Nem ragozom túl: jó esély van rá, hogy ha Apple Mailt és Gmailt használsz, pont kétszer annyi helyet foglalnak el a leveleid a gépeden, mint amennyi indokolt lenne.
Egy ideje figyelgetem már a rendszerem, főleg azóta, hogy egy 256-os ssd és egy 750-es merevlemez van benne. Az OS X és néhány fontos program, adatbázis az ssd-n van, hogy gyors legyen az elérés, viszont ennek nem olyan nagy a mérete, ezért zavart egyre jobban az ÖTVEN GIGABÁJTOS Mail folder.
Nézzétek csak, nem hazudok:
A legjobban az idegesített, hogy ha összeadtam mindegyik Gmail-fiókom méretét, akkor is legfeljebb 25 gigabájtnak kellett volna kijönnie. Az sem kevés, de ez már az én gondom: tudom, hogy miért van ennyi levelem, el is fogadom az eredeti méretet, viszont a duplázást semmi sem indokolta.
Elkezdtem túrni a fórumokat, hogy mégis mi lehet a jelenség oka, és az internet egyik elfelejtett zugában megtaláltam a választ: a Mail tényleg kétszer tölt le minden levelet a Gmailtől. Ennek oka, hogy egyszer leszedi az üzenetet a saját mappájából, legyen szó Inboxról vagy valamilyen más címkével jelölt mappáról (Sent, Deleted, Munka, Beteges Perverzió). Aztán leszedi még egyszer az üzenetet az All Mail mappából, ahol értelemszerűen minden levél megtalálható.
Óriási marhaság, hogy így működik a rendszer, de szerencsére van rá megoldás: belépsz a Gmailbe, megkeresed a fogaskereket a jobb felső sarokban, rákattintasz, majd a Settings/Beállítások-gombra böksz.
Ezután már csak annyi a dolgod, hogy kiválaszd a második menüpontot (Labels/Címkék), majd ott az All Mail/Összes levél mellől kivedd a pipát.
Az Apple Mail néhány másodperc múlva észreveszi a változtatást. Ekkor őrült munkába kezd, a processzor leterheltsége néhány percig az egeket verdesi, majd néma csönd, és végtelen mennyiségű szabad hely.
Nálam például a várakozásoknak megfelelően 25 gigabájtosra olvadt a Mail folder:
Próbáljátok ki ti is, mert All Mail nélkül több a hely a gépen, kevesebb az adatforgalom és 100 százalékkal több a boldogság!
A WWDC-n mutatta be az Apple az új tévés kampányát, ami a termékeinek a hétköznapi felhasználására koncentrál. Bemutatja, hogy mire használják az iPhone-okat, iPadeket, Macintoshokat az iskolákban, a hálószobákban, évfordulókon. Ez az:
A hirdetést megnézve elég könnyű megérteni, hogy miért nem lett különösebben népszerű. A legrosszabb pillanataiban már a giccs határán egyensúlyoznak ezek az alig zenére lassan hömpölygő képek, és ennek meg is lett az eredménye: ez az utóbbi évek legkevésbé népszerű Apple-hirdetése.
Az Ace Metrix Inc. 26 reklámját vizsgálta a cégnek az elmúlt évben, és arra jutott, hogy a nézők mindegyiket jobban szerették a mostaninál. De még az átlagos spotok is jobban teljesítenek. Az iparági átlag ugyanis 542 pont, amit az Apple rendre felülmúl akár 700 pontot is meghaladó kampányaival. Ehhez képest ennek a mostaninak 489 ponttal kellett beérnie.
Az alaphír szerint az Apple jelentősen megváltoztatja a termékkörét és annak felhasználási lehetőségeit a közeljövőben. Azt már tudjuk, hogy rövidesen megjelenhetnek azok a kontrollertokok, amikbe iPhone-t rakhatsz, de ezek nem önmagukért valók, nemcsak a mobilon lesz egyszerűbb játszani velük. Ezek már egy nagyobb terv részesei.
Állítólag rövidesen megnyitják az Apple TV-t a programozók előtt, így arra is lehet majd játékokat fejleszteni. És akkor a határ a csillagos ég: a set top boxon keresztül a tévéden játszhatsz az iOS-játékokkal, miközben a kontrollertokba pakolt iPhone-nal irányítod a játékot. A terv csodálatos, hiszen különösebb extrabefektetés nélkül lesz egy kétképernyős konzolod, ráadásul hardveres szinten sem kell nagyon sokat fejleszteni a projekten: elég lenne belerakni az Apple TV-be negyedik generációs iPadben használt A6X processzort, hiszen ha a csip meg tudja hajtani a tablet 2048x1536 pixeles paneljét, akkor simán elbánik a nagyképernyős tévék 1080p-s full hd-jának harmadával kevesebb pixelszámával.
A másik nagy pletyka az iWatch, amin állítólag szintén gőzerővel dolgozik az Apple, és ami a zsebünkben található iPhone második kijelzőjeként működne.
Viszont azok az idők már elmúltak, amikor az Apple hátradőlve fejlesztgethetett, mert úgysem érte be a konkurencia. Tud ezekről a pletykákról a Google is, és a hírek szerint komoly energiákat fordít a cég arra, hogy beérje, vagy megelőzze az Apple-t. A Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Google egy Android-alapú játékgép létrehozásán dolgozik, sőt, valamilyen okosfunkciókkal ellátott órát is piacra akar dobni, amilyen hamar csak lehet. A lap szerint nagyon belehúztak a munkába, így a kettőből az egyik termék akár már idén megjelenhet - arról egyelőre nincsenek hírek, hogy az Apple termékeit mikortól vásárolhatjuk meg.
A 9to5Mac találta meg az új operációs rendszer eddig nem tárgyalt funkcióját, ami lehetővé teszi, hogy fejmozdulatokkal irányítsd a mobilod. A lap le is tesztelte az elsősorban a fogyatékkal élőknek fejlesztett szolgáltatást és elég pontosnak találta azt. Pontosnak, de lassúnak: a fejmozgás ugyanis a kiválasztásra korlátozódik, ebből következik, hogy a mozgás a menüpontok közt automatikus: az iOS egymás után jelöli ki az ikonokat, és neked akkor kell reagálnod, amikor a rendszer elért a téged érdeklő funkcióhoz, sorhoz. De végső soron ezzel a módszerrel elindíthatod a Sirit, a Notification Centert, állíthatod a hangerőt, lényegében mindent megcsinálhatsz anélkül, hogy hozzá kéne érned a mobilhoz.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.