A Morgan Stanley legújabb számai szerint körülbelül 53 millió darab iPhone fogyhat a júniusi negyedévben, főleg az erős kínai kereslet miatt, ami hihetetlenül jó eredménynek számít: hiába közelít az életciklusa végéhez a modell, nem akar lanyhulni az érdeklődés, szinte nem lehet annyi iPhone-t gyártani, amennyit ne szívna fel azonnal a piac (de mégis: az elemzőcég szerint az Apple 54 milliót gyártott, elég jól belőve az igényszintet).
Állítólag jól fogy az Apple Watch is, bár a viszonyítási alap önmagában bizonyítja, hogy nem fogy annyira jól.
A Morgan Stanley szerint az első hat hét kereslete alapján az óra húsz százalékkal népszerűbb, mint annak idején az első iPhone volt. Ha e mellé odatesszük a mobil legutóbbi negyedéves számait, már ki is jön a matek
Apple Watch = 60 millió darab negyedévente 2022-ben.
Csakhogy.
Az első iPhone piacra dobásakor az Apple még egy kevéssé jelentős, kevéssé ismert gyártó volt, kevesek játékszerének számított. Hiába volt zseniális a mobil, idő volt, amíg mindenkihez eljutott a hír, mert nem volt akkora gravitációja az Apple-nek, hogy mindenkit bevonzzon.
Most az Apple egy fekete-lyuk, beszippant mindent. Ha ekkora versenyelőny után is csak húsz százalékkal hozott több vásárlót az óra, mint annak idején az iPhone, akkor az a termék egyszerűen nem érdekli a piacot.