Érdekes cikk jelent meg az Intomobile-on, ami arra keresi a választ, hogy mitől olyan sikeres az Apple. Hosszabb-rövidebb kitérők után arra jut a szerző, hogy azért, mert egyszerűen jobb termékeket gyárt konkurenseinél.
Azért ki is fejti ezt bővebben a lap. A bevezetőben a 2007-ben bemutatott iPhone-ra hívják fel a figyelmünket. Emlékszünk még, hogy milyen futurisztikus volt az érintőképernyő? Volt persze már korábban is ilyen a piacon, de egyik sem volt ilyen elegáns és egyik sem reagált ilyen könnyedén az ujjmozdulatokra: amik az iPhone-ig voltak, használhatatlannak tűntek az Apple mobiljának premierje után.

Ráadásul lassan reagált a piac, jóval több, mint egy év telt el az első, valóban versenyképes ellenfél megjelenéséig. De a szerző emlékeztet minket a Macek unibody házára is, ami nemcsak elegáns, de masszív is, és amihez hasonlót a konkurensek megint csak jelentős lemaradással tudtak harcba küldeni.
Mi ennek az oka? A lap szerint egyszerűen arról van szó, hogy az Apple technológiai értelemben a piac előtt halad. Elképzelhető, hogy nem a legújabb processzor vagy a legtöbb memória kerül a termékeibe, de a látványos, kézzelfogható, eladást segítő technológiai újdonságok elsőként náluk jelennek meg. Sőt, miattuk terjednek el.
A szerző leírja az Apple módszerét is: a cég keres egy kísérleti, ígéretes technológiát, aminek a gyártása még nem indult meg, mert az óriási összegeket emésztene fel. Pénzt ad a gyárnak, beszáll a költségekbe, hogy meginduljon a tömegtermelés, ami lenyomja az árakat. Az első darabok persze sokba kerülnek, de az Apple milliós tételben rendel meg, sőt, ennél is nagyobb darabszámra jelenti be igényét, így a teljes gyártási ciklusra vonatkoztatva bőven megtérül a kezdeteknél befektetett összeg. A gyár vagy a fejlesztő meg a pénzért cserébe kötelezettséget vállal arra, hogy egy ideig nem adja át másnak a technológiát, illetve mivel az Apple úgyis leköti a teljes gyártási kapacitást, a vetélytársaknak esélyük sincs hozzájutni az alkatrészekhez.
Az Intomobile szerint ezért jár a társaság egy-másfél évvel konkurensei előtt.
Köszönjük MosziNetnek a találatot!
update: Rövid időre kedd este az Apple volt a legértékesebb cég a világon. Bár óriási zuhanás után 350 dollár közelében is járt a részvények árfolyama a korábban elért 400-as plafonhoz képest, a cég részvényei elég gyorsan összeszedték magukat, gyorsabban, mint az Exxon papírjai, így rövid időre átvette az első helyet az olajipari cégtől az Apple.
Ezzel a piaci kapitalizáció alapján a kaliforniai vállalat volt a legértékesebb cég a világon.
Az Exxon aztán gyorsan magára talált, szerda reggel már újra az olaj volt a csúcson 352 milliárd dolláros piaci értékkel, az Apple visszaszorult a második helyre 346 milliárddal.
Szavazzatok a Goldenblogon IT-kategóriában az Appleblogra, mert mi nagyon örülnénk neki:
Magyarósi Csaba
2011.08.09. 15:52
Címkék: mac os x mac os x 10.7
Jó ez a netes letöltés, meg hogy a merevlemez egy rejtett zugáról képes helyreállítani magát az új OS X, az is pompás, hogy vész esetén újra letölti magát, de a legtöbben mégiscsak annak örülnek, ha valamilyen fizikai adathordozóról is telepíthető a rendszer.
Az Apple ma kiadott programja pont erre megoldás. A Lion Recovery Disk Assistant alig egy megabájtos, és a cég honlapjáról, esetleg a Mac App Store-ból lehet letölteni.

Mielőtt elindítanánk, játszunk kicsit a Disk Utility-vel. Dugjuk rá kedvenc ÜRES pendrive-unkat a gépre, indítsuk el a programot, válasszuk ki benne a pendrive-ot, majd kattintsunk az add a partition menüpontra és győződjünk meg arról, hogy legalább egy gigabájtot különítünk el a Lionnak. Az options menüpont alatt kattintsuk be a GUID Partition Table-t, győződjünk meg arról, hogy a lemez Mac OS Extendedre (Journaled) van formatálva, aztán nyomjunk egy Apply-t.
Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy elindítjuk a Lion Recovery Disk Assistant nevű programot, aztán követjük az utasításokat. A folyamat befejezte után ne is keressük a partíciót a lemezen, mert azt nem látja majd a Finder vagy a Disk Utility.
Hogy hozzáférjünk a tartalomhoz, indítsuk újra a gépet, nyomjuk az Option gombot és válasszuk ki a Startup Managerből a Select Recovery HD-t.
Tádám!
Szavazzatok a Goldenblogon IT-kategóriában az Appleblogra, mert mi nagyon örülnénk neki:
Magyarósi Csaba
2011.08.09. 12:14
Amióta megjelent az iPad, azóta vitatkoznak arról, hogy hova kéne sorolni. Számítógép? Vagy csak simán hordozható? Esetleg külön tablet? Mindegyik mellett lehet érvelni, ezzel együtt legtöbbször a harmadik kategóriába sorolják, tudjuk is, hogy ebben messze piacvezető.
De legalább ennyi érvet lehet felsorolni amellett is, hogy a hordozható gépek közé rakjuk. Gyakran a laptopot is arra használják az emberek, mint az iPadet, menet közbeni tartalomfogyasztásra, emailek írására, weblapok olvasására, jegyzetelésre: erre tökéletesen megfelel az Apple kütyüje. De a legfontosabb mérőszám talán a piaci hatás, hogy honnan szív el vásárlókat az iPad: az elmúlt év statisztikájából tökéletesen látszik, hogy a netbookokra mért óriási csapást a tablet, nem netbook mellé, hanem netbook helyett vásárolják az emberek, így amellett, hogy a tabletet önálló entitásként vizsgáljuk, a folyamatok megértése érdekében érdemes időnként egyszerűen hordozható gépként kezelni az iPadet.
A Fortune pontosan ezt csinálta, és megdöbbentő eredményre jutott: a tablettel az Apple piaci részesedése húsz százalék fölé nőtt a második negyedévben ebben a szegmensben.

Elég csak egy pillantást vetni a grafikonra, hogy lássuk, az összehasonlításnak van értelme: amikor az iPad megjelent a piacon, az összes szereplő gyengülni kezdett, egyértelmű tehát, hogy honnan szerzett vásárlókat az Apple.
Az elemzés egyébként hozzáteszi, hogy nemcsak az iPad, de a MacBook Air sikere is nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy most itt tart a vállalat, ami ezzel együtt értéke hatodát elvesztette az elmúlt napokban a kibontakozó, második generációs világgazdasági pánik hatására.
Szavazzatok a Goldenblogon IT-kategóriában az Appleblogra, mert mi nagyon örülnénk neki:
Magyarósi Csaba
2011.08.09. 07:24
A Bloomberg összegyűjtötte a pletykákat, ezek alapján megtippelte, hogy milyen hardverelemek kerülnek majd az iPhone 5-be, amit várhatóan szeptemberben, esetleg októberben dobnak majd piacra, kikereste a hardverelemeknek az árát, majd ezeket összeadva meghatározta a gyártási költségeket.
Fontos, hogy a végső összegben a Bloomberg szerint minden benne van: az ingyenesen adott iOS fejlesztési költsége, a gyártás és a tesztelés, a szállítás, a csomagolás és a logisztika. Nincs azonban benne külön tételként a fejlesztés, ezzel együtt nagyjából alaposnak mondhatjuk az összeállítást.
A táblázatból kiderül, hogy a legdrágább továbbra is az érintésérzékeny kijelző, ami a teljes költségek ötödét viszi el. A háttértárért is rendesen fizetni kell, az Apple A5-ös csip azonban már csak 16 dollárba, alig több mint háromezer forintba kerül. Ennyit ad az Apple a kameráért és valamivel kevesebbet a ramért, a wifi, a bluetooth, a gps, a gyorsulásmérő és a giroszkóp viszont együttesen is csak alig kerül többe 2 ezer forintnál.

A végösszeg tehát 53 ezer forint, amit a Bloomberg szerint az Apple 620 dollárért, 120 ezer forintért ad tovább a szolgáltatóknak, a haszonkulcs tehát 56 120 százalék fölött van.
Hát így nőtt 70 milliárd dollárra az Apple készpénzállománya.
Szavazzatok a Goldenblogon IT-kategóriában az Appleblogra, mert mi nagyon örülnénk neki: