almalé és kungfu Rólunk

Akár 18 százalékkal olcsóbb MacBookok

A Piper Jaffray szerint az új, alu-házas MacBookok 899, vagy 999 dollárról indulnak majd, de Gene Munster szerint az Apple mindenképpen betör az ezer dollár alatti laptopok piacára. Furcsa helyzetbe kerültek az elemzők: miközben kiemelik, hogy az alumíniumborítású, várhatóan gesztusvezérelt touchpaddal ellátott MacBookok még inkább prémium kategóriába emelik az Apple alsókategóriás laptopjait, addig az ár alapján pont az ellenkezőjét szeretnék mondani.

A jósolgatás nem áll meg itt: a MacBook Prók is olcsóbbak lesznek, állítólag 1899 dollártól indulnak az Apple felsőkategóriás laptopjai. Ezek vékonyabbak lesznek, és szintén gesztusvezérelt trackpaddal lesznek ellátva. Állítólag az Air-t is frissítik, csak hogy ne maradjon ki egyik gép sem, de az ultravékony laptop esetében nem lehet túl sok újításra számítani. Munster még azt is elmondta, hogy idén még ne nagyon számítson senki a touchscreen Macek eljövetelére, az még a jövő zenéje.

Kedden minden kiderül. Az Appleblog szokás szerint élőben közvetíti majd az eseményeket.



Összeáll a Youtube az iTunes-szal

A Google gondolt egy nagyot. Na jó, nem is akkorát: ezentúl a youtube-os videók mellett egy link vezet majd a digitális üzletekbe, így ha valakinek megtetszik egy zene, film, könyv vagy alkalmazás a jó pár milliós youtube-közösségből, egy kattintással meg is szerezheti magának a kívánt alkotást. Hiszen valamihez kezdeni kell egy ekkora embertömeggel, a Google nem hiába fizetett ki érte több, mint másfél milliárd dollárt.

Az alkotók szándéka szerint így megszűnnének a kommentekben gyakran ismétlődő kérdések: ki énekel, mi a címe, mikor jelenik meg, sőt, a "hol lehet megvenni" (a lemezboltban baz'meg) hozzászólást sem látjuk többé viszont. A szolgáltatás egyelőre csak Amerikában érhető el, de az Apple és az Amazon azonnal lecsapott rá. A tervek szerint őket követik majd a többiek. A cél persze az, hogy növeljék a jelenleg elérhető tizenötmillió dalt, és egyéb digitális nyalánkságokat, de (egyelőre) nem tolják magukat aggresszíven az arcunkba. Még nem tűnnek falánknak, hiszen alig észrevehető ikon csábít csak a vásárlásra, de várjuk ki a végét: a Google-nél állítólag már tesztelnek egy olyan megoldást, hogy a videókban is elhelyezhessenek hirdetéseket.



Exkluzív: eddig kb. 15 ezer iPhone fogyott Magyarországon

Kezdjük a mai napot rögtön egy valószínűleg megerősítésre hiába váró adattal: eddig kábé 15 ezer iPhone 3G-t sikerült eladni a forgalmazás első hat hete alatt Magyarországon. Az információ több forrásból származik, olyanoktól is, akik elég közel állnak a tűzhöz, szóval nagyságrendileg mindeképp pontos, még ha Magyarországon hivatalos adatot hiába is várnánk (érdekes, tőlünk nyugatabbra mindenki be meri vállalni, hogy hol tart).

A legnagyobb kereslet az első héten volt, akkor nyomták ki a teljes mennyiség körülbelül harmadát-negyedét, majd folyamatos visszaesés, aztán stabilizálódás következett. Pont, mint bármelyik slágertermék esetében.

Nem tudom, hogy mennyi van a hazai piacban, de a T-Mobile szerint valószínűleg sok. Az elmúlt hetekben komoly reklámkampány indult, a négyes-hatos villamos oldalán láthatjuk az Apple telefonját, a magazinok és online újságok címlapja tele van vele, sőt, már tévéreklámok is vannak.

Legutóbb az egyik ismerősöm kezébe nyomtak egy jegyzetfüzetet a Műegyetem előtt, amin egy laptop volt, annak a képernyőjén meg az iPhone. Mondjuk levont valamit a marketing értékéből, hogy a hordozható gép egy Fujitsu-Siemens volt, de hát végülis a T-Mobile nem a Macintosht, hanem az iPhone-t akarja eladni. Az viszont biztos, hogy a szolgáltató nem ölne súlyos tízmilliókat a kampányba, ha úgy gondolná, hogy csak egy marginális réteg veszi majd a mobilt. Egyszerűen nem jönne vissza a pénz, a jegyzetfüzetes fogás meg azt mutatja, hogy egyetemistákat, diákokat is el tudnak képzelni a vásárlók között.

Persze sokan mondják, hogy az iPhone játéktelefon, nem is való másnak, mint fiataloknak, amivel kapcsolatban hadd osszak meg veletek egy friss élményt, kis kitérőt tartva: egy meglehetősen komoly multinacionális informatikai vállalat amerikai vezetőjével volt alkalmam találkozni (valójában csak ott álltam a több tucat ember közt, aki szintén találkozott vele). Bár sosem voltak kétségeim afelől, hogy az iPhone-nak az üzleti kategóriában is van keresnivalója, még engem is meglepett, amikor kipakolta magaelé mobilját az asztalra, ami egy első generációs Apple-készülék volt. Hirtelen eszembe jutottak azok az Appleblogon is felbukkanó, nyilván az említett ötvenes üzletembernél alacsonyabb beosztású kommentezők, akik hosszasan ecsetelték, hogy az iPhone csak idiótáknak, diákoknak meg plázacicáknak való, komoly ember nem égeti magát vele. Hát így.

Na de visszakanyarodva a reklámokhoz: feltűnő, hogy a premier környékén viszonylag nagy volt a csend. A T-Mobile szervezett ugyan egy remek megnyitóünnepséget, de nem ömlött a képünkbe mindenhonnan az iPhone.

Gondolhatnánk, hogy azért csak késve indult a reklámkampány, mert a mobil nem hozta a várt számokat, és most plakátokkal szeretnék felpörgetni az értékesítést. Az információim szerint azonban a tervek szerint történtek a dolgok: a startnál elég nagy reklámerőt jelentett, hogy minden oldal, magazin, blog a mobilról írt, egyszerűen nem volt szükség hirdetésekre, és csak a kezdeti lelkesedés alábbhagyása után indították a kampányt, hogy fenntartsák az érdeklődést. Meg befutott a második szállítmány is Kínáaliforniából, úgyhogy ideje becsalogatni az embereket az utcáról.

Az mindenesetre biztos, hogy egyre több embernél látok a metrón, az utcán iPhone-t, méghozzá a 3G-s verziót, a mobil tehát kétség kívül jelen van, tömeget épít.



Bréking: jövő héten érkeznek a MacBookok

Úgy tűnik, az Apple már nagyban szervezi a várva várt "Notebook Event"-et, ami az előzetes pletykáknak megfelelően tényleg október 14-én lesz, 10 órakor (ami itthon este 7 órát jelent). Egyébként szintén jövő keddig lehet a november 18-án esedékes iPhone fejlesztői konferenciára kedvezményes jegyeket venni. Gyülekeznek az Apple-rendezvények. A mostani esemény meghívásos alapon működik, és az Appleblognak persze most is elfelejtettek küldeni e-mailt, ejnye.

Csak az ismétlés kedvéért: a pletykák úgy szólnak, hogy szeptemberben az iPodok, októberben a MacBookok, és novemberben az asztali gépek frissítésére kerül sor. A mostani eseménynek elsősorban arra kell választ adnia, hogy mi a fene az a "Brick", meg persze mindannyian kíváncsiak vagyunk az új laptopokra, már csak azért is, mert ezúttal nemcsak "házon belül" módosulnak.



Kémfotókon az új MacBook Pro?

Elvileg rövidesen megtudjuk, hogy is néz majd ki az Apple hordozható zászlóshajója, addig is maradnak a bizonytalan eredetű kémfotók. A mostaniakat a tajvani Apple.Prónak köszönhetjük és persze nem állíthatjuk teljes bizonyossággal, hogy ilyen lesz az új gép, de a korábbi pletykák szerint valami nagyon hasonlóra számíthatunk. Ennek megfelelően a billentyűzetkivágások olyanok, mint a MacBook Airen, a trackpad viszont nagyobb lett. A baloldalon találhatók a bemeneti nyílások, míg a jobboldalon ott a hely az optikai meghajtónak.




süti beállítások módosítása