Amióta megjelent az iPad, azóta vitatkoznak arról, hogy hova kéne sorolni. Számítógép? Vagy csak simán hordozható? Esetleg külön tablet? Mindegyik mellett lehet érvelni, ezzel együtt legtöbbször a harmadik kategóriába sorolják, tudjuk is, hogy ebben messze piacvezető.

De legalább ennyi érvet lehet felsorolni amellett is, hogy a hordozható gépek közé rakjuk. Gyakran a laptopot is arra használják az emberek, mint az iPadet, menet közbeni tartalomfogyasztásra, emailek írására, weblapok olvasására, jegyzetelésre: erre tökéletesen megfelel az Apple kütyüje. De a legfontosabb mérőszám talán a piaci hatás, hogy honnan szív el vásárlókat az iPad: az elmúlt év statisztikájából tökéletesen látszik, hogy a netbookokra mért óriási csapást a tablet, nem netbook mellé, hanem netbook helyett vásárolják az emberek, így amellett, hogy a tabletet önálló entitásként vizsgáljuk, a folyamatok megértése érdekében érdemes időnként egyszerűen hordozható gépként kezelni az iPadet.

A Fortune pontosan ezt csinálta, és megdöbbentő eredményre jutott: a tablettel az Apple piaci részesedése húsz százalék fölé nőtt a második negyedévben ebben a szegmensben.

Elég csak egy pillantást vetni a grafikonra, hogy lássuk, az összehasonlításnak van értelme: amikor az iPad megjelent a piacon, az összes szereplő gyengülni kezdett, egyértelmű tehát, hogy honnan szerzett vásárlókat az Apple.

Az elemzés egyébként hozzáteszi, hogy nemcsak az iPad, de a MacBook Air sikere is nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy most itt tart a vállalat, ami ezzel együtt értéke hatodát elvesztette az elmúlt napokban a kibontakozó, második generációs világgazdasági pánik hatására.

Szavazzatok a Goldenblogon IT-kategóriában az Appleblogra, mert mi nagyon örülnénk neki: