A Google gondolt egy nagyot. Na jó, nem is akkorát: ezentúl a youtube-os videók mellett egy link vezet majd a digitális üzletekbe, így ha valakinek megtetszik egy zene, film, könyv vagy alkalmazás a jó pár milliós youtube-közösségből, egy kattintással meg is szerezheti magának a kívánt alkotást. Hiszen valamihez kezdeni kell egy ekkora embertömeggel, a Google nem hiába fizetett ki érte több, mint másfél milliárd dollárt.

Az alkotók szándéka szerint így megszűnnének a kommentekben gyakran ismétlődő kérdések: ki énekel, mi a címe, mikor jelenik meg, sőt, a "hol lehet megvenni" (a lemezboltban baz'meg) hozzászólást sem látjuk többé viszont. A szolgáltatás egyelőre csak Amerikában érhető el, de az Apple és az Amazon azonnal lecsapott rá. A tervek szerint őket követik majd a többiek. A cél persze az, hogy növeljék a jelenleg elérhető tizenötmillió dalt, és egyéb digitális nyalánkságokat, de (egyelőre) nem tolják magukat aggresszíven az arcunkba. Még nem tűnnek falánknak, hiszen alig észrevehető ikon csábít csak a vásárlásra, de várjuk ki a végét: a Google-nél állítólag már tesztelnek egy olyan megoldást, hogy a videókban is elhelyezhessenek hirdetéseket.