Sorra láttuk a bénábbnál bénább reklámokat a Microsofttól az utóbbi időben. Ezekben direkt módon az Apple-t támadták, és egyetlen érvként azt tudták felhozni, hogy olcsóbban is lehet számítógépet vásárolni, ha nem ragaszkodunk a Macekhez. Ez tény.

Az Apple elegánsan válaszolt a reklámokra, nem fogtak ellenkampányba, hanem az aquila non captat muscas elv szerint egyszerűen megmondták, mi itt a gond (amit egyébként is mindenki tudott). Bill Evans, az Apple szóvivője a Business Week újságírójának ezt mondta: "A PC nem lehet megfelelő választás, ha nem azt teszi, amit elvárunk tőle. Az egyetlen dolog, amiben megegyezhet egymással a Microsoft és az Apple, hogy a Mac király. A jó dizájnnal és a fejlett szoftverekkel szemben semmilyen ár sem versenyezhet."

Ez az adok-kapok viszont korántsem zárult olyan mulatságosan, mint autóipari megfelelője, ahol a Bentley vetett véget a reklámháborúnak. Miközben az Audi, a BMW és a Subaru egymást gúnyolta az óriásplakátokon, és egyre kínosabb és hosszabb szövegekkel mutatták meg, milyen menők, a Bentley fokozhatatlanul brit módon zárta le a vitát:

Zseniális, akár valódi, akár nem.