Ken Segall reklámszakember és Steve Jobs kapcsolata legendás volt, néhány kurvaanyázáson és kölcsönös kínzáson át vezetett az utuk a közös siker felé. Hogy mást ne mondjunk, Segall tette fel az "i"-t a Macre, hatása az Apple-re tagadhatatlan.

Éppen ezért érdemes meghallgatni, amikor azt mondja, hogy az Apple hirdetéseiből elfogyott a lendület. Tegnap írt Ádám az Apple és a Samsung hirdetéseiről: előbbi egy átlagos termékpromó volt, utóbbi egy nagyobb szabású, Tim Burtonnel és számos szereplővel megtámogatott kisfilm.

Lehet vitatkozni, hogy melyik tetszik jobban, de:

1: korábban nem volt vita tárgya, hogy ki csinálja a legjobb reklámokat, most viszont már nem olyan egyértelmű a válasz, ami maga a változás

2: a tegnapi kommentek alapján sokan nem szerettétek a Samsung hirdetését, de abban szinte mindannyian egyetértettetek, hogy az Apple reklámja középszerű.

06segall-pic-hpMedium.jpg

És ez a lényeg, ezt állítja Segall is, aki szerint a Samsung rengeteg pénzt és energiát ölt abba, hogy behozza lemaradást az Apple-höz képest, és jelentős részben pont az Apple remek hirdetései motiválták ezeket a jelentős erőfeszítéseket.

Segall szerint az Apple régóta képtelen megújulni, illetve amikor megpróbált, rossz irányba indult el, elég csak az Olimpia alatt vetített hirdetésekre gondolni, amiket annyira utált mindenki, hogy az Apple gyorsan vissza is vonta őket. Vagy ott vannak a sztárok bevonásával készített reklámok, amik a Sirit mutatták be hétköznapi helyzetekben Samuel L. Jacksonnal, meg a többiekkel: ezek mind szörnyen fantáziátlanok voltak.

Segall egyébként nincs egyedül a véleményével, egyetért vele Robert Hof is, aki a Forbes-on írt hosszasan arról, hogy az új Apple reklámok már idegesítik. Persze igaza van Ádámnak is, aki szerint egyszerűen csak a célcsoport változott és az új hirdetésekkel a fiatalokat akarják megcélozni, akik meg szeretik a dinamikusabb képeket, de attól még tény, hogy az Apple vagy a régi ötletet pörgeti fel, vagy rossz irányba indul el.

Aztán persze az is lehet, hogy egy ekkora cégnél mindenki sokkal kritikusabb és irreálisok az elvárások, és ha tizedannyi telefont meg tabletet adna el az Apple, és ő loholna a Microsoft meg a Google után, nem fordítva, akkor minden új reklámot csodálatosnak és megismételhetetlennek gondolnánk.