almalé és kungfu Rólunk

Ki gyártja a MacBook Pro Retina display kijelzőjét?

Az iFixit darabokra szedte a MacBook Pro Retina Display-t, és több érdekességet is megállapított: egyrészt, hogy egy mérnöki csodáról van szó, amiben a hátlap maga a keret, és ezen kívül már csak a panel van, nincs üveg, vagy bármilyen kísérőalkatrész. Másrészt meg kiderült az is, hogy melyik gyártó készíti a panelt.

Sokáig úgy tűnt, hogy a Sharp IGZO kijelzőjéről van szó, több iparági elemző is biztosra vette, hogy a Sharp sáros az ügyben, de az iFixit szerint az egyik részegységen található LP154WT1 (SJ) (A1) GD-felirat alapján az LCD-t az LG Philips készítette.

Persze az Apple gyakran több gyártó bevonásával dolgozik, szóval nem kizárt, hogy ha egy másik MacBook Prót szedtek volna darabokra, akkor meg a Samsungra vagy a Sharpra utaló jeleket találtak volna.

Őrület.



Új iPad hirdetés

Erről szól. Nem szabad túlbonyolítani. És érdemes megmutatni a terméket.



Az Apple lehet minden idők legnyereségesebb vállalata

A Topeka Capital Markets elemzője, Brian White elképesztő módon optimista, ha az Apple-ről van szó. A vállalat kilátásaival kapcsolatban persze eleve csak jó és még jobb forgatókönyveket fogalmaznak meg az elemzők, hiszen tisztán látszik, hogy az Apple hasít és belátható ideig még nem is fog ezen a jó szokásán változtatni.

Ugyanakkor Bruan White azt állítja, hogy idén az Apple minden idők legnagyobb nyereségét termeli majd ki magának, ami már csak azért is nagy eredmény lenne, mert tavaly még a harmadik volt az Exxon és a Chevron mögött.

White persze az új termékekhez köti az óriási nyereséget, a hosszúkás iPhone 5-höz és az iPad minihez: olyan készülékekhez, amiket még senki sem mutatott be, és amik talán ebben a formában meg sem valósulnak. Sőt, White már az Apple tévét is nagyon várja, igaz, azt nem feltétlenül 2012-re.

Az új termékek miatt azonban az elemző az Apple részvényárfolyamát valahol 1111 dollár körül vizionálja, kétszer magasabban a jelenlegi 570 dolláros szintnél, amihez azért még Apple-mércével mérve is sok csodás dolognak kéne történnie.

Persze az elemzők már csak ilyenek, nem bírják ki, hogy ne elemezzenek meg jósolhassanak.



Display Recorder iPhone-ra

Egy nagyon hasznos alkalmazás bukkant fel az App Store-ban 1,6 euróért, a Display Recorder. A program lehetővé teszi, hogy videót készítsünk arról, amit a mobilon művelünk, a felvétel elindítása után bármerre navigálunk a telefonban, akármit indítunk el, azt felveszi az app. Sőt, a mikrofonnal azt is, amit mondunk közben, szóval remek kis magyarázatokkal megtűzdelt videókat készíthetünk, amiket aztán feltölthetünk a Youtube-ra, vagy elmenthetünk a telefonra.

Így néz ki egy rögzítés:

Alapvetően szép munkát végez a program, talán csak annyi kifogásom lehet, hogy amikor az elindított alkalmazásban lefutott a grafikus teszt, a kijelzőn egy mindenfelé pörgő kockát lehetett látni, a Display Rercorder azonban ebből nem rögzített semmit. A többi viszont megmaradt.

Hogy a kép teljes legyen, ugyanilyen néven, ugyanezzel a funkcióval volt már egy program az iPhone-ra, de az csak a jailbreakelt telefonokra volt telepíthető, és más volt a fejlesztő is. Egyébként elképzelhető az is, hogy az Apple csak véletlenül engedte át a Display Rercordert a rostán, és amint rájön, hogy mit tett, törli onnan.



Több alkalmazáson belüli vásárlás lehet iOS 6-ban

Míg a felhasználók az iOS 6 esetében inkább a ficsörlistát nézegetik, a fejlesztők az API-kat böngészik: mi az, amit a kezükbe ad az Apple, mit használhatnak fel a készülő alkalmazásokban, és mi az, amit továbbra is magánál tartanak a cupertinóiak. Egy-egy új API-val az egész App Store arculata megváltozhat, és szerintem az iOS 6 egyik új képessége is ezt teheti nemsokára.

Az In-App Purchase Content Hosting nevű cuccra gondolok.

ia.png

Azt talán mindenki tudja, hogy az In-App Purchase az alkalmazásokon belüli vásárlásokat teszi lehetővé. Segítségével akár egy ingyenes appon belül is lehet pénzt kérni a programot használóktól, a lapkiadók így árulják az egyes magazinok számait, az olcsó vagy ingyenes programok prémium tartalmakat kínálnak ezen a módon.

Egyetlen nehézség volt eddig a fejlesztők előtt: ha az In-App Purchase-et választották, be kellett állítaniuk egy külső szervert erre a célra, mert az appon belüli vásárlások lebonyolításához az Apple nem adott hosting szolgáltatást. Most ez megváltozott, ezentúl az Apple saját szervereiről vállalja az In-App Purchase forgalmakat is, ami könnyebbség lehet azoknak a fejlesztőknek, akik egyébként nem költenének erre a célra, vagy nem tudják, hol lehet megbízható szolgáltatáshoz jutni. Az Apple minden terhet levett a vállukról.

Úgyhogy én úgy jósolom, sokkal több In-App Purchase-t magában foglaló app érkezik majd a közeljövőben, ami akár az alapprogramok átlagos árát is lejjebb tolhatja majd. Én azért felhőtlenül nem örülök ennek a változásnak, az In-App Purchase-megoldásokat sok esetben nem szeretem. Ki nem állhatom, ha egy játékban például a továbbjutást vagy a játékélményt dönti el az, hogy bedobsz-e egy újabb érmét a bankszámládról vagy nem. De ha jól használják ki a fejlesztők a lehetőséget, ígéretes megoldások is születhetnek, ahol a felhasználó pontosan arra költi a pénzét, amire akarja. Kipróbálhatja az appot, és csak akkor fizet érte, ha tetszik és többet akar.




süti beállítások módosítása