Volt nemrég egy poszt nálunk, amiben egy elejtett Tim Cook félmondatnak tulajdonítottam nagyobb jelentőséget.

Kína jelenleg a második legnagyobb piacunk. Hiszem, hogy egy nap a legfontosabb lesz.

Akkor megvizsgáltam a 2012 harmadik negyedéves (naptári) számokat, és nem láttam olyan trendet, ami egy ilyen jelentős jóslatot vetítene előre. Azt meg kizártam, hogy Tim Cook csak úgy, számok nélkül böfögjön be egy ilyet.

wangfujing_retail_store.jpg

És tessék megnézni a tegnapi negyedéves jelentést, meg az utána adott nyilatkozatokat. Kína hozott 6,8 milliárd dollárt az előző negyedév bevételéből, de nem is ez a lényeg, hanem hogy ez 67 százalékos emelkedést jelent az Apple vezetői szerint. iPhone-ból sem kevés fogyott Kínában, a legnagyobb emelkedés a telefoneladások tekintetében itt volt: az egy évvel korábbi eredményhez képest kétszeresére nőttek az eladások az országban.

Az Apple-nek jelenleg 11 üzlete van Kínában, de Cook szerint "nagyon sok" épül még. Peter Oppenheimer azt is megemlítette, hogy külön és kiemelten foglalkoznak ezzel a piaccal, nem csak egy ország ez a sok közül számukra.

Ezt látta tehát Tim Cook, amikor Kína majdani elsőségéről beszélt. És ha a tervei valóra válnak, addigra a gyártás nagyobb arányát lesznek képesek visszahozni az Egyesült Államokba, eljátszadozva a két ellentétes trenddel a két ország akár szerepet cserélhet egymással, az USA gyártja a termékeket, Kína meg felvásárolja. Túlzás, persze.