A Counterpoint Research felmérése szerint az Apple, ami a kínai piacot tartja a jövő lehetőségének saját maga előtt, megint onnan kapta a pofont, ahonnan a legrosszabbul esett.

b_2.jpg

A tavaly még az ottani okostelefon-piac 12 százalékát uraló cupertinói cég mostanra csak 10,8 százalékot húzhat be magának, így már csak az ötödik helyezett a rangsorban. És ha azt hittétek, hogy az előtte álló négy cégből bármelyik a Samsung, tévedtetek, ugyanis

mind kínai vállalat.

A Huawei, a Vivo, a Oppo, a Xiaomi. Majd a Apple. Mindegyikük 10 és 18 százalék közötti piaci részesedéssel, tehát a harc nagyjából kiegyenlítettnek tűnik elsőre.  

Mennyire más ez, mint a világpiacon látható rangsor, ahol a Samsung és az Apple tavaly év végén még 20-20 százalék környékén mozgott, majd jóval utánuk a Huawei, Lenovo és Xiaomi jött fel. Aztán az idei első félévben minden megváltozott: az Apple 5 százalékpontot esett, a Samsung ugyanennyit nyert, és a fent nevezett kínai cégek is nagyon kezdtek erősödni.

A kínai okosmobil-piac tehát 2016-ban nagyon megrázta magát, kezd becsontosodni a minden más piactól eltérő felfogás, ahol simán lekapcsolhatják az iBooks és Movies szolgáltatást központilag, vagy letilthatnak egy iPhone 6 forgalmazást azért, mert a készülék kamerája nagyjából akkora és ott van, mint egy kínai gyártó telefonján.