Míg a felhasználók az iOS 6 esetében inkább a ficsörlistát nézegetik, a fejlesztők az API-kat böngészik: mi az, amit a kezükbe ad az Apple, mit használhatnak fel a készülő alkalmazásokban, és mi az, amit továbbra is magánál tartanak a cupertinóiak. Egy-egy új API-val az egész App Store arculata megváltozhat, és szerintem az iOS 6 egyik új képessége is ezt teheti nemsokára.
Az In-App Purchase Content Hosting nevű cuccra gondolok.
Azt talán mindenki tudja, hogy az In-App Purchase az alkalmazásokon belüli vásárlásokat teszi lehetővé. Segítségével akár egy ingyenes appon belül is lehet pénzt kérni a programot használóktól, a lapkiadók így árulják az egyes magazinok számait, az olcsó vagy ingyenes programok prémium tartalmakat kínálnak ezen a módon.
Egyetlen nehézség volt eddig a fejlesztők előtt: ha az In-App Purchase-et választották, be kellett állítaniuk egy külső szervert erre a célra, mert az appon belüli vásárlások lebonyolításához az Apple nem adott hosting szolgáltatást. Most ez megváltozott, ezentúl az Apple saját szervereiről vállalja az In-App Purchase forgalmakat is, ami könnyebbség lehet azoknak a fejlesztőknek, akik egyébként nem költenének erre a célra, vagy nem tudják, hol lehet megbízható szolgáltatáshoz jutni. Az Apple minden terhet levett a vállukról.
Úgyhogy én úgy jósolom, sokkal több In-App Purchase-t magában foglaló app érkezik majd a közeljövőben, ami akár az alapprogramok átlagos árát is lejjebb tolhatja majd. Én azért felhőtlenül nem örülök ennek a változásnak, az In-App Purchase-megoldásokat sok esetben nem szeretem. Ki nem állhatom, ha egy játékban például a továbbjutást vagy a játékélményt dönti el az, hogy bedobsz-e egy újabb érmét a bankszámládról vagy nem. De ha jól használják ki a fejlesztők a lehetőséget, ígéretes megoldások is születhetnek, ahol a felhasználó pontosan arra költi a pénzét, amire akarja. Kipróbálhatja az appot, és csak akkor fizet érte, ha tetszik és többet akar.