Tavaly mindenki csak nézett, mint a moziban, amikor a Microsoft bemutatta a végtelenül gyönyörű Surface Studio egybegépet, illetve a Surface Book névre keresztelt notebook családot. Talán nem felelőtlenség kijelenteni, hogy némileg felkavarta az állóvizet (még ha nálunk hivatalosan egyik készüléket sem kapni), így senkit nem ért váratlanul, hogy a redmondi cég kedden lerántotta a leplet a következő generációról.
A Surface Book 2 továbbra is megmaradt hibrid gépnek, azaz kijelzője leválasztható és onnantól kezdve tabletként használható. Az eszközökre mágnes segítségével felpattintható Surface Pen elsősorban a grafikusoknak és dizájnereknek jön majd jól, az ára továbbra is 99 dollár a tengerentúlon. További jó hír, hogy a Surface Dial támogatás is megmaradt a kreatívok legnagyobb örömére.
A második generációs Surface Book 13.5, illetve 15 inch-es kijelzővel lesz kapható jövő hónapban, az előbbibe egy 3000x200, míg az utóbbiba egy 3240x2160 pixeles Pixelsense IPS panel került, melyek egyidejűleg tíz ujj érintését képesek érzékelni. A 13.5"-os változat egy kétmagos, Kaby Lake architektúrára épülő Core i5-7300U processzorral startol, míg a nagyobbik változatba egy négymagos, már Coffee Lake-re épülő Core i5-8650U került (amely felár ellenében kérhető a kisebbik modellbe is).
Memóriából 8, illetve 16 GB-ot kapunk, videokártyákat illetően pedig kifejezetten jó a felhozatal. Bár az alap 13,5"-os masina még processzorba integrált Intel HD Graphics 620-szal rendelkezik, az erősebbik négymagos CPU-val szerelt változatba már egy meglepően erős NVIDIA GeForce GTX 1050 került, amely nem csak grafikai, illetve videovágó programok gyorsabb futtatására alkalmas, de a modern játékokkal is jól elboldogul - feltéve, ha nem ragaszkodunk a natív 3000x2000-as felbontáshoz és/vagy a maximális részletességhez.
Aki viszont tényleg komolyan gondolja a játékot, annak a 15"-os változat lesz az igazán nyerő, abban ugyanis alapértelmezés szerint már egy GeForce GTX 1060 került, ráadásul a 6 GB video memóriának köszönhetően nem kell attól tartani, hogy a 4K-s felbontású játékoknál elfogyna a textúráknak szánt hely. Ami a tárhelyet illeti, 256, 512, illetve 1024 GB-os SSD-kből válogathatunk, mindegyik PCI-Express buszon keresztül kommunikál az alaplapokkal, magyarán brutálisan gyorsak.
A listán olyan tételek szerepelnek még, mint 802.11ac-s WiFi, Bluetooth 4.1, illetve Xbox Wireless támogatás (a 15"-os modellnél). A magnéziumból készült, 1.53-1.9 kg-os masinák hiába könnyűek és vékonyak, minden fontosabb csatlakozóval ellátták őket, így kapunk USB-C-t, két USB 3.1-et, 3.5 mm-es fejhallgató kimenetet, valamint egy teljes értékű kártyaolvasót is. A remek teljesítmény mellé kifejezetten hosszú üzemidőt is kapunk, a Microsoft állítása szerint ugyanis az új Sufrace Bookok akár 17 óráig is kibírják egyetlen feltöltéssel.
Sajnálatos módon a garancia alapból csak 1 év (természetesen kiterjeszthető), amely egy nettó 1499 (13.5"), illetve 2499 (15") dollártól induló notebooknál azért továbbra sem a legszimpatikusabb dolog. Az új Surface Book 2 modellek november 9-től rendelhetők elő, az első példányokat pedig pár héttel később kezdi el kiszállítani a vállalat.
Hivatalos oldal: Microsoft
skarpad
2017.10.18. 09:20
Címkék: carplay
Bár annyira régen írtunk róla, hogy szinte már mi is elfeledkeztünk a létezéséről, a CarPlay él és virul. Olyannyira, hogy az elmúlt két évben gombamód szaporodnak a platformot támogató autók. Egy friss felmérés alapján pedig a CarPlay-kompatibilitás egyre több okostelefon-felhasználónak sarkalatos pont az újautó-vásárlásnál.
A Strategy Analytics felmérése az ilyen és ehhez hasonló rendszerek iránti érdeklődést szondázta potenciális jövőbeli autóvásárlók körében, Európában és USA-ban az Android Auto-val, míg Kínában a Baidu CarLife-fal összevetve.
Az USA-ban a megkérdezettek 23 százaléka mondta azt, hogy neki musthave funkció egy új autó vásárlásánál a CarPlay-támogatás, míg további 56 százalék érdeklődött komolyan a technológia iránt - a maradék 21 százalékot nem érdekli a protokoll. Európában és Kínában még ennél is magasabb az arány, Kínában 36, Európában 29 százalék mondta, hogy nem venne CarPlay nélküli autót.
A megkérdezettek 30 százalékának felárért cserébe is jöhetne egy ilyen funkció, legyen az Android Auto vagy az Apple-megfelelő - persze, csak ha értelmes áron kapja meg ezt az extrát. A kutatási eredmények tanúsága szerint az olyan felhasználók, akik már rendelkeznek ilyen autóval, jellemzően ezt preferálják a gyári infotainment rendszerrel szemben, ami nem annyira jó hír a beépített navit szállító cégeknek - annál jobb Cupertinonak.
Jelenleg egyébként több, mint 200 CarPlay-t támogató új jármű kapható kereskedelmi forgalomban és a lista egyre csak bővül. A gyártók között megtaláljuk - természetesen a teljesség igénye nélkül - a Fordot, a Cadillacet, a Hondát, a KIA-t, az Audit, a BMW-t, a Mercedes-Benzet, a Volswagent és a Fiat-Chryslert is. A teljes lista egyébként az Apple dedikált oldalán is megtalálható.
skarpad
2017.10.18. 08:20
Címkék: iphone x
Elvileg javulóban van és többé kevésbé stabilizálódott az évfordulós csúcsmodell gyártási üteme. A javulás a szállítások számán akár már október után is meglátszódhat.
Pont tegnapi hír, hogy a Foxconn leszállította az első X-eket, ugyanez a forrás állítja most, hogy a 3D szenzoros modul gyártási üteme sokat javult, és mint tudjuk, ez az egyik szűk keresztmetszet az iPhone X gyártásában. Ezzel a fejleménnyel elvileg még karácsony előtt elérhetik azt az ütemet, amit az Apple megkövetelt eredetileg.
A korábbi beszállítói beszámolókkal ellentétben a DigiTimes azt állítja, hogy a chipszolgáltatók nem tudtak termelési késedelmekről vagy a szállítási csökkentésekről, és az ünnepi szezonra vonatkozó komponensrendelések már le lettek tisztázva Cupertinoval.
Bár a problémák újév előtt teljesen elhárulnak majd, a kereslet és kínálat csak valamikor 2018 első negyedévében kerülhet majd egyensúlyi helyzetbe. Mivel az összes korábbi tudósítás ennek ellentétét állította, többen kérdőre vonták a DigiTimes "új, tűzhöz közelebb lévő" forrását. Mellettük szól azonban, hogy bár jövőbeli termékek esetében nem megbízhatóak, a beszállítólánci információik általában helytállónak bizonyulnak.
skarpad
2017.10.17. 11:19
Címkék: mac mini
Pont három éve jött ki a legutolsó Mac mini és azt hiszem nem csak saját nevemben mondhatom, hogy nem teljesen értjük, hogy mi is a cég terve. Reméljük, nem éppen az, ami az iPod-nál is volt.
A jelenlegi iteráció alapját nem kifejezetten mondanám mai csirkének, a grafikai megjelenítésért az Intel HD 5000 és Iris chipek felelnek, a procik pedig Haswell szériásak. Persze olcsó, árban kevesebb mint fele a legolcsóbb, legalapabb 21,5-es iMac-nek, de már az utolsó frissítés is hatalmas csalódás volt sokaknak. Köztük például nekem is.
Kivették belőle a quadcore processzorokat, és onnantól megszűnt a dual drive támogatás is - azóta sem kaptuk vissza ezeket. Bár korábban, 2006-tól majdnem minden évben frissítve lett a mini, 3 éve pedig semmi, nyista, nada, csak tücsökciripelés hallatszik. Pedig igény az lenne rá: mind a magánfelhasználók, mind a céges szektor részéről.
Persze vannak arra utaló jelek, hogy valamire készülnek a termékkel, a moduláris Mac Pro bejelentésekor Phil Schiller mint "fontos termékről" beszélt a Mac miniről, ami talán azt is jelentheti, hogy a Mac mini marad. Persze konkrétumokat nem volt hajlandó elárulni a piszok.
Áprilisban a Pike's Universum nevű blog írt arról, hogy az új high-end mini lehet, hogy nem is lesz már annyira mini, ami jelentős funkciókör-bővülést sejtet. Persze, ha lehet az ilyen pletykáknak hinni. Amennyiben zajlik már a fejlesztés, jó eséllyel hetedik vagy nyolcadik generációs, Kaby Lake processzorok kerülhetnek bele.
Ha marad az eddigi szokás, hogy a 13-as MBP-hoz hasonlóan a 15W-os U-szériás chipeket kapja, akkor legalább a négy mag visszatérhetne. Persze így, október végén, nulla pletykával vagy bejelentéssel a láthatáron ebből idén jó eséllyel nem lesz már semmi. Talán majd 2018-ban.