almalé és kungfu Rólunk

Zabálják a biteket az iPhone 4S-ek

Az egyesült államokbeli iPhone 4S tulajok átlagosan kétszer annyi adatot forgalmaznak, mint a korábbi modellt használók - ez derült ki egy felmérésből. Az Arieso nevű telekommunikációs szakértő cég az iPhone 3G által forgalmazott adatmennyiséget vette bázisnak, ehhez képest határozta meg a felhasználók bitéhségét. Ebből kiderült, hogy az iPhone 4 csak 1,6-szor annyi adatot eszik átlagosan, mint a 2007-es 2008-as modell. Különös módon az átlagos bitéhségben mért szakadék sokkal nagyobb a 4 és a 4S között, itt már kétszeres szorzót találunk.

Az okok között említik a Siri szolgáltatást, ami elég különös. Korábban kiderítették ugyanis, hogy egy lekérdezés a gépasszisztenstől átlag 63KB adatot generál, napi tíz lekérdezés is csak 19 megabájtot eszik havonta. Ha ezek miatt növekedett kétszeresére az adatforgalom, akkor vagy siralmasan keveset használják a készüléket, vagy nagyon sokat pofáznak a telefonjukkal.

Ami még érdekes, hogy ha a felhasználókat a adatforgalmazás alapján sorba állítjuk, a felső egy százalék eszi meg az összes forgalom 50 százalékát, rengetegen lehetnek tehát, akik alig-alig használják a mobilhálózatot, esetleg csak wifivel neteznek - az adatok valószínűleg a piackutatást végző cég rendelkezésére álló mobilhálózati adatokból lett merítve.

És a végére egy kitekintés: a legutolsó BlackBerry okostelefonok egy átlagos iPhone 4S felhasználó forgalmazott adatmennyiségének csupán 20 százalékát érik el. Ez egyrészt adódhat a tömörített adatokból, illetve abból, hogy a legtöbb business-felhasználó az emailen kívül kevesebb appot használ a telefonján, mint egy iPhone-tulaj.



Utazó iPhone: A fotós

Mai Utazó iPhone posztunk főszereplője kivételesen nem a kis ribanc, hanem a lencse másik oldalán álló fotós. Zombie ugyanis remek példát mutatott arra, hogyan ne fotózzunk Utazót, mert különben megsértődik, és lelép egy másik férfi - vagy nő - zsebébe. Ezt egyébként meglépi így is, úgy is.

Mert ha nagyon ráfókuszálunk a főtémára, nem látjuk, hol vagyunk.

Ha meg azt akarjuk megmutatni, hogy a festői szépségű Plitvicei tavaknál járunk, esetleg nem fér rá a ribanc a kompozícióra.

Vagy kikerül a fókuszból, mint Robin Williams az Agyament Harryben.

Zombie és Sunnynak köszönjük a képeket. Utazó iPhone-t egyébként tényleg nem könnyű fotózni, ezt én is elismerem, mindig megszenvedtem vele.

A fotós ajánlása a végére: 

Mellékes infóként még talán annyi, hogy 1200 km motorral, rengeteg lélekvesztő erdei út, 8 óra sétálgatás, de BŐSÉGESEN megéri, mindenkinek csak ajánlani tudom, olyan mint egy fantasy film.



Szabadon árulhatják a Steve Jobs-bábut

Újabb Jobs-baba jelent meg a piacon. Az In Icon nevű kínai gyártó élethű Steve Jobs-figurákat kezdett gyártani nagy mennyiségben, és nemrég megkezdte az árusítást is az eBayen. Noha az Apple dörgedelmesen rájuk szólt, hogy a gyártást azonnal függesszék fel, nem értek el eredményt. Az Egyesült Államok legtöbb államában legálisan árusíthatóak a termékek.

Ameddig ugyanis élt Steve Jobs, megvolt a "szerzői joga" a saját kinézetéhez, de miután meghalt, a törvények nem védik többé. Az Apple pedig nem birtokolja Steve Jobs külsejének jogait, ezt nem jegyezték be soha.

A gyártó cég vezetője, Tandy Cheung ennek ismerete nélkül is kinevette az Apple kérését korábban, de az indoklás eléggé ironikusra sikerült: "Steve Jobs nem egy termék" - mondta. Hát most már az.



Visszafizeti az Apple a titokzatos program árát

A héten az Apple-nél történt egy kis malőr, és egy GameStore elnevezésű programot élesítettek az AppStore-ban. A 99 centes appot sokan letöltötték, de igazából nem sokat tudtak kezdeni vele: három in-app-purchase volt elérhető benne, három játékot lehetett az appon belül megvásárolni.

Az Apple aztán gyorsan le is szedte a GameStore-t az online boltból, de nem szolgáltatott magyarázatot az esetre. Most, napokkal később azonban elkezdte kiküldeni az elnézést kérő email-eket mindenkinek, aki megvásárolta a GameStore-t. Mint írják, az app véletlenül túl korán élesedett, így minden pénzt visszajuttatnak a vásárlók bankszámlájára.

Ennek némileg ellentmond, hogy a program leírásában 2009 júniusi dátumot láttunk, az app körülbelül azóta létezik tehát, hogy bemutatták az in-app-purchase szolgáltatást, a programon belüli vásárlás lehetőségét. A programot egy fejlesztő is megvizsgálta, szerinte ezzel tesztelték az in-app-purchase működését.

Vagyis vagy füllentett az Apple, hogy ne kelljen hosszas magyarázkodásba kezdeni, vagy még valami mást akarnak majd kihozni ebből az appból. Az egyetlen, amit most el tudok képzelni, hogy a GameCenter a játékelőfizetések hivatalos platformja lehetne, vagyis az Apple külön csatornán intézné a csomagban árusított appok eladását, ezt nem bízná a fejlesztőkre. Emlékezzünk, a Big Fish Games nemrég engedélyt kapott az Apple-től arra, hogy egyetlen összeg befizetéséért az összes játékához hozzáférést adjon, lehet, hogy mások is jó ötletnek tartanák a dolgot.



30 kilométerről ejtették le az iPadet

A G-Formnál tudják, hogy lehet bekerülni az Apple-hírforgatagba: olyan tartalmat kell adni, amit mindenki megoszt. Hát ez a videó most ilyenre sikerült, egy léggömbbel felküldték a saját tokjukba rejtett iPadet, és amikor a lufi 30 kilométer felett kidurrant, jött az esés. És a túlélés.

A sajtóközlemény szerint ez az első alkalom, hogy egy iPadet küldtek fel az űrbe. Valójában 30 kilométer még nem az űr, de mivel nincs nagy tapasztalatom a légkörön kívüli utazással kapcsolatban, a videó alapján még el is hinném. A magasság jelen esetben csak díszítés szerepét tölti be, a maximális végsebesség eléréséhez természetesen nem kellett volna ilyen magasra vinni a kütyüket.

Én már csak a kamerára lennék kíváncsi, ami ugyanúgy túlélte az esést.




süti beállítások módosítása