Ja, sokat elmond a szegmensről ez a grafikon:

14965-10909-canaccordgenuitysmartphoneprofitshare-l-1.jpg

Az úgy volt, hogy az iPhone a piaci részesedéséhez képest aránytalanul sok profitot vitt, aztán jött az 5s, meg a 6-os, végül a 6s, és most már lassan el kéne gondolkozniuk a többieknek azon, hogy tulajdonképpen mit is csinálnak ők ezen a piacon és miért.

Amikor Jobs bemutatta az iPhone-t, azt mondta, hogy a cég egy hatalmas új piacra lépett be, és ha elviszik a szegmens nyereségének a tíz százalékát, már az képes lesz alapvetően újrarajzolni az Apple profitját. 

Nyolc év alatt annyi történt, hogy az iparág összbevétele hatalmasat nőtt, de ennek szinte egyedül Cupertinóban örülhetnek, a nyereség 94 százaléka ugyanis náluk landolt, miközben az eladásoknak csak a 14,5 százalékát szerezték meg. A Samsung 24,5 százalékos piaci részesedés mellett vitte a profit 11 százalékát. 

És igen, 94+11=105

A többi szereplő veszteséges.

Az iPhone átlagos eladási ára egyébként 670 dollár volt és hiába van a Samsungnak is bőven ilyen drága mobilja, a koreaiaknál ez a mutató 180 dollárnál állt meg: a nagy piaci részesedés olcsóbb készülékekből jön össze, amiken kisebb a haszon.