Minden évben, minden iPhone-premier előtt van egy pletyka, ami népszerűbb a többinél. Ezt felkapják, hat különböző embertől idézik, hogy jön, aztán kitalálják, hogy mégsem, meg mégis inkább úgy. És nem állítom, hogy az előző mondat alanya nem jelentős számú Apple marketingesekre utal többek között, a letöltésre szomjazó újságírók mellett.
Az idei azonban mind közül a legostobább.
Idén ugyanis a témában született cikkek mennyisége alapján a legnagyobb szám az, hogy lesz aranyszínű iPhone. Wáááá.
Ezt mi is megírtuk egy (1!) posztban, kifejezetten NEM erre helyezve a hangsúlyt. Már akkor sem tűnt fontosnak. Sokan persze ráugrottak hype-lehetőségre, és csak ezt a hírt hozták le.
Aztán találtak ilyen színű házat is.
Meg egy csomó mockupot.
Aztán megjöttek az aranyszínű gombok is.
Aztán kiderült, hogy nem is aranyszín, hanem pezsgőszín.
Őrület.
Is This the Gold iPhone 5S? - Gizmodo
Apple iPhone 5S: 'new champagne gold colour coming' - Telegraph
Bring on the gold iPhone! | ZDNet
Really? You don't want a gold iPhone? Oh come on... it's gorgeous!
Aztán ha unalmas, lehet kombinálni más megközelítésekkel.
Will China embrace a champagne iPhone?
Apple's Champagne Gold iPhone To Start A Bling War? - CMSWire
Én azt javaslom, mindenki őrizze meg a komolyságát, és ne változzon mindjárt Paris Hiltonná, ha közeleg az őszi bejelentések ideje.
szucsadam
2013.08.24. 11:47
Címkék: algoritmus app store
A Fisku piackutató cég mutatott rá, hogy már nem csak a letöltésszám jelent előnyt a toplistákon. A legalább négy csillagra értékelt appok július végén elkezdtek emelkedni a ranglétrán, anélkül hogy a letöltésszámban bármilyen erre utaló folyamat lezajlott volna. Közelebbi vizsgálódás után kiderült, hogy a jelenség az értékeléssel van összefüggésben: a háromnál kevesebb csillagra értékelt programok egyre rosszabb helyeket csíptek meg.
Ráadásul az is kiderült, hogy az eddigi 15 perces frissítés helyett három órára váltott az update-gyakoriság, nem tudni, hogy az új algoritmus miatt hagynak maguknak időt az elemzésre, vagy most már ez lesz a gyakorlat.
A felhasználó értékelések egyébként országonként változnak, ugyanarra a programra Magyarországon (20)...
...sokkal kevesebb szavazat jön, mint mondjuk az USA-ban (2451).
Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy elfogadható mennyiségű pénzért meg lehet bízni embereket a hamis értékelésekkel. Akár világszerte megemelhető így az app helyezése. És nehéz lesz becsületesen játszani, ha már mindenki csal. Reméljük az Apple arra is fejlesztett algoritmust, hogy a hamis szavazókat kiszűrje.
Egyébként tavaly év közepén kezdett el okosodni az App Store találati listája is. Ha rákerestünk egy kifejezésre az online üzletben, 2012 júniusa előtt leginkább a névazonosság alapján dobta ki a találatokat a program. Azután a letöltésszámot is nézni kezdte: fontos lett, hányan töltötték le az appodat. A releváns szavakat is tudta már értelmezni, olyan kifejezéseket, amik egyébként nem szerepelnek a névben.
Appleblog
2013.08.23. 15:24
Címkék: hirdetés
Érdekes elhatározásra jutott a piacvezető hazai közösségi vásárlóoldal: volt ugyan már egy alkalmazásuk iOS-re és Androidra is, de tavaly úgy döntöttek, hogy szűkösek a keretek, ezért inkább a portál mobilra optimalizált verziójára koncentrálnak. Egy évig dolgoztak rajta és idén nyáron kapcsolták be az új Bónusz Brigád portált, ami elvileg pont annyira kényelmesen használható mobilon, mint a hagyományos oldal a számítógépen.
Mindent átterveztek, vannak nagy gombok, átlátható felületek, a mobilis nézet lényegében úgy néz ki, mintha az appot futtatnánk. Éppen ezért elsőre úgy tűnik, mintha nem is lett volna értelme a váltásnak, de a készítők szerint két előnye is van a webes megjelenésnek: nagyobb sebességet tudnak elérni vele, mint az alkalmazással, és ami ennél is fontosabb, minden újítás azonnal meg tud jelenni a felületen.
Tény, hogy így nem kell a Store-ok elfogadási procedúráját kibekkelni, vagy arra várni, hogy a felhasználók letöltsék végre a frissítéseket.
Hát így.
Disclaimer: a Bónusz Brigád az Appleblog hirdetője
szucsadam
2013.08.23. 13:20
Címkék: tömegközlekedés akvizíció embark
Újabb akvizíció, ezúttal az Apple az Embark nevű céget szerezte meg. A néhány fős vállalatnak tíz tömegközlekedős alkalmazása van az App Store-ban, nyilván a cupertinóiak a térképes szolgáltatásukhoz keresnek kiegészítő lehetőségeket.
Hasonló célból vette meg korábban az Apple a Hoptop, a Locationary, meg még korábban a Placebase cégeket, akik azóta szintén a Mapson dolgoznak.
Látható, hogy a fenti megoldások egyike sem kifejezetten a budapesti tömegközlekedés útvesztőjében kínál eligazodást, így erre továbbra is marad a Google Maps, meg az alternatív utak. Viszont most szívesen lennék kínai fejlesztő, akinek van néhány tömegközlekedéssel foglalkozó alkalmazásai a store-ban. Lehet, hogy hamarosan ott is csörög a telefon.
szucsadam
2013.08.23. 09:17
Címkék: update
Olyan sokan jeleztétek, hogy nem bírtam tovább, és lehoztam a kerítésszaggató hírt:
Frissült a Find My iPhone!
Ezt frissülte, az ikont frissülte:
És semmi mást.