Nem nagyon szoktam politizálni itt az Appleblogon, most sem teszem. A sztori viszont hihetetlenül vicces, nem bírom ki, hogy ne írjam meg, főleg, mert tematikailag köze van a bloghoz.

Nem tudom, mennyire követtétek az UD Zrt. ügyét: megmondom őszintén, én az első hetekben megpróbálkoztam a dologgal, de aztán teljesen elvesztettem a fonalat. Ki hallgatott le kicsodát? Kinek a felhatalmazásából? Ki a feljelentő és ki a a feljelentett? Qui prodest? Mindenesetre egy friss lapértesülés szerint az egyik vád egy csodálatos félreértésre vezethető vissza.

Az egész ügy hátterében egy lehallgatás áll. A titkosszolgálat az UD alkalmazottait figyelte, még a vezető informatikus vonalára is poloskát kötöttek, hogy kiderítsék, miben mesterkedik. Az egyik telefonbeszélgetés során hangzott el a végzetes mondat: a szakember azt mondta, hogy megnéz valamit a Mac könyvtárában - merthogy Macintosh-júzer az illető. A Nemzetbiztonsági Hivatal azonban félreértette a hallottakat, és azt hitte, a vezető informatikus a MeH-ről, a Miniszerelnöki Hivatalról beszél, márpedig az tényleg nem jó, ha valaki egy fontos állami intézmény rendszerében matat.

Fogalmam sincs, hogy a vád többi pontja megállja-e a helyét, ráadásul a titkosszolgálatokat sem nagyon hibáztatom, mert már nagyhatalmak is robbantottak ki háborúkat holmi félreértések miatt, ettől függetlenül a sztori legalábbis vicces.

Viszont mindenkit arra kérek, hogy mellőze a politizálást, bármelyik oldal sértegetését, mert ha elfajulnak a dolgok, beszüntetem a kommentelést. Előre is köszönöm. Syr Wullamnek meg utólag, hogy bekommentelte a hírt.