Megindult az aljas, hátulról támadó propaganda annak érdekében, hogy majd könnyebben fogadjuk el, hogy az iPhone 7-esben nem lesz jack-kábel és csak vezetéknélküli kapcsolaton keresztül tudjuk összepárosítani a fülhallhatónkkal: egy Edward Aten nevű fickó kiszámolta, hogy mennyi időt vesztegetünk el életünk során az iPhone EarPods kábelének a kibogozásával.
Ez még nem jelent semmit, mert az Apple mostanában minden területbe bevásárolja magát, mindenesetre fontos hír, hogy átcsábították a Virginia Tech’ Center virtuális valóság zsenijét, a szakma egyik legnagyobb arcát, Doug Bowmant. Bowman az egész témát keni-vágja és nemcsak a virtuális valóságban van otthon, hanem az augmented reality-ben is, tudjátok, ez az a módszer, amikor mindenféle ikont, információt dobsz rá a valóságra: nézed az iPhone kijelzőjén a körülötted látható városrészt és a program ikonokkal jelzi, hogy hol vannak az erotikus masszázsszalonok.
Eddig a hír, Bowman egyelőre nem rakta fel a LinkedIn profiljára a váltást, mindenesetre igazi szaktekintélynek tartják, könyveket is írt a témában, és ha figyelembe vesszük, hogy az Apple az elmúlt évben három VR-céget is felvásárolt, kezd egyértelművé válni, hogy mi készül a háttérben.
És a héten már megmutattam, hogy micsoda hatalmas lehetőség van a VR-ban, amit persze az Apple egészen biztosan nem fog kihasználni:
Okosóra, tévécsomag-konzol-kombó, autó, VR-szemüveg: tök jó, hogy ennyi projektbe belevág az Apple, az igazán jó már csak az lenne, hogy a piacra kerülő új termékek hasonlóan kiforrottak lennének, mint annak idején az új iPhone volt, nem bétatesztelésre kiküldött méregdrága kütyük.
A felszínen gyilkos harc folyik az Android megjelenése óta, a korábban legnagyobb cimboráknak számító cégek évek óta látványosan haragszanak egymásra, de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy a háttérben milliárd dolláros üzleteket kössenek - a szituáció rímel az Apple-Samsung-kapcsolatra.
Szóval nyilvánosságra került az Oracle-Google-per néhány részlete, és a jegyzőkönyvben vannak olyan jelek, amik arra utalnak, hogy a Google komoly pénzt fizet évente az Apple-nek azért, hogy az ő keresője legyen a default az iPhone-okon. Egészen konkrétan egymilliárd dollárt 2014-ben, ami azért elég nagy lóvé, bár erre az összegre kábé kétszer ennyi nyereség jut a Google-nél, szóval kétmilliárdot húznak ki az iPhone-közösségből azzal, hogy az ő keresőjüket használjuk.
Az ügy pikantériája, hogy az Apple egy olyan tevékenységből húz ki hatalmas lóvét, amit korábban Tim Cook már többször élesen kritizált, hiszen a Google viszonylag érzékeny személyes adatok vagy szokások értékesítésével jut hozzá a pénzhez. Az Apple figyel arra, hogy saját szolgáltatásaiért inkább pénzt kér, de nem adja el hirdetési céllal a felhasználók adatait, viszont ha a fenti állítás igaz, akkor közvetve mégiscsak elég nagy profitot tesz zsebre az egyébként kritizált tevékenységből.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.