Ez a nap is eljött, ismét a Gobbles parkban állunk, és várjuk az új iPhone-t. Negyed óra múlva tehát új telefon, új iPodok és új iTunes várható, ne menjetek messzire.
Ez a poszt fog frissülni.
Tovább olvasomEz a nap is eljött, ismét a Gobbles parkban állunk, és várjuk az új iPhone-t. Negyed óra múlva tehát új telefon, új iPodok és új iTunes várható, ne menjetek messzire.
Ez a poszt fog frissülni.
Tovább olvasomÉrdekes módszert talált a Macrumors arra, hogyan bukkanjon rá a ma bemutatásra kerülő termékek listájára. A trükk egyszerű, beírjuk az apple.com keresőjébe, hogy
2012/09/12Apple-Introduces
és voila:
Még egy keresés, arra, hogy
2012/09/12Apple-unveils
Láthatóvá válnak tehát a még élesítésre váró pr-cikkek. Ezek egyértelműen mutatják, hogy az iPhone 5 mellett (most már biztos a név) új iTunes, új iPod touch és új iPod nano is érkezik.
Na ezt nevezem felmérésnek! A CouponCodes4u.com 2011 amerikai férfivel kitöltött kérdőívének enyhén provokatív kérdései remekül illenek az izgalommal teli várakozás feszültségébe. Ki mit adna ma egy iPhoen 5-ért?
85 százalékuk lecserélné a korábbi iPhone-ját az újra (ezek szerint van nekik). Szerződésbontásra már csak kétharmaduk lenne hajlandó. Arra a kérdésre, hogy mit tennének meg azért, hogy először foghassák kézbe az új készüléket, különféle válaszok érkeztek. 61 százalékuk felhagyna a szexszel fél évre, 59 százalékuk 500 dollárt fizetne ezért a kiváltságért pluszban.
A legmeglepőbb azonban, hogy 39 százalékuk egy collal, 2,5 centivel meg is kurtítaná a péniszméretét, ennél kicsit kevesebb ember lenne hajlandó lecserélni a laptopját egy Windows 95-tel felszerelt PC-re.
Hasznosak ezek az online felmérések, látszik, hogy sokan szeretnek Yes-t nyomkodni.
Hétkor kezdünk.
Remélem mindenki várja a ma este hétkor kezdődő közvetítést az Appleblogon, most nem megyek végig azon, mit is várunk. Ami a legfontosabb, az iPhone 5-öst ma láthatjuk először, és várhatóan 21-én megkezdik a forgalmazását is a fontosabb országokban.
A szokásos szivárogtatási rend szerint az esemény előtt kikerült néhány információ a 9to5Macen, ezek az utolsó pillanatban elkapott részletek pedig a legritkább esetben bizonyulnak hamisnak. Sokat nem árulnak el velük, leginkább márkanevekről van szó, mégis érdekesek lehetnek.
Az első félhivatalos pletyka, hogy a 9 pines, új dokkolót Lightningnak hívják majd. A Macen tehát Thunderbolt, itt meg Lightning, mindkét elnevezés a villámra, a gyorsaságra utal, és egy újabb kapocs a különféle Apple-eszközök között. Kíváncsi vagyok, hány százalékkal lesz gyorsabb a szinkronizálás/másolás ezzel a kábellel a gépre, leginkább persze az USB3-as portokon keresztül.
Az Apple természetesen Lightning port - Dock Connector átalakítókat is bemutat majd, ráadásul kétfélét. Az egyik a készülék aljára erősíthető átalakító, a másik kábeles hosszabbítással is rendelkezik.
Lesznek új fülhallgatók is, ezeknek a neve is kiderült: Earpods. Az Earpodok ugyanannyiba kerülnek majd, mint a mostani fülesek.
Az új shuffle marad 2 gigabájtos, de 8 új színt találtak ki mellé. Az iPod touch mellé is jön egy Loop elnevezésű kiegészítő, öt színben. Hát ennyit arról, miért olyan színes az esemény molinója.
Sokan már holnapra várják az iPad mini bemutatását az iPhone és az iPodok mellett. Én nem számítok ilyenre, és a végtelenségig szkeptikus vagyok továbbra is, de egy rövid gondolat erejéig foglalkozom egy kicsit a témával. Főleg azzal a kérdéssel, hogy ha mégis lesz iPad mini, hogyan kell ezt bemutatnia az Apple vezérének.
Az én válaszom: egy hosszú-hosszú magyarázattal. Meg kell indokolnia, miért jött létre egy ilyen termék.
Egyrészt azért, hogy eloszlassa a vetélytársak után való rohanás képzetét. Hogy azért kisebb, mert erre van piac, amit a többiek építettek fel. Ilyet nem kommunikálhat az Apple, még akkor sem, ha történetesen ez lenne az igazság. A tablet-piacot ő hozta létre, ő tömte meg élettel, itt ő a cápa.
Másrészt azért, mert a versenytársak terepén nem tud versenyezni. A kis tableteket már csak egy hajszál választja el attól, hogy ingyen adják őket a vásárlók kezébe. A Kindle Fire egy jó példa: a vezérigazgató szavai szerint ők nem a készülék eladásából akarnak pénzt, hanem abból, hogy a vásárlók használják. Előfizetnek, vásárolnak. Csakhogy az Apple bevételének töredéke származik csak az iTunes Store-ból, még akkor is, ha az online üzletek góliátjáról beszélünk. Sok cég megelégedne egy ilyen boltból származó nyereséggel, de nem az Apple - nekik ez csak aprópénz.
Visszatérve a bemutatásra: az kevés lesz, hogy van egy kisebb és olcsóbb modell, ami nem annyira olcsó, mint a többieké, de nem is olyan drága, mint az iPad. Új kategóriát kell definiálniuk, és ha blöffölnek, nagyon hihetően kell csinálni. Mert sokan néznek majd fejvakarva.