Amennyire jellemzőek a nagy, hangos bejelentések az Apple háza táján, annyira csendben tudják bevezetni az egyes apróbb képességeket, fejlesztéseket, legyen szó akár szoftverről, akár hardverről. Most például két fejlesztő jött rá, hogy az App Store-ban megváltozott valami: ugyanazon kifejezésre más keresési eredmények ugranak fel, a kereső algoritmuson láthatóan fejlesztettek Cupertinóban, és teljes csendben élesítették.
A BestParking.com például azt vette észre, hogy a keresési kifejezésekre, szavakra optimalizált appok, amik korábban az első helyeket csípték meg, hátrébb kerültek a sok letöltést elért alkalmazásokhoz képest a találati listán. Vagyis már nem csak az számít, hogy mennyire jól választod meg a programod nevét, az is fontos, hogy mennyire népszerű az alkalmazásod.
A Xyologic nevű cég egyik alapítója még érdekesebb változásra lett figyelmes: a keresőmező szerinte intelligensebb lett, és megpróbálja kitalálni, milyen témában vársz találatokat ahelyett, hogy gépesen szóegyezést keresne. Ha például a "gas" szóra keresel, akkor a program értelmezi, hogy te valószínűleg benzinkutakat vagy üzemanyagárakat keresel, és ezeket az appokat dobja fel, ahelyett hogy minden, a címében "gas" szót tartalmazó appot előre sorolna a listán.
Azt gondolják, hogy a változás mögött egy Apple által nemrég felvásárolt kis cég áll. Ők fejlesztették korábban az App Store-os appként felbukkant Chompot. A kereső egyébként jelenleg is elérhető az online üzletben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.