattam ismerősöknek és az felismert egy zeneszámot úgy, hogy közben a szobában lévő zaj bőven elnyomta a hangfal hangját, és még azt is megmondta, hogy ez bizony live version, akkor egy pillanatra azért mindenki nézett, hogy mi van?!!! :D

Még én is meglepődtem.

Azokkal a mendemondákkal, hogy 35 fokban lekapcsol, meg az egyéb idióta rémhírek nyomával egyáltalán nem találkoztam, pedig volt, hogy úgy játszottam, interneteztem rajta, hogy még a nap is rásütött, és mindezt a hátán egy védőpáncélban tette.

Ami nekem hiányzik. Igazából semmi olyan nagy dolog nincs, ami nélkül nem tudnék élni, és emiatt magamból kikelve köpködnék az Apple-ra.

A bluetooth-os fájlcserélhetőség, ami talán a leginkább hiányzik. Néha van olyan szitu, hogy valakinek ezt vagy azt át kellene küldeni, és ilyenkor kicsit körülményesebb megoldani a dolgot. Számomra hiányzik, hogy a hívás-időtartalmakat bejövő és kimenő hívásokra szétbontva is lássam. Nem volt időm még utánanézni, hogy léteznek-e erre olyan LEGÁLIS alkalmazások, amik pótolják ezeket a hiányosságokat.

Amikor álltam a telefonért a premier napján a sorban, akkor is sokan kérdezték, hogy mit jelent nekem ez a mobil, miért jöttem ilyen korán. Én akkor is mondtam, hogy igazából semmi különös, nem vagyok hatalmas fanatikus, a hibáival együtt is egyszerűen bejön és tetszik, nincs más oka. Az igazi szerelemben sem tudod megmagyarázni az érzéseid. :D

Fogalmam sincs, hogy miért jön be ennyire. Tetszik!