almalé és kungfu Rólunk

A kedvencem az iTunes 11-ben

ikon.jpgTegnap, ahogy ígérték, megjelent az iTunes 11. Csaba már részletesen leírta, miket kaptunk a lejátszótól, én is nyomogattam, elmondom, mi tetszett.

A mini player nem érdekel, korábban is volt ilyen, és a legjobb mini player nekem a billentyűzeten az F7-F9. Lejátszás, szünet, előre, hátra, nekem több infó nem kell. Ráadásul full screenben használom az iTunes-t, így meg nem lehet kitenni egy második kezelőfelületet az elsődleges asztalomra, szóval nem nekem szól. Egy 27-es iMacen már nekem szólna, MacBook Air-en nem.

Amit viszont imádok, az az albumra kattintással előugró infó panel. Egyrészt szép, ahogy az album artwork színeit felhasználva egyedi hátteret készít a daloknak, másrészt az In te Store menüponttal azonnal el lehet érni a hasonló tartalmakat az üzletben. Ez az én olvasatomban a Genius kettőpontnullás felhasználási módja, és több értelme is van, mint az eddigi lehetőségeknek. Egyrészt gyorsabban megtaláljuk az adott előadó albumait, lecsekkolhatjuk például, van-e új korongja, másrészt a hasonló zenékbe egyetlen kattintással belehallgathatunk, és eldönthetjük, meg akarjuk-e venni.

Screen Shot 2012-11-30 at 8.11.08 AM.png

Screen Shot 2012-11-30 at 8.38.21 AM.png

Először csalódásként éltem meg, hogy például a zenékről a filmekre ugrás az eddigi egy kattintás helyett kettő lett (first world problem), de aztán rájöttem, hogy a Command gombot ezért teremtették.

Cmd - 1: Music
Cmd - 2: Movies
Cmd - 3: TV Shows
Cmd - 4: Podcasts
Cmd - 6: Books
Cmd - 7: Apps

Aztán néha elcsesződik, és akkor nem hajlandó reagálni a gombokra, de amíg megy, addig isteni, főleg hogy a store-okból is működik. Ja, és az albumok nézetnél csak kezdd el gépelni az előadó nevét, odaugrik a program. Szóval lehet ezt nagyon gyorsan is használni.

Gyorsan megbarátkoztunk.



Forstall csak azt kapta, amit megérdemelt

Néhány hete rúgták ki Scott Forstallt az Apple-től. A fickó az elmúlt évtized számtalan sikeres fejlesztéséért volt felelős, nélküle az OS X és az iOS sem olyan lenne, amilyennek ismerjük. Azt persze nem tudjuk, hogy jobb lenne-e, vagy rosszabb.

Tony Fadell szerint mindenesetre a lehető legjobb hír, hogy kirúgták Forstallt. Az Apple-ben korábban magas tisztséget betöltő szakember, akit az iPod atyjának is hívnak, és aki jelenleg a Nest nevű termosztátot gyártja (egy ideig az Apple Store-ban is kapható volt) ugyanis azt állítja, hogy Forstall rászolgált a kirúgásra.

12.05.25-Nest.jpg

"Csak azt kapta, amit megérdemelt" - mondta a BBC-nek. "Azt gondolom, hogy kijárt neki, ami néhány hete történt, teljes mértékben indokolt volt a döntés". Fadell úgy látja, hogy Forstall miatt nem tudott úgy működni az Apple vezetősége, ahogy kellett volna, miatta hiányzott belőle az egyensúly és a dinamika.

"Ha elolvasod a beszámolókat, azokból kiderül, hogy a többség örült Cipertinóban a történteknek, sokan ünnepeltek. Mostantól könnyebb lesz Jobs örökségére építeni a cég jövőjét" - mondta Fadell.



Újra a csúcson az iPhone

Természetes jelenség, hogy az Android piaci részesedésben lenyomja az iPhone-t, hiszen előbbi egy platform, utóbbi egy termék. Olyan ez, mintha azon keseregnénk, hogy kevesebb BMW-t adnak el, mint ahány nem bajor gyártású autót. Innen nézve felesleges az összehasonlítás.

Akkor kezd izgalmassá válni ez a verseny, amikor valamiért mégis az iPhone kerül az élre. Amikor több BMW-t adnak el, mint ahány nem bajor autót. És most pontosan ez történt: a Kantar Worldpanel szerint az iPhone 5-nek köszönhetően az Apple piaci részesedése az amerikai okosmobilpiacon 48,1 százalékosra nőtt, míg az Android 46,7 százalékra szorult vissza. Ráadásul nem egyetlen napról van szó, a statisztika az utóbbi három hónapra vonatkozik.

Screen Shot 2012-11-29 at 12.43.39 PM.png
Utoljára egyébként az iPhone 4S piacra dobásakor járt ilyen magasságokban az Apple és nyilván a következő hónapokban lassú gyengülés lesz tapasztalható, míg az Android megint erősödésnek indul.

De az iPhone-ban még mindig hasonló erő van. Kiderült egyébként az is, hogy az iPhone 5-vásárlók 62 százaléka korábban is iPhone tulaj volt, valamint hogy a korábban iPhone-t vásárlók 92 százaléka továbbra is csak ilyen készüléket venne.

Európában persze már más a helyzet, itt elsősorban Android-dominancia van.



Állítólag ma jön az új iTunes

Nagyot nem kockáztatnak a külföldi lapok, amikor azt állítják, hogy ma befut a radikálisan újratervezett iTunes, a 11-es. Az Apple.com-on ugyanis továbbra is novemberi megjelenésről lehet olvasni, márpedig az még ma van, meg holnap, sokáig már nem lehet nyújtani a publikálást.

Reggel 8:45-kor mindenesetre még nem volt elérhető a szoftver, bízzunk benne, hogy estére már azt nyúzzuk.

Amire számítani lehet: nem lesz bal oldali hasáb Librarykkel, Store-ral, az eszközeinkkel, meg a többivel, az alapképernyőt az albumok felnagyított borítói foglalják majd el.

redesigned_player_libraryviews.jpg

Persze a funkciók, almenük továbbra is elérhetők lesznek, csak ehhez a legördülő listákban kell majd kattingatnunk.

Az albumokra bökve információt kapunk arról, hogy mostanában mik a legnépszerűbb dalok a Store-ban a kiválasztott előadóktól, meg ajánlásokat is kapunk arra vonatkozóan, hogy milyen más dalok, albumok lehetnek az érdekesek.

redesigned_player_albumview.jpg

Lesz kicsinyített lejátszó (mini player), ami alig foglal helyet a kijelzőn, és amihez hasonló emlékeim szerint volt már korábban a dashboardon.

redesigned_player_miniplayer.jpg

És erősebb lesz az iCloud-integráció is, hiszen a gépünkön és a felhőben tárolt filmeket például úgy látjuk majd egymás mellett, mintha fizikailag is ugyanott lennének.

icloud_integration_saved.jpg

Majd ma kiderül, hogy mire jó ez a sok úri huncutság.



Az online vásárlások 10 százaléka az iPadnél

A mostani hétvége az őrült vásárlásokról szólt az Egyesült Államokban, így az elmúlt három nap statisztikái sokat elmondanak az aktuális fogyasztói szokásokról. Például az IBM felmérése is, ami kimutatta, hogy a vásárolt ajándékoknak nemcsak a tárgya, hanem az eszköze is az iPad.

Screen Shot 2012-11-26 at 12.02.09 PM.png

Screen Shot 2012-11-26 at 12.02.21 PM.png

Kiderült, hogy az online vásárlásokat tekintve az iPad vezet, majdnem 10 százalékát vitte a TELJES forgalomnak a vizsgált csatornákon ez az eszköz. Az iPadet követte az iPhone 8,7, majd az Android 5,5 százalékkal. Ha nem a teljes, hanem csak a tabletes költést nézzük, még jobban kiemelkedik az iPad dominanciája, 88,3 százalékos eredményével.

A PayPal mérései alapján pedig a vásárlások célja szerint is az iPad volt legnépszerűbb termék, az iPad 2-ből óránként 250-et adtak el.

A teljes grafikon itt elérhető.




süti beállítások módosítása