Az Apple jövő hétvégén három napos esemény keretében igyekszik népszerűsíteni érintésmentes fizetési szolgáltatását, az Apple Pay-t. Bár korábban többször is volt már rá példa, hogy különböző kedvezményekben részesítették azokat, akik Apple Pay-jel vásároltak online, ez az első olyan esemény, melyben klasszikus utcai boltok vesznek majd részt.
Június 23-25. között a Hayes Valley, illetve Marina városrészekben összesen 25 bolt ad majd különböző kedvezményeket, melyek a klasszikus árengedmények mellett az alábbiak lehetnek: ingyenes ajándékkártya, ingyen nasi szendvics mellé, ajándék dugóhúzó minden borhoz, stb. Az akcióban résztvevő boltok és a kedvezmények teljes listája az esemény hivatalos oldalán érhetők el.
Az Apple Pay egyre népszerűbb fizetőeszköznek számít az Egyesült Államokban, a szolgáltatás pedig nemrégiben Olaszországban, illetve Tajvanban is elindult. A cég pontosan tudja, mivel lehet újabb híveket szerezni, nem véletlenül szerepel az esemény honlapján az alábbi három szó az amúgy is rövid leírásban:
"Egyszerű és biztonságos."
A simán csak "Hagyd el a tárcád!" névre hallgató akció vélhetően csak a kezdet, reméljük, pár éven belül nálunk is hasonló kezdeményezések indulnak majd, bár ahhoz előbb a szolgáltatást kellene elérhetővé tenni. Mindenesetre, ha úgy alakul, hogy jövő hétvégén San Francisco-ban járunk, érdemes ellátogatni ezekre az amúgy sem csúnya városrészekre.
Miután múlt hónapban Tim Cook - most már hagyománynak tekinthető - jótékonysági árverését valaki rekord nagyságú összeggel, 689 ezer dollárral ütötte le, Eddy Cue valószínűleg eltöprengett azon, mi lenne, ha ő is kezdeményezne valami hasonlót a közeljövőben? A gondolatot tegnap tett követte és június 28-án helyi idő szerint délután 3 óráig bárki licitálhat az ajánlatára.
Cookkal ellentétben Cue nem az AIDS elleni harchoz kíván hozzájárulni, helyette a Kosárlabda Edzők Alapítványának Nemzetközi Szervezete számára gyűjt pénzt. Köztudott, hogy Cue óriási kosárlabda rajongó, olyannyira, hogy az idei NBA döntőt gyakorlatilag a pálya széléről nézte végig. A szervezet amúgy elsősorban fiatalokat célzó jótékonysági, illetve oktatási kezdeményezéseket támogat.
A győztes licitálónak ugyan valóban lehetősége lesz személyesen találkozni az Apple Internetes alkalmazások és szolgáltatások részlegének vezetőjével (aki nem mellesleg a cég alelnöke is egyben), viszont (akárcsak a Tim Cookkal való közös ebéd esetében) az utazás, valamint a szállás költségeit a győztesnek kell állnia. A lehetőség névre szól és át nem ruházható. Az ár (mely ugye nem fix, hiszen licitről van szó) a borravalót is tartalmazza, ez volt a kedvenc tételem a listáról.
Bár az esemény az új, még mindig befejezetlen Apple Parkban lesz, annak bejárására nincs lehetőség. A találkozó során fotó, illetve videó készítése nem megengedett, ugyanakkor Cue a dátumot illetően igencsak rugalmas. Ha véletlenül mi ajánlanánk a legmagasabb összeget, jó, ha tudunk róla, hogy - ha úgy tartja kedvünk - a naptárban akár ünnepnapokra is bökhetünk majd - feltéve, ha az egy 2018. június 30-nál korábbi időpont.
Cue egyszer már tartott egy nagyon hasonló licitet 2014-ben, akkor 85 ezer dollár volt a legmagasabb ajánlat, melyet a jó fej Eddy még egy zsír új MacBook Airrel is megfejelt. Ennyi pénzzel a zsebünkben ugyanakkor már most le kell, hogy mondjunk a lehetőségről, ugyanis alig egy nappal az aukció elindítása után már 120 ezer dollárnál jár a számláló.
A Spotify csütörtökön jelentette be, hogy átléptek egy újabb álomhatárt és immáron büszkén mondhatják el, hogy világszerte 140 millióan használják a szolgáltatásukat. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt egy év alatt 40 százalékot nőttek, tavaly júniusban ugyanis arról szóltak a hírek, hogy elérték a bűvös 100 milliót. Ezzel továbbra is messze a Spotify minősül a legnépszerűbb zene-streaming szolgáltatónak a világon.
A két évvel ezelőtt indult Apple Music ezzel szemben mindössze 27 milliós tábort tud felmutatni, igaz, ezen felhasználók közül mindenki fizet a szolgáltatásért, ugyanis a 3 hónapos próba időszakot leszámítva a tartalmakhoz nem lehet ingyenesen hozzáférni. Bár a Spotify-nál nem árulták el, hogy a 140 milliós táborból hányan vannak azok, akik előfizetők is egyben, szinte biztosra vehető, hogy a számuk több mint 50 millióra tehető, márciusban ugyanis már átlépték ezt a határt.
A Spotify ingyenesen is elérhető, igaz, egyre jelentősebb korlátozásokkal, így a valamelyest csökkentett hangminőség, illetve időszakos reklámblokkok, valamint hirdetések mellett immáron azzal is számolni kell, hogy vannak olyan exkluzív tartalmak, melyek kizárólag előfizetők számára érhetők el. A cég nemrégiben külön csomagot hozott létre azon felhasználóknak, akik igénylik a veszteségmentes zenehallgatást és ezért hajlandók plusz pénzt is fizetni.
Tavaly a vállalat alelnöke, Jonathan Forster a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy
"Remek, hogy az Apple is beszállt a játékba. Egyértelműen felhívják a figyelmet a zene streamingre, mint szolgáltatásra. Elvégre is, nehéz egy iparágat egyedül felépíteni."
Azt is hozzátette, hogy az Apple Music indulása óta a Spotify sokkal nagyobb ütemben növekszik, mint korábban. A tavalyi évben 3.3 milliárd dolláros árbevételre tettek szert, amely 50 százalékos plusz a korábbi időszakhoz képest. A következő két évben várhatóan 2 milliárd dollárt fognak kifizetni a kiadóknak a jogdíjakért és nagyon úgy néz ki, hogy az Apple lassan lépéskényszerbe kerül, ha a trend nem változik.
Egy részvényeseknek tartott eseményen Robert Hwang, a Winstron ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a következő generációs iPhone-ok esetében az összeszerelés folyamata nem tér majd el jelentősen az eddigiektől - mint ismeretes, a Winstron az Apple egyik legnagyobb összeszerelő partnere, mely többek között Indiában is jelen van.
Hwang ugyanakkor kiemelte, hogy két új funkció, a vízállóság, illetve a vezetéknélküli töltés új tesztelési módszereket követel meg tőlük, valamint arra is kitért, hogy az előbbi miatt az összeszerelés menetén is minimálisan ugyan, de változtatni kell. Erre vélhetően azért van szükség, mert biztosítani kell, hogy a készülékbe semmiképpen ne juthasson be víz vagy egyéb folyadék.
A jelenleg kapható iPhone 7, illetve iPhone 7 Plus modellek hivatalosan csepp- és vízállóak, ugyanakkor a gyengébbik IP67-es szabványnak felelnek csak meg, amely a gyakorlatban azt jelenti, hogy huzamosabb ideig nem lehet őket víz alatt tartani. Ettől függetlenül persze szerte az interneten látni videókat arról, hogy az igazán bátrak és merészek akár úszómedencébe is beviszik őket, a zuhany alatti mobilozás pedig szinte már teljesen megszokott.
Az új iPhone-ok viszont hivatalosan is megfelelhetnek majd az IP68-as szabványnak, mely az eddigiekhez képest annyi változást hoz, hogy - akárcsak legfőbb vetélytársa, a Samsung Galaxy 8, illetve 8+ esetén - immáron másfél méter mélységig, legfeljebb 30 percig tartózkodhatunk vele a víz alatt. Ez azért fontos, mert az Apple a jelenleg kapható iPhone-oknál nem vállal garanciát a víz vagy egyéb folyadék okozta károkra, illetve fel is hívja a figyelmet arra, hogy az eszközök az idő elteltével veszíthetnek vízálló képességükből. Ugyanakkor, ha a következő generáció hivatalosan is megfelel majd a szigorúbb szabványnak, úgy a jótállás már erre a területre is kötelezően kiterjed majd.
Az Apple a múltheti fejlesztői konferencián többek között az Apple Watch-ra éprkező watchOS 4 újdonságairól is beszélt. Az egyik legnagyobb változás a Workout alkalmazásban várható, melyben saját elért eredményeinket az eddigiektől eltérő módon fogja jutalmazni a rendszer - hiszen nem minden ember egyforma, viszont ugyanúgy szükségük van motivációra és elismerésre a mindennapok során.
Szintén új és menő dolog lesz, hogy most már mindenféle segédeszközzel kommunikálhat az óránk, de az sem elhanyagolható, hogy a rendszer figyelni fogja a napi rutinunkat és ennek megfelelően fog minket emlékeztetni különböző dolgokra (például, hogy mikor érdemes egy kicsit pihennünk).
A watchOS 4 ugyanakkor tartogat egy olyan újdonságot - vagy inkább meglepetést - amellyel azok is találkozni fognak, akik adott esetben csak arra használják az Apple Watch-ot, hogy az értesítéseket csekkolják. Ez pedig nem más, mint a születésnapi köszöntés, hiszen szülinapja mindenkinek van.
Ezentúl egy nagy színes lufi kupac vár ránk az értesítések között, melyre, ha rányomunk, akkor azok alulról felfelé fel is szállnak, a mellékelt videó alapján egész élethűen:
A watchOS 4 jelenleg béta fázisban van és fejlesztők számára már elérhető, a végleges verzió jó eséllyel ősz elején várható.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.