Idézet a Portfolio.hu interjújából Kishonti Lászlóval, az AdasWorks tulajdonos-vezérigazgatójával. Licit, kedves Apple?
...
Irodát nyitunk Kaliforniában, Palo Altóban, ami azért fontos, hogy a helyi ügyfeleink, partnereink közvetlen közelében lehessünk. Találtunk egy erre megfelelő helyszínt, amit a nyár végéig megnyitunk. Illetve a kutatás és fejlesztés kis részét is kivinnénk, épp csak annyit, ami ahhoz kell, hogy a járművek tesztelése, illetve az értékesítés támogatása helyben is működjön. Jövőre pedig minden olyan földrészre, gazdasági központba raknánk egy olyan mini irodát, egy vagy két önvezető autónkkal, amiknek a segítségével lokális környezetben be tudjuk mutatni a leendő ügyfeleinknek, hogy az a technológia, amit kifejlesztettünk, működik. Részben erre fogjuk használni a pénzt.
A kockázati tőkebefektetők nem puszira adják a pénzt, ideális esetben szeretnék annak a többszörösét viszontlátni. Szóba került már, hogy mekkora az az összeg, amiért eladnátok a céget?
Azért tudunk most folyamatosan forrást bevonni, illetve részben azért érdeklődik annyi befektető most az AdasWorks iránt, mert az egyik konkurensünket, a Cruise Automationt nemrég több mint 1 milliárd dollárért felvásárolta a General Motors. Igaz, hogy ezt extrém árazásnak tekintem, de abból fakadóan, hogy eléggé kereslet-kínálati egyensúlytalanság van a piacon, azt gondolom, hogy mi is jól szállhatunk majd ki.
Mi jelenti a legnagyobb kockázatot az üzleti modelletekre?
Nagy a hype ekörül az iparág körül. Az is lehet - igaz kicsi a valószínűsége, mert nem látok ilyet - hogy kiderül valamelyik nagy szereplőről, mondjuk az Apple-ről, hogy rendelkezik egy komoly fejlesztéssel az önvezető technológia területén, ami azonnal átalakítaná a piacot. De ezt nem látom racionálisnak, inkább azt látom, hogy sok a beszéd és kevés a mögöttes tartalom.
Említetted már, hogy az Nvidián keresztül korábban kapcsolatba kerültetek a Teslával, illetve hogy Palo Altóban akartok irodát nyitni, abban a városban, ahol többek között a Tesla-gyár is van. Dolgoztok közös projekten?
Kapcsolatban állunk velük.
Elképzelhető az, hogy egyszer a Teslának ti szállítsatok önvezető rendszert?
A Model 3-hoz még biztos, hogy nem.
szucsadam
2016.07.05. 06:08
Címkék: apple maps ios10
Az Apple Maps végre kap egy combos frissítést ősztől, még a sem kizárt, hogy újra megpróbálom leváltani vele a Google Mapset. Lássuk, miért.
Könnyű elérni a javasolt úti célokat, egy egyszerű felfelé suhintással. Alapértelmezettként a képernyű alján látunk egy "Merre akarsz menni?" szövegdobozt, ezt felhúzva pedig előugranak a Siri által javasolt célok, a szokásaink, a naptárunk és hasonlók alapján.
És ha már itt tartunk: a rendszer figyeli a rendszeres utazásainkat, és nemcsak itt, az úticél-választóban kínálja fel, de a lezárt képernyőre is kidobja, hány perc a szokott út, rábökve pedig a navigáció indul. Ez a funkció már most is működik a felhasználók visszajelzése alapján.
Ugyanitt a parkoló autónk helyét is jelzi az app, automatikusan elmenti az infót minden egyes alkalommal.
Kíváncsi vagyok, hogy a Ride opció hozzáférést ad-e az Uberhez majd közvetlenül, minden funkciójával. Ha igen, hamarosan "Ticsák be az Appelt" transzparensekkel is találkozhatunk egy-egy forgalmasabb délután a Deák tér környékén.
Imádom, hogy végre navigáció közben is lehet kizoomolni, arrébb mozgatni a nézetet, ez volt az egyik fő ok, hogy annak idején szakítottam az Apple Mapsszel. Most ráadásul egy Overview gomb is került kézközelbe, szóval még könnyebben átnézhetjük navigáció közben, merre is vinne, és milyen lehetőségek lehetnek még.
Sőt, ha a fenti panelt feljebb húzzuk, egy gombnyomással benzinkutat, éttermet vagy kávézót is közbeiktathatunk.
Tovább olvasom