Egy éve még nagyon nem lehettünk biztosak abban, hogy az Apple Watch a cég új, nagy dobása lesz az iPad után, vagy az első olyan termék hosszú idő óta, ami nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Most már nagyjából látszik a helyzet. Röviden: siker.
Miközben az Apple (vagyis Tim Cook) hivatalosan csak annyit mondott, hogy “jók voltak” az eladások az online rendelés első hétvégéjén, a Slice Intelligence piackutatása számokkal is alátámasztotta ezt. Szerintük csak az Egyesült Államokban
csaknem egymillió óra fogyott
az online üzletben (a becslést 9080 online vásárló válasza alapján adták).
És akkor hol van Európa, meg a kínai piac, meg Japán, ugye.
Nagyon szerettem volna megmutatni, hogy ezzel a teljesítménnyel - ha igaz - hová pozicionálja magát az Apple, de nagyon nehéz dolgom van. Nem elég, hogy ahány elemző, annyi állítás, de tovább nehezíti a dolgoz, hogy a Samsung például eladottnak tekinti, statisztikai szempontból, az üzletekbe kiszállított, raktárban várakozó óráit is. További kérdés, hogy mit tekintünk okosórának? A fitneszkarkötőt, ami mutatja az időt, ide soroljuk?
A sok becslésből és sajtóközleményből kábé azt lehet biztosan látni, hogy az okosórapiac nő. 2013-ban 2 millió csuklón hordható eszközt adtak el, míg 2014-ben ez a szám már 6,8 millió a Smartwatch Group szerint. A tavalyi év úgy néz ki, hogy 1,2 millió okosórát szállított a Samsung, 700.000-et a Pebble (ők eddig összesen egymillió készüléket adtak el), a Moto 360 például félmilliós példányszámban fogyott. A lista utolsó 79 cége pedig csaknem annyi órát adott el, amennyit a Samsung, vagyis nyüzsög az akvárium.
Szóval 2014-ben a fenti számítások szerint így festett a helyzet az összes csuklónk hordható eszköz tekintetében, darabszámra vonatkozóan:
Tovább olvasom
szucsadam
2015.04.13. 09:27
Címkék: film
Az Aaron Sorkin-féle Steve Jobs film ezer sebből vérzik. Pedig szegénynek minden esélye megvolt, hogy jól sikerüljön: volt rá pénz, jó színészeket kértek fel a szerepre, és mellesleg az összes korábban forgatott Jobs-film alapvetően szar volt.
Aztán először David Fincher hagyta el a hajót, mégsem vállalta a rendezést. Vele együtt Christian Bale is távozott, az új rendező pedig az antioszkár-nyertes DiCapriót hozta volna magával. Ő is nemet mondott.
Ezután a Sony, aki az egészet rendelte, kilépett a projekt mögül. Szerencsére ott volt a Universal, aki felvásárolta a jogokat.
Ekkor azt gondolhatnánk, hogy most már csak egyenesbe ér a projekt. Végül is pénz még mindig van a filmben, Aaron Sorkin pedig egy jó író. Aki belenézett már az új Steve Jobs film forgatókönyvébe, azt mondja, remek munka. Három fontos esemény előzményét mutatja be: az első Macintosh bemutatását, a NeXT premierjét és az első iMac leleplezését. Minden ehhez szükséges információt Walter Isaacson könyvéből vett az író.
Ezzel viszont újabb probléma akadt.
Tovább olvasom