Sokan már holnapra várják az iPad mini bemutatását az iPhone és az iPodok mellett. Én nem számítok ilyenre, és a végtelenségig szkeptikus vagyok továbbra is, de egy rövid gondolat erejéig foglalkozom egy kicsit a témával. Főleg azzal a kérdéssel, hogy ha mégis lesz iPad mini, hogyan kell ezt bemutatnia az Apple vezérének.

Az én válaszom: egy hosszú-hosszú magyarázattal. Meg kell indokolnia, miért jött létre egy ilyen termék.

Tim-Cook-at-iPhone-4S-event.png

Egyrészt azért, hogy eloszlassa a vetélytársak után való rohanás képzetét. Hogy azért kisebb, mert erre van piac, amit a többiek építettek fel. Ilyet nem kommunikálhat az Apple, még akkor sem, ha történetesen ez lenne az igazság. A tablet-piacot ő hozta létre, ő tömte meg élettel, itt ő a cápa.

Másrészt azért, mert a versenytársak terepén nem tud versenyezni. A kis tableteket már csak egy hajszál választja el attól, hogy ingyen adják őket a vásárlók kezébe. A Kindle Fire egy jó példa: a vezérigazgató szavai szerint ők nem a készülék eladásából akarnak pénzt, hanem abból, hogy a vásárlók használják. Előfizetnek, vásárolnak. Csakhogy az Apple bevételének töredéke származik csak az iTunes Store-ból, még akkor is, ha az online üzletek góliátjáról beszélünk. Sok cég megelégedne egy ilyen boltból származó nyereséggel, de nem az Apple - nekik ez csak aprópénz.

Visszatérve a bemutatásra: az kevés lesz, hogy van egy kisebb és olcsóbb modell, ami nem annyira olcsó, mint a többieké, de nem is olyan drága, mint az iPad. Új kategóriát kell definiálniuk, és ha blöffölnek, nagyon hihetően kell csinálni. Mert sokan néznek majd fejvakarva.