Idézet a Portfolio.hu interjújából Kishonti Lászlóval, az AdasWorks tulajdonos-vezérigazgatójával. Licit, kedves Apple?

...

Irodát nyitunk Kaliforniában, Palo Altóban, ami azért fontos, hogy a helyi ügyfeleink, partnereink közvetlen közelében lehessünk. Találtunk egy erre megfelelő helyszínt, amit a nyár végéig megnyitunk. Illetve a kutatás és fejlesztés kis részét is kivinnénk, épp csak annyit, ami ahhoz kell, hogy a járművek tesztelése, illetve az értékesítés támogatása helyben is működjön. Jövőre pedig minden olyan földrészre, gazdasági központba raknánk egy olyan mini irodát, egy vagy két önvezető autónkkal, amiknek a segítségével lokális környezetben be tudjuk mutatni a leendő ügyfeleinknek, hogy az a technológia, amit kifejlesztettünk, működik. Részben erre fogjuk használni a pénzt.

A kockázati tőkebefektetők nem puszira adják a pénzt, ideális esetben szeretnék annak a többszörösét viszontlátni. Szóba került már, hogy mekkora az az összeg, amiért eladnátok a céget?

Azért tudunk most folyamatosan forrást bevonni, illetve részben azért érdeklődik annyi befektető most az AdasWorks iránt, mert az egyik konkurensünket, a Cruise Automationt nemrég több mint 1 milliárd dollárért felvásárolta a General Motors. Igaz, hogy ezt extrém árazásnak tekintem, de abból fakadóan, hogy eléggé kereslet-kínálati egyensúlytalanság van a piacon, azt gondolom, hogy mi is jól szállhatunk majd ki.

Mi jelenti a legnagyobb kockázatot az üzleti modelletekre?

Nagy a hype ekörül az iparág körül. Az is lehet - igaz kicsi a valószínűsége, mert nem látok ilyet - hogy kiderül valamelyik nagy szereplőről, mondjuk az Apple-ről, hogy rendelkezik egy komoly fejlesztéssel az önvezető technológia területén, ami azonnal átalakítaná a piacot. De ezt nem látom racionálisnak, inkább azt látom, hogy sok a beszéd és kevés a mögöttes tartalom.

Említetted már, hogy az Nvidián keresztül korábban kapcsolatba kerültetek a Teslával, illetve hogy Palo Altóban akartok irodát nyitni, abban a városban, ahol többek között a Tesla-gyár is van. Dolgoztok közös projekten?

Kapcsolatban állunk velük.

Elképzelhető az, hogy egyszer a Teslának ti szállítsatok önvezető rendszert?

A Model 3-hoz még biztos, hogy nem.

36.jpeg