almalé és kungfu Rólunk

Az Apple Watch vitte a piac 75 százalékát

Nem kaptunk pontos számokat az eladásokkal kapcsolatban, Tim Cook csak annyit mondott, hogy nagyon elégedett, de az elemzők máris elkezdték összerakni a mozaikdarabkákat és arra jutottak, hogy

kb. 4 millió Apple Watch fogyhatott az áprilisi premier óta.

Ez több okból is remek szám: egyrészt a keresletnek eleinte erős határt szabtak a szűkös készletek, másrészt az eszköz csak néhány országban érhető el, harmadrészt az okosórák piacát nem érdemes a mobilokéhoz hasonlítani, egyelőre sokkal kisebb üzletről beszélünk.

applewatch.jpg

Mindez azt jelenti, hogy az Apple a fenti darabszámmal megszerezhette a kategória eladásainak 75 százalékát, illetve hogy a Watch piacra lépésével 457 százalékot emelkedett a szegmens forgalma egy év alatt. A nagy vesztes a Samsung, a koreai gyártó ugyanis a második helyre esett vissza az okosórák piacán 0,4 milliós darabszámmal.



Többet költött kutatásfejlesztésre az Apple, mint valaha

Egy újabb érdekes szám tegnapról: az Apple 2,03 milliárd dollárt költött k+f-re a legutóbbi negyedévben, ami 116 millió dolláros növekedést jelent az előző negyedévhez képest. Ez az első eset, hogy meghaladták a kétmilliárd dollárt, és még jobban látszik a megugrás, ha az elmúlt év azonos időszakához hasonlítjuk a mostanit: akkor még csak 1,6 milliárd dollár ment erre a területre.

13652-8610-12280-6003-capture-l-l.jpg

A számok egyébként komoly növekedésnek indultak, elég csak arra gondolni, hogy először 2012-ben lépték át az egymilliárd dolláros álomhatárt, és néhány cent már biztosan jutott abból az idén bemutatott Apple Watch-nak: a társaság híres arról, hogy évekig, titokban fejleszti az eszközöket piacra lépés előtt. Ebből következik, hogy a mostani kétmilliárdból egy rakás olyan kütyüt reszelgetett Ive és csapata, amit majd csak az évtized végén vásárolhatunk meg először.

Izgi belegondolni, mi?

A vállalat egyébként a teljes bevétel 4 százalékát fordította kutatásfejlesztésre, és hogy legyen valami összevetésünk is, Magyarország kb. 1-1,2 milliárd dollárt költ k+f-re évente: az Apple egymaga hozza ennek közel a dupláját negyedévente.

Hát ezért.



Az Apple annyi pénzt keresett, hogy azt nem lehet megszámolni

Viszonylag sokszor temették már az Apple-t, legutóbb kábé másfél éve jósolták azt, hogy nincs már hova növekedni, stagnálás, aztán lassú elmúlás vár az óriásra.

Na.

Rakjuk akkor oda a fentiek mellé, hogy a legutóbbi negyedéves jelentés szerint 33 százalékkal nőtt a bevétel az egy évvel ezelőttihez képest, ez már közel 50 milliárd dollárt jelent. Aminek még jobban örülhetnek Cupertinóban, az a nyereség megugrása: a profit 10,7 milliárd dollár lett, ez negyven százalékkal több, mint egy éve.

Negyven százalékot nőtt a világ legértékesebb vállalatának a profitja egy év alatt.

financials.jpg

A vállalatot természetesen továbbra is az iPhone húzta, a hatos sorozat minden baljós előjel ellenére a legsikeresebb termék a vállalat történetében valaha, egymaga hozta a bevétel 64 százalékát és 47 milliós darabszámával 35 százalékos növekedést hozott össze tavaly óta. További jó hír a vállalatnak, hogy egy felmérés szerint nagyon sok androidosnak tetszik a készülék, 86 százalékuk azt tervezi, hogy legközelebb iPhone-t vásárol (na).

A második legfontosabb termékcsoport a Mac, ami a teljes bevétel 12 százalékáért volt felelős, a 4,8 milliós darabszám 9 százalékos növekedést jelent egy 12 százalékkal gyengülő piacon, amelyiken szinte az összes vetélytárs zsugorodott. Ez összességében 33 százalékos növekedést hozott a Macnek a piaci részesedés tekintetében, aminek Cook nagyon örül.

timcook-ginnirometty-100357204-orig.jpg

És ott vannak az iPadek, amik 18 százalékos gyengülés után 10,9 milliós darabszámmal zárták a negyedévet, az összes bevétel 9 százalékáért felelős ez a termékcsoport.

Egyébként most először fordult elő, hogy több iOS-eszközt adtak el, mint ahány Windows alapú pc-t:

cke3fvlveaa3-ju-large.png

Végül az egyéb kategória: az utóbbi években ez főként az egyre eljelentéktelenedő iPodot takarta, az idei, 50 százalékos növekedést azonban nem az új touch hozta össze néhány nap alatt, hanem az Apple Watch, aminek az eladásaival kapcsolatban nem osztottak meg pontos darabszámot, de Tim Cook azt mondta, hogy nagyon-nagyon elégedett, és hogy nem igaz az érdeklődés lanyhulása: eddig mindegyik hónapban több órát adtak el, mint az előzőben.

Kínára meg ezért kell nagyon odafigyelni:

6c-q3-2015-002-100597642-large.jpg

Az Apple részvényárfolyama természetesen egy százalékot esett a tőzsdén a fenti számok után.



Újabb gyanús jel az Apple Car érkezésére

Egy ideje már keringenek a hírek az elektromos autó fejlesztéséről, és bár sok ezzel kapcsolatos pletyka utóbb megdőlt, azért továbbra is vannak jelek, amik ebbe az irányba mutatnak. Most például úgy néz ki, hogy leigazoltak egy Doug Betts nevű fickót, aki korábban a Chrysler Group alelnöke volt, és aki az autógyár globális tevékenységének volt a feje, valamint ő felelt a minőségért is.

De náluk van már Paul Furgale is, aki saját magát vezető autók fejlesztésével foglalkozott és a jelek szerint olyan szakembereket is keresnek, akik jól beilleszthetők lennének az Apple Knight Rider-projektbe.

applecarback34_v004-640x360.jpg

Mondjuk ha így is van, a térképszolgáltatás után az autógyártás lesz az, amiben az Apple nagyon-nagyon lemarad a Google-höz képest, hiszen utóbbinak már évek óta van olyan technológiája, amelyik hiba nélkül furikázik a nevadai utakon. Oké, az nem autó, csak technológia, mindenesetre a fejlesztés finoman szólva is előrehaladott ahhoz képest, hogy az Apple alkalmazott két szakembert.



Imádják az Apple Watch-ot a felhasználók

Igen, tudom, én is kicsit bután nézek az órára, és általában így van vele a világnak az a része, amelyik még sosem próbálta, de egészen másfajta élményről tudnak beszámolni, akik megvették a Watch első generációját, márpedig ők valamivel jobban rálátnak a lényegre. 

Egészen pontosan 97 százalékuk elégedett a készülékkel. KILENCVENHÉT.

3-1-640x436.jpg

Jól látszik, hogy ez a szám még az első iPhone-énál és iPadénél is jobb, sokkal jobb, legalábbis ebben a magasságban plusz 5-6 százalék már nagyon erőteljes állításnak számít.

wristly-sat-640x379.jpg

A felmérés 800 Apple Watch tulajdonos megkérdezésével készült, 66 százalékuk nagyon elégedett, 31 százalékuk elégedett volt, 2 százalékuk még nem döntötte el, hogy szereti-e az órát, vagy sem és csak egy százalék számolt be csalódásról.

Őszintén szólva én sem nagyon gondolkoztam a megvásárlásán, de minél több helyen olvasom, hogy az óra sok, a telefon nyomogatásával töltött időt spórol meg a tulajdonosának, aki végre visszahelyezkedik a valódi világba, mert nem kalandozik el folyton az ezer alkalmazás között, annál jobban érdekel. Tudom, ez csak az önuralom outsourcingolása, de ha működik, működik.




süti beállítások módosítása