almalé és kungfu Rólunk

Az Apple maga erősítette meg önvezető autós törekvéseit

A VentureBeat fogott el egy az Apple által a US National Highway Traffic Safety Administration-nek, azaz a helyi közlekedésbiztonsági szervnek írt levelet, ami nagy vonalakban arról szól, hogy az autóipar új szereplőit ugyanazon jogoknak kéne megilletnie, mint a már jól ismert, régi motorosokat - ha élhetek ilyen képzavarral.

A levelet számunkra nyilván az teszi érdekessé, hogy az Apple hivatalosan nem létező, de a kb. minden mérvadó hang által valósnak vélt autós fejlesztési programjának jövőbeli irányvonalát látszik megvilágítani. Ugye még október környékén számoltunk be mi is arról - akkor még értesülés szintjén, - hogy számottevő leépítés volt a Project Titan berkein belül és onnantól csak az autonóm rendszerekkel foglalkoznak, illetve egy kanadai székhelyű csapat autós operációs rendszer fejlesztésén dolgozik.

"Az Apple gépi tanulási algoritmusokkal teszi termékeit és szolgáltatásait okosabbá, intuitívabbá és személyesebbé. Nagyon sok pénzt fektetünk a gépi tanulás és az automatizáció kutatásába és izgat minket az ezekben rejlő lehetőségek kiaknázása, elsősorban a közlekedés terén.

Az Apple rámutat arra is, hogy a jelenleg érvényben levő FAST Act értelmében a már befutott gyártóknak nem kell a szövetségi járműbiztonsági szabványok alóli mentességet kérnie, ha nyilvános utakon akarják tesztelni a jövőbeli autómodelljeiket. Az olyan új belépőknek, mint a Google és a többiek (tehát nyilván az Apple-nek is), ezek a privilégiumok nem járnak a törvény szövege alapján.

A levél még felvázolja egy közös adatmegosztási program tervezetét is, aminek keretében anonimizált módon cserélnének balesetekről vagy épp, hogy szerencsés helyzetekről adatokat az önvezető autók fejlesztésével foglalkozó cégek - pont csak annyit, ami alapján az esetek rekonstruálhatóak lennének és a gépek e tapasztalatokat tudássá transzformálhatnák.

Miért lobbizna ilyenért az Apple, ha nem végez hasonló kutatásokat?



Majd félmilliárd forintnyi iPhone-t bugázott meg az egykori Foxconn-fejes

A korábban a fő Apple beszállítónál magas beosztásban dolgozó úriembert összesen 5700 darab iPhone jogtalan eltulajdonításával és illegális értékesítésével vádolják, összesen 1,5 millió dollár értékben.

180232645_jpg_crop_cq5dam_web_1280_1280_jpeg.jpg

A csalási sémába jó pár bűntársát is bevonta, akikkel együttesen 2,2 millió dollárt kerestek 2013 és 2014 között azzal, hogy a sztenderdeknek nem megfelelő, újrahasznosításra váró iPhone-okat összegyűjtötték és eladták különféle boltoknak Kínában - írja a Business Insider.

A kínai médiában csak Tsai néven emlegetett bűnöző összesen nyolc alkalmazottját utasította az iPhone 5 és 5s készülékek ezreinek az üzemből való kicsempészésére.

Egy belső auditon azonban megbuktak, ahogy annak lennie kell és a sencseni gyár szélhámosa most előzetesben várja sorsát. Ha Pelikán elvtárs esetéhez hasonlóan itt is a statuálás a lényeg, és hát szocialista jog meg minden, akkor a végső verdikt akár 10 év fegyház is lehet, ami Kínában sem móka, s kacagás.



Cupertino visszább vesz az iPhone 7 rendelésekből

Bár az első pár hónapban is remekül fogyott, köszönhetően részben a Jet Black árnyalat iránti érdeklődés és a Galaxy Note 7 hatalmas buktája miatt, a Digitimes most arról ír, hogy a kereslet érezhetően elkezdett csökkenni mind Kínában, mind a világ többi részén és ez a trend a következő, karácsonyi hullám után is tovább folytatódik majd.

Nagyon megijedni nem kell, mert az Apple mindig év végére kezdi el lejjebb venni a kakaót a beszállítóknál, mert eddigre már teljesen tisztán lát az igényekkel kapcsolatosan. Jelentős faktor lehet a csökkenésben az is, hogy az emberek és beszállítók figyelme most már inkább a jövőre érkező tizedik évfordulós modelleken van, így az iPhone 7-ről kicsit kevesebb szó esik, mint amennyi általában szokott az iPhone-okról értékesítésük negyedik hónapjában.

A nagy reményekkel várt iPhone 8 árnyékában a jövő évi kalkulációk is elég konzervatívra sikeredtek, az elemzői konszenzus mintegy ötmillióval kevesebb eladott készüléket vár 2017 első felére, mint amennyi elment 2016 második felében.



Drónokkal zárkózna fel az Apple Maps

A Bloomberg által megszellőztetett hír alapján nagyon úgy tűnik, hogy az Apple épp egy robotikai és adatgyűjtési szakemberekből álló csapat felállításán dolgozik, amely drónok és a korábban már általunk is sokat emlegetett beltéri térleképezési technológiák felhasználásával fogja bővíteni, javítani az Apple Mapsot.

apple-maps-icon-and-landscape.jpg

Ezek az eszközök ugyanis nyilván sokkal gyorsabb ütemben rögzíthetik és frissíthetik az Apple Maps adatait, mint azok a GPS-szel és speciális kamerákkal, szenzorokkal felszerelt adatgyűjtő autók, amelyek 2015 eleje óta gyakorta tűnnek fel az Egyesült Államok közútjain. A Maps ezt megfejelné azzal is, hogy bizonyos épületek belterét is képes lesz majd megmutatni - ezt jelezte előre két ilyesmivel foglalkozó startup, az Indoor.io és a WifiSLAM korábbi megvásárlása is.

A drónok erre-arra repkedve leolvassák majd az utcatáblákat, érzékelik az utakon bekövetkező változásokat és megfigyelhetik az éppen kialakítás vagy átépítés alatt levő területeket. Az így nyert adatok rövid úton visszakerülnek majd az Apple-höz, ahonnan némi összefésülés után kerülhetnek majd a júzerek elé.

A gazdasági szaklap értesülései szerint ezt Cupertino annyira komolyan gondolja, hogy be is adta az engedélykérelmet a Szövetségi Légügyi Hatóság felé, ami már meg is adta azt "adatgyűjtés, fotó- és videógráfia" folytatására. Persze komoly feltételek mellett, egyrészről csak nappal és csak jogosítvánnyal rendelkező pilóták irányítása alatt működhet a flotta és bizonyos területi szabályzások is vonatkoznak a gépekre.



A januári CES-en rajtolhatnak az Intel új ultrabook processzorai

Kínából azt hallani, hogy az Intel 2017 első hónapjára  tervezi kihozni az új Kaby Lake processzorcsalád MacBook Pro-k szempontjából is releváns H-szériáját, pont az idei Consumer Electronics Show-n.

19182-19256-kabylake-top-l.jpg

A direkt high-end gaming notebookokba, mobil munkaállomásokba/ultrabookokba szánt széria esetében értelemszerűen inkább a teljesítményen van a hangsúly, mint az energiatakarékosságon (bár atéren sem érheti nagyon szó a ház elejét). A bejelentéshez kapcsolódóan az Asus, a Gigabyte és a Micro-Star is komoly villantásra készül - a hír forrásai is ők egyébként.

Az elvileg hivatalosan csak augusztusban bejelentett Kaby Lake architektúra technikai részleteit már jó ideje ismerjük és a család elsőt tagjai erre-arra már be is szivárgott a boltokba. A Kaby Lake bár elvileg teljes értékű generációként van kommunikálva, lényegében csak átmenet a korábbi Skylake és a már 10 nanométeres technológiával készülő Cannonlake között, az utóbbi 2017 második felére várt érkezéséig.

Ennek ellenére relatíve jelentős az előrelépés az előző szériához képest, átlagosan több, mint tíz százalékos teljesítménynövekedéssel. 




süti beállítások módosítása