Na kérem, a helyszínen az idő kellemes, a hangulat fesztelen, átléptük a mínusz ötödik órát. Hoszteszlányok és biztonsági személyzet rohangál ide-oda, fotósok és sajtósok ülnek a virágágyások mellett, a laptopjukon pötyögnek.

Az autóból kiszállva vettem észre, hogy elfelejtettem elhozni a fényképezőgépemet. Megveregetem a vállamat. Kénytelen vagyok elkunyerálni mástól egy gépet, a kölcsönfotókat egy laptopon elküldöm magamnak, így ti is láthatjátok, mi folyik a helyszínen. Kongadobok várják a zenészeket, és összességében egy igényes kis showtime kezd kibontakozni, ezt el kell ismerni. Megkérdeztem a szervezőket, a telefonra várakozóknak merre van a sor vége, de a válasz bizonytalan. Rámutat egy laza szerkezetű és vegyes összetételű embertömörülésre. "Valahol ott tessék várni" - mondja. A hangszórókból a U2 csap a húrok közé.

Élő helyzetjelentést még itt is olvashattok.

Update: Újra a helyszínen vagyok. A díszlet nagyon kellemes, a zene eldübörög a háttérben, a sor egyre nő. A hoszteszlányok karszalagokat kötnek a leendő iPhone3G-tulajdonosokra, a sorszámok kiosztására később kerül sor, mint megtudtam. Állítólag a sorbanállók már maguktól is tudják a helyüket, így a pozíciók e szerint alakulnak majd.

Tilla épp most igazítja el a vásárlókat, megnyugtat mindenkit, hogy szendvicsek és üdítők kerülnek kiosztásra. Megszólaltatja a sor elején állókat, akik fél öt óta állnak sorba.

Egyelőre nem sikerült beszélnem egyetlen T-mobile informátorral sem, de rajta vagyok az ügyön.

Update2: Tilla húsz percen keresztül kínozta kérdéseivel a sorbanállókat, most a Beat Box zendített rá. A telefonokat állítólag egy "díszautóval" hozzák a helyszínre, érdemes elbarikádozni a mellékutcákat. Már két óra sincs hátra a nagy pillanatig.

Update3: A lokálhírességek ellepik a VIP termet, a termen kívül egyre hosszabb sor kígyózik. Sikerült beszélnem a T-mobile kommunikációs igazgatójával, de nem sikerült megtudnom semmi érdemlegeset. Tizenegy órakor próbálkozhatom  a marketing igazgatónál. Ha tőle sem hallok konkrét számokat, muszáj lesz kitalálnom néhányat. Na jó, mégsem. A hangulatrendőrség jelentése: a buli jó, fennakadás sehol nem történt.

Update4: Megérkezett a teherautó, és a nagy, fekete láda, amit biztonsági szakemberek kísérnek be az üzletbe. Sikerült beszélnem a marketing igazgatóval, aki elmondta, hogy így volt előírva az Apple-lel kötött nemzetközi szerződésben. Mint megtudtam, nem kell aggódni a holnap sorban állóknak sem, tisztességes készletet kap mind a kilencvenkilenc üzlet. Számokat nem hallottam, hacsak azt nem, hogy a T három-négy nap alatt hozta össze a nyitó rendezvényt, csikidámkirályostul, mindenestül.





Másfél perc van hátra. Kiosztották a százötvenedik sorszámot is. Az izgalom fokozhatatlan. Dobolnak is.

00:00 Behatoltunk a főhadiszállásra az első tíz vásárlóval. A T-alkalmazottak tapsoltak. Mind a tíz pultnál folyik a kiszolgálás. Öröm és bódottá. A sajtó ellepte a helyet, képeket lent találtok, a képek sorrendje, vagyis annak esetleges hiánya miatt elnézést kérek.

Fél óra alatt elkészült az első szerződés, egy 400-as csomag. Tilla elmondta, hogy egy kis adminisztrációs zűr támadt, de a többieket már gyorsabban szolgálják ki. Ennyi volt a móka mára, jó éjszakát mindenkinek.

Lássuk a képeket: