Ken Segall, Steve Jobs kedvenc reklámszakembere mostanában egyre többször hallatja a hangját. Múlt héten például arról mesélt, miért rosszak az Apple új hirdetései, most meg az iPhone névkeresési folyamatába avatott be minket.

A fickó elmesélte, hogy a legkevésbé sem volt egyértelmű az iPhone-név, eredetileg több jelölt is volt a kalapban.

bekahlhccaabkv1-large1.png

Felmerült, hogy Telepodnak hívják, ami főleg azért volt népszerű, mert futurisztikusan hangzott, ráadásul összevonta a telefon és iPod-szavakat: utóbbi az ötletelés időszakában épp az Apple legsikeresebb terméke volt. A Mobi azért került a kalapba, mert utalt a mobile-ra, csak személyesebb volt annál. A Tripod sokáig befutónak tűnt, a podot nem kell magyarázni, a tri pedig a háromirányú felhasználásra utalt. Talán mindannyian emlékeztek, hogyan mutatta be Jobs végül a készüléket.

Hát ezért a tri.

És végül: simán csak iPad. Utólag ugye kiderült, hogy a tablet előbb készen volt, mint a mobil, végül úgy döntöttek, megtartják ennek a nevet, ha egyszer majd piacra kerül. És úgy is lett.