Majdnem mindenki utálja ezeket az új Apple-reklámokat.

Egy Apple Genius mindennapjait mutatja be, aki segít a Mac-felhasználóknak használni a gépüket, a programjaikat. A kritikusok szerint azon túl, hogy gázok a videók, hülyének állítják be a maceseket. Felmerült a szokásos fáma is: Steve Jobs ilyet soha.

Én inkább Henry Blodget (Businessinsider) cikkével értek egyet, aki szerint a reklámok jól eltaláltak. Azt üzenik: az Apple mainstream lett. És a mainstream vásárlók nem akarnak érteni hozzá, csak arra kíváncsiak, mihez kezdhetnek a technológiával. De arra nagyon kíváncsiak.

És az Apple-nél van segítség: a reklámok egy ideális Genius munkáját mutatják be, aki azt a szerepet tölti be, mint az első iMacen a fogantyú. Hozzá szabad érni a géphez, szabad közeledni hozzá, érdeklődni, többet akarni.

Én azt mondom, hogy az Apple-nek jót tehet a változás, nem kell félni tőle. Ahogy nő a cég piaci részesedése, úgy kell váltani nyelvezetet, és a mostani jó irány, csak még kiforratlan. A viccelődős hangvétellel elterelik a nézők figyelmét a fontosabb üzenetről, így észrevétlenül juttatják be azt - így kell.