almalé és kungfu Rólunk

Új iPhone 8-asokat és 7-eseket dob piacra Németországban az Apple

Mivel a Qualcomm pert nyert az Apple ellen Németországban, az Apple saját üzleteiben nem árusíthatta a régebbi iPhone modelleket. Egészen mostanáig: a cég ugyanis kicserélte a teljes modemet Intelről Qualcommra az új iPhone 8-as és 7-es modellekben, így mivel a szabadalom birtokosától vásárolnak, biztosan megfelelnek az általuk előírt követelményeknek.

A poén az, hogy az iPhone-ok így sokkal gyorsabbnak tűnnek majd: a Forbes szerint 53-68%-os hálózati adatkapcsolati javulást okoz a váltás, de előfordul 97-192%-os javulás is.

Szóval a szuper-iPhone 8-asok elöntik most a német piacot, és nem kizárt, hogy máshová is jut majd belőlük.

Így néznek majd ki:

1033406.jpg

Jól látjátok, nincs változás.

Amúgy beszarás, hogyan nyert a Qualcomm Németországban. Eddig úgy sejtettük, hogy megvizsgálták az iPhone-ban lévő technológiákat, és igazat adtak a felperesnek. De nem: a Frankfurter Allgemeine Zeitung megírta, hogy a Qualcomm nem az Intelt támadta a szabadalomsértéssel, hanem az egyik ehhez kapcsolódó chip gyártóját, a Qorvo-t. A Qorvo pedig a lap szerint azt állította, hogy nem sért semmilyen Qualcomm szabadalmat.

Hogy ezt bebizonyítsa, a Forbes szerint titoktartási nyilatkozatot akartak aláíratni a Qualcommal, akik ezt

visszautasították.

Így a Qorvo nem mutatta be, hogyan működik a chipje. Tehát nem tudta megvédeni magát. Tehát büntettek.



Apple bejelentések tippjei: március 25. és június 3.

A BuzzFeed írta meg, hogy március 25-re várják az Apple első idei bejelentését. Amint írják, az esemény fő fókusza a News szolgáltatás lenne. Aminek jelenlegi, hígabb verziója nálunk nem is elérhető, szóval elég vérszegény tavasz lesz ez, ha tényleg nem lesz más a palettán. Márpedig azt mondják, nagy valószínűséggel nem lesz hardveres bemutató egyelőre.

Talán fellebentik a fátylat a videó streaming szolgáltatásukról is egy kicsit, nem tudni.

A News számunkra egyelőre érdektelen, a lapok, akiket be akar venni a hírszolgáltatás-csomagjába az Apple, azonban már most mérgesek, mert elsőre egy 50-50-es felezést kínáltak fel nekik a 10 dolláros havidíjból, amit a felhasználóktól szednének be. Vagyis 5 dolláron kellene osztozni a kiadóknak.

Hagyományosan ezen esemény után a következő a WWDC, a 2019-es konferencia a MacRumors szerint június 3. és 7. között zajlana. Ezen főleg az operációs rendszereket mutatják be, idén az iOS 13-at, valamint a macOS 10.15-öt. Meg az iPadeknek bevezetett egyedi szoftveres megoldásokat.

Ezután már csak a szeptemberi és októberi események várhatóak, de képtelenség, hogy minden tartozásukat akkor törlesszék a cégnél, sok hardver vár megújításra, sőt, bemutatásra (lásd AirPower és sokan mások).

mac-pro.jpg



Lehet, hogy egyelőre csak az AirPodok tokját frissíti az Apple, az AirPodokat nem

Közeledik a tavasz, mindenki hegyezi magát az iPod-, iPad mini-, iPad- és persze AirPower-megjelenésekre, a pletykák is folyamatosan érkeznek ezekről. De ezek vagy semmitmondóak, vagy légből kapottak, többségükben.

Egy oldal szerint az új AirPodok új dizájnt kapnak, valamint új bevonatot. A bevonat jobb és biztosabb tapintású lesz a mostaninál, állítólag a Google Pixel 3 hátoldali üvegjéhez fog leginkább hasonlítani. Ezenkívül jobb basszust tud majd, és összességében is jobb hangminőséget. Feketében is jön, állítják.

airpods_1.jpg

A megjelenésről viszont többen inkább az év második felét jelölik meg, nem a tavaszt. Eközben viszont a pletykák szerint tavasszal, tehát nemsokára érkezik az AirPower, és állítólag az AirPodok új, tölthető tokját is csak azért tartották vissza eddig, hogy bevárja az állítólag végül mégiscsak kicsit vastagabbra sikerült töltőmatracot.

Hogy ez mit jelent? Azt, hogy az Apple frissíti az AirPodok házát, de a füleseket egyelőre nem. Hogy ez azt jelenti-e, hogy ezentúl külön kell megvenni a fülesekhez a vezeték nélkül tölthető tokot, és alapból csak vezetékessel adják el az újakat is, nem tudni. De szerintem sejtitek ti a választ.

Az AirPods egyébként nagy siker: a megjelenése utáni két évben a második legjobban fogyó Apple-termék az iPad után:

screenshot2019-02-11at1_51_15pm.png



Do Not Track: annyira nem működik, hogy az Apple inkább kikapcsolja. De mi ez?

Amikor először meglátjuk, hogy az Apple eltörli a “Do Not Track” funkciót a Safariban egy “Intelligent Tracking Prevention” nevű másikra, úgy érezhetjük, hígul a limonádé. Most tényleg, tegye fel a kezét, aki szerint nem az ordít a két kifejezésről, hogy egy korábbi szigorú nemengedem szabályt cserélnek fel egy "intelligens”, vagyis válogatós, helyzettől függő tiltásra. A mindig tiltást cserélik bizonyos esetekben-re?

Nem, épp ellenkező a helyzet.

A Do Not Track funkciót nem az Apple találta ki. 2009-ben javasolta először a használatát három kutató, mint eszközt arra, hogy a weboldalak láthassák, ki nem szeretné, ha követnék a viselkedését. Az egész borzasztó egyszerű, valójában egy header változót jelöl: a DNT változó értéke lehet 1, ekkor a user nem szeretné, ha követnék. Lehet 0, amennyiben beleegyezik a látogató a követésbe, és olyan is van, hogy a változó nem determinált, ekkor a látogató nem tett a követésre utaló kérést.

A Do Not Track olyan elegáns, mint egy teázó brit lord: udvariasan kér, jelzi az indíttatást, majd várja, hogy tartsák tiszteletben az óhaját. Aztán a lord nagyot néz, mint Brexit után a white trash - nemhogy leszarja mindenki a DNT változóját (Google, Facebook, Twitter, mindenki), sőt. Sokan kifejezetten elkezdik felhasználni ezt fingerprinting metódusokban.

Ja, plusz változó? Köszi, ez is plusz adat.

Tehát épp az ellenkező hatást éri el a DNT, mint amire tervezték.

A DuckDuckGo felmérése szerint az USA-beli felnőttek 23 százaléka kapcsolta be ezt a funkciót, viszont azok közül, akik bekapcsolták, kevesebb mint 60 százalék volt tisztában a Do Not Track engedékenységével. Vagyis hogy semmire nem kötelez senkit.

Így aztán az Apple meg is szünteti a kontraproduktív headert, helyette ráfekszenek az Intelligent Tracking Prevention-re, ami már nem udvariasan kér. Egy machine learninget is használó megoldásról van szó, aminek során statisztitai adatokból kiszűrik, mely domaineknek van lehetősége a felhasználók követésére, majd kiszűrik azokat a first party sütiket, amikkel megvalósítják ezt, majd blokkolják ezeket a sütiket.

Csak míg korábban volt egy 24 órás ablak, amin belül ha visszatértél ugyanarra a weboldalra, akkor a hirdetést kezelő szervernek még lehetősége volt az általa elhelyezett sütit elolvasni, így téged visszatérő vendégként kezelni, addig mostanra már minden reatargeting eszköz megszűnik. Egyszerűen azért, mert a hirdetéskezelőnek lehetősége sem lesz elhelyezni azt a bizonyos sütit, hacsak a felhasználó nem járult hozzá ehhez. Bővebben itt.

Az EU a GDPR-ral átláthatóságot és szabad akaratból előre beleegyezést rendelt el. Az Apple a saját böngészőjének határain belül megpróbálja blokkolni a létező gyakorlatokat, és egy vírusíró-vírusirtó játszmában elindulni.




süti beállítások módosítása