A múlt heti mobilfizetési kísérletünk összegzéseként Ancsát is rászabadítottuk a témára: valóban lehet itthon mobillal fizetni? Miért biztonságosabb a kettétört adat? Hogyan mobiloztok ti?
A videót Polcz Péter készítette
A múlt heti mobilfizetési kísérletünk összegzéseként Ancsát is rászabadítottuk a témára: valóban lehet itthon mobillal fizetni? Miért biztonságosabb a kettétört adat? Hogyan mobiloztok ti?
A videót Polcz Péter készítette
Az egyik első interjúalany volt az Appleblogon Trencsényi József, az Artex Games tulajdonosa. 2009 márciusában beszélgettünk vele az akkor még gyerekcipőben járó App Store lehetőségeiről. Nem volt még egy éves sem az Apple saját szoftverboltja, olyan érzés volt böngészni az üzletben, mint most mondjuk a WP7 Marketplace-be. Azóta eltelt több mint három év, József rendszeresen kommentel a blogon, legutóbb elég keserű kritikát megfogalmazva. Beszélgettem vele erről, meg a fejlesztők mostani lehetőségeiről, mit vett el az iOS6, és mit hozott. Ezt most ti is olvashatjátok.
Az egyik appleblogos kommentedből úgy tűnik nekem, hogy nem vagy elégedett az iOS 6-tal, jól érzékelem a dolgot?
Lehet abban némi igazság, amit mondasz. Viccet félretéve: az a felhasználói visszajelzésekből jól látszik, hogy talán a legproblémásabbra sikerült update-ről van szó az iPhone történetében. Az okokat nem akarom sorolni, éppen elég érv és ellenérv elhangzott már itt a blogon és a többi fórumon is, pro- és kontra. Az azonban már sokkal jobban aggaszt, hogy az Apple olyan lépésekre szánta magát, amikkel a fejlesztőket hosszú távon elijeszthetik.
Említetted a New Releases hazavágását, vagyis hogy az Apple semmilyen módon nem promotálja az új appokat. Ezek szerint csak a spontán toplistás eredmény reménye maradnak azoknak, akik nem akarnak sokat költeni?
Nagyon úgy tűnik, hiszen eddig volt pár napod az app megjelenésekor, amíg esélyed volt rá - ha tényleg kiemelkedő alkottál -, hogy beindul a viral download, vagy legalább kapsz egy kis lökést induláskor. Most ezt a lehetőséget elvette az Apple, és nem lehet a megjelenés dátuma szerint rendezni az alkalmazásokat. Persze ez bármikor változhat, de jelenleg nagyon nem jó az irány véleményem szerint.
A New&Noteworthy-be hogy lehet bejutni?
Nincs rá recept, mivel eddig az ide bekerülőket az Apple alkalmazottjai - tudtommal - "kézzel válogatták" ki. Az alap, hogy egy nagyon jó alkalmazást kell készíteni. Gondolom az is előny, ha minél több iOS API által biztosított szolgáltatást (Game Center, Facebook, Twitter integráció) beépít az ember, és támogatja az iOS új lehetőségeit.
Nekünk is került már be játékunk a New & Noteworthy listába, de mai napig nem tudom, mi volt a válogatási elv.