almalé és kungfu Rólunk

Európában a Spotify lenyomta az iTunes-t?

Van ez a Kobalt nevű cég, ami több ezer előadó jogdíját szedi be mindenféle helyről. Így az iTunes Store-tól vagy a Spotify-tól is szedik a sápot.

Na most annyira nem friss a stat, de 2014 első negyedévében már átvette a vezetést a Spotify az iTunes-hoz képest Európában, ami a Kobalthoz beérkezett jogdíjak mértékét illeti. Ha pontos arányokat ezzel nem is kapunk a teljes piacra vonatkozóan, az biztos, hogy a stream és az előfizetéses zenehallgatás népszerűségét és súlyát nemhogy komolyan kell venni, de el kell fogadni, hogy ez lesz. Illetve van.

spotify.png

Ezért is szerezte meg az Apple a Beatset, amivel egyelőre semmi okosabbat nem kezdett, mint hogy kirúgta az online üzletéből a pereskedő Bose-t, és a Southwest Airlines gépein szolgáltatja a vásárolt szoftverrel az előre elkészített playlisteket a tisztelt utasoknak.

A Goldman Sachs és a nagy kiadók mind nagybefektetők a svéd alapítású cégben, előbbi összesen 540 millió dollár körül fektetett be az online streaming szolgáltatásokba.

Nem véletlen, hogy a 3 milliárd dolláros Beats befektetéskor sokan nem értették, miért nem a Spotifyra repülnek rá Cupertinóban. Igaz, egyes elemzők 10 milliárd dollár fölé becsülték a szpoti értékét, de belső források szerint a Google például ennek az összegnek a felét is soknak tartotta. Most úgy tűnik, hogy az Apple egy túlértékelt cég helyett vett egy még túlértékeltebbet, és egyelőre nincs ötlete vele.



Feltörés nélkül is fertőzi az iPhone-okat az új kártevő

Az iOS elleni legnagyobb méretű támadás van kialakulóban Kínában. Kártevőt csíptek el, nem is akármilyet: a WireLurker OS X-en vár csendben, amíg nem dugnak rá USB-vel egy iOS-eszközt. Akkor jó esetben csak telepít egy ártalmatlan programot, rosszabb esetben fizetési adatokat szerez meg.

1789448e-s.png

A malware kiindulási pontja a Maiyadi App Store, a kínai online boltban külső fejlesztők szoftvereit lehet letölteni, sokan használják ezt az Apple saját, ellenőrzött üzlete helyett. Egy kaliforniai biztonsági cég szerint több mint 400 alkalmazás tartalmazza már a WireLurker kódját a boltban, és ezek több mint 356 ezer alkalommal töltődtek le OS X-re.

Amikor a Macre kerül a kód, a WireLurker vár. Egészen addig, amíg rá nem dugnak USB-vel egy iOS-eszközt.

Két eset lehetséges: ha az iOS-eszköz jailbreakelt, akkor az app felülírja a TaoBao és AliPay appokat úgy, hogy megszerezhesse a fizetési információkat azokból. De a malware veszélyes a nem feltört, eredeti, zárt operációs rendszerre is. Igaz, nagy bajt ezeken egyelőre nem csinál, csak telepít egy képregényolvasó alkalmazást, egy enterprise tanúsítvány használatával. A szakértők szerint ezzel tesztelik, hogy mennyire működik a dolog sima iOS-en is.

A malware egyelőre fejlesztés alatt van, a készítők céljai még nem ismertek. Ha az Apple saját üzleteiből vásárolunk programokat, és nem törjük fel az iOS-t, egyelőre biztonságban vagyunk.



500 dollár lesz a közepes Apple Watch, 5000 a legdrágább a pletykák szerint

Annyira megörültünk annak idején, amikor az Apple bejelentette, hogy az Apple Watch 349 dollárról indul, hogy azt is elfelejtettük megkérdezni, hogy meddig tart. Oké, az alumínium, színes műanyag pántos, zafírkristály nélküli kisebbik Sport modell 349 dollár (itteni áron jelenleg 115 ezer forint bruttó)…

w1.jpg

…de mennyi a rozsdamentes acél, zafírkristály, fémpántos Apple Watch? A vaccsvaccs.

w2.jpg

Ja, és mennyi lesz az arany? Bár az is igaz, hogy aki felteszi ezt a kérdést, már tutira nem engedheti meg magának. Így én sem.

John Gruber aztán írt egy hosszú értekezést az óráról, amiben megsaccolta az árakat is, szerinte 999 dollár az Apple Watch és 4999 dollár az Edition.

Egy francia oldal most újabb információk birtokába jutott, legalábbis ezt állítják. És szerintük a helyzet sokkal jobb. Az induló árak:

Apple Watch Sport: 349 dollár, 115 ezer forint mai nettó Appledollár - bruttó forint konverzión
Apple Watch: 500 dollár, 165 ezer forint
Apple Watch Edition: 4000-5000 dollár, 1,3 - 1,6 millió forint

Tavasszal meglátjuk, két napja ugyanis már lehet tudni, hogy akkorra vehető biztosra a start.



Újabb Pazar Cuccok az Appleblogon

Drága Appleblog-olvasó (feat Almalé és Kungfu): a közelmúltban stratégiai együttműködést kötöttünk a bloglegenda Pazar cuccokkal, hasonlót, mint az iPhone Hungary-vel, akikkel közösen készítettük el annak idején az iPhone 6-os bemutatóvideót.

Az új együttműködésből ti annyit fogtok érzékelni, hogy a meglévő appleblogos cikkek mellé kéthetente kirakunk egy összefoglalót a Pazar cuccok cikkeiből, olyan anyagokból, amik nem szorosan vett Apple-related témák, de valószínűleg titeket is érdekelnek.

Íme a második rész:

Oppo R5, az indokolatlanul vékony mobil 4,85mm

oppo-r5.jpg

Az új pengemobil-rekorder annyira vékony, hogy már egy jack csatlakozót sem bírt el a mindössze 4,85 mm-es karcsúságával. Ezzel az Oppo R5 jelenleg a világ legvékonyabb mobilja, az egyetlen fél centinél vékonyabb okostelefon. Az 5,5” képátlójú teló szálcsiszolt alu háza 148.9 × 74.5 × 4.85 mm és 155 grammot nyom és 8 magos Snapdragon proci ketyeg ott, ahol el sem kellene férnie.

Vissza a jövőbe: érkezik a 10.000$-os légdeszka

hoverboard-legdeszka.jpg

A Vissza a jövőbe 2. önbefűzős cipője után úgy tűnik, már Marty McFly légdeszkája is közel van a tényleges megvalósuláshoz, ugyanis a kaliforniai Arx Pax startup-vállalatfejlesztői már több éve dolgoznak a Hendo légdeszkán (másnéven a hoverboardon), ami a gördeszkákhoz hasonlóan suhan a föld felett, csak éppen kerekek nélkül. Megérkezett a működőképes prototípus!

Okosbőrönddel a Föld körül

bluesmart-okosborond.jpg

A Bluesmart gurulós bőrönd a világ első intelligens kézipoggyásza lesz, ugyanis minden olyan csatlakozási lehetőséggel felruházták, amire a gyakran utazóknak egyre nagyobb szüksége lehet. A carry on bőröndbe számos szenzort pakoltak, köztük van egy közelségjelző is, ami időben jelez az okostelefonon keresztül, ha huzamosabb időre eltávolodunk a bőrönd mellől, vagy ha csak simán meglovasították. Persze attól sem jön zavarba, ha az önsúlyát kell megmérnie becsekkolás előtt.

Csuklóról indítható drón karkötő

dron-karkoto-Nixie_03.jpg

A távolról irányítható Nixie a csuklón pihenve nem tűnik többnek, mint egy jópofa karkötő, viszont gesztusvezérléssel (egy laza kézmozdulattal) sci-fibe illően emeli fel csápjait a karunkról, szitakötő módjára tovareppen az ég felé, ahonnan automatikusan felismer majd minket, lő pár panorámaképet és videófelvételt a környékről, végezetül bumerángszerűen visszaszáll a kinyújtott karra, akárcsak egy vállról-indítható vadászsólyom.

Önmegsemmisítő SSD meghajtó távoli SMS aktivációval

ssd.jpg

„Ha neked vagy társaidnak baja esik a szervezet tagadni fogja, hogy bármit tudna az ügyről! Ez a szalag öt másodpercen belül megsemmisíti önmagát!” majd füst kíséretében önmegsemmisít Jim Phelps kezébe adott adathordozó, miután lehallgatta róla az aktuális küldetést, feladatot. Szalag helyett önmegsemmisítő SSD:

Sheldon Cooper (Agymenők) pólóhajtogató gépe

polohajtogato-big-bang.jpg

Pólóhajtogatás, élére, precízen 10 mp alatt. Sheldon a pólóhajtogató "gép" segítségével az összes szuperhősös pólóját tökéletesen egyformára képes hajtogatni. Gyűrődés, fáradtság és hiba nélkül.



A Disney olyat csinált, ami úgy egyébként nagyon ráférne az online piacra

Tudjátok, mi az a Disney Movie Anywhere? Az eddigi legjobb crossplatform próbálkozás a filmpiacon.

Screen Shot 2014-11-04 at 23.31.41.png

Regisztrálsz a Disney-nél a weboldalon vagy egy appban, hozzákötöd az iTunes és a Google fiókodat a rendszerhez és megtörténik, aminek már rég meg kellett volna történnie úgy általában:

ha vásárolsz egy Disney filmet Androidon, letölthető lesz az iTunes könyvtáradban és fordítva.

A DVD-k óta nem éreztük még ennyire matériának a filmet, akkor volt (van), hogy bárhová bedugtad, ugyanazt láttad. Az online filmvásárlás csak az adott platformon megy, ha másikon is kell a film, ott is meg kell venned. Az Ultraviolet nevű kezdeményezés már 2011-ben elindult a Disney Movie Anywhere-hez hasonló céllal, csak épp kiterjesztette volna a crossplatform vásárlást a Warner Bros és Sony Pictures összes filmjére.

Csakhogy sem a Google, sem az Apple nem csatlakozott. A Google nélkül még ellettek volna, az Egyesült Államok online filmeladásainak 7 százalékát viszik csak, de az Apple más. Az IHS piackutató szerint még mindig övék az eladások 61 százaléka, a részesedésük csökkenő tendenciája ellenére.

Magyarországon nem működik, nem lehet regisztrálni és az app sem letölthető. Most lehetnék csalódott, de nem vagyok, mert valami elkezdődött. Remélem legalábbis.

forrás: WSJ




süti beállítások módosítása
Mobil