Ja, sokat elmond a szegmensről ez a grafikon:
Az úgy volt, hogy az iPhone a piaci részesedéséhez képest aránytalanul sok profitot vitt, aztán jött az 5s, meg a 6-os, végül a 6s, és most már lassan el kéne gondolkozniuk a többieknek azon, hogy tulajdonképpen mit is csinálnak ők ezen a piacon és miért.
Amikor Jobs bemutatta az iPhone-t, azt mondta, hogy a cég egy hatalmas új piacra lépett be, és ha elviszik a szegmens nyereségének a tíz százalékát, már az képes lesz alapvetően újrarajzolni az Apple profitját.
Nyolc év alatt annyi történt, hogy az iparág összbevétele hatalmasat nőtt, de ennek szinte egyedül Cupertinóban örülhetnek, a nyereség 94 százaléka ugyanis náluk landolt, miközben az eladásoknak csak a 14,5 százalékát szerezték meg. A Samsung 24,5 százalékos piaci részesedés mellett vitte a profit 11 százalékát.
És igen, 94+11=105
A többi szereplő veszteséges.
Az iPhone átlagos eladási ára egyébként 670 dollár volt és hiába van a Samsungnak is bőven ilyen drága mobilja, a koreaiaknál ez a mutató 180 dollárnál állt meg: a nagy piaci részesedés olcsóbb készülékekből jön össze, amiken kisebb a haszon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.