Megint belekezdett néhány elemző a pletykába, miszerint az Apple hamarosan kiadja az iPhone egy olcsósított verzióját.
Bámulatos, hogy nem adják fel, és nevetségessé teszik magukat az ilyen pletykák továbbadásával. Nem látják be, hogy semmi értelme egy új terméket létrehoznia az Apple-nek, aminek két fontos tulajdonsága a minőségbeli romlás és az olcsóbb ár. Sem azt, hogy nem lehet a gyártási költségek között a felhasznált filléres alkatrészeken spórolni, hogy aztán egy teljesen új gyártósort állítsanak be az olyan készülékekre, amik jóval kevesebb profitot termelnek.
Ha lesz olcsó iPhone, az az iPhone 4 lesz. Esetleg az iPhone 3GS, bár kétlem, hogy ezt piacon tartaná az Apple. Ahogy eddig is, a kifutó modellek további egy évig kaphatóak, és mint láthattuk, az Apple nemrég elkezdte árulni a szolgáltatófüggetlen iPhone 4-et az Egyesült Államokban 649 dollárért, átszámítva nettó 123 ezer forintért. Ez az olcsó iPhone.
Ennek a lépésnek ott inkább szimbolikus jelentése van, hiszen pont az Egyesült Államok az az ország, ahol alig valaki vásárol prepaid csomagban. Ellenben van a világnak egy-két sarka, ahol inkább azokat favorizálják:

Lenne tehát értelme az ilyen fajta olcsó iPhone-nak, csak pont nem ott, ahol megjelent.
Az iPhone 5 (egyes források szerint iPhone 4S) is terítéken van természetesen, a nemzetközi helyzet fokozódik, a telefon viszont csak október elején jön a legfrissebb pletykák szerint, esetleg szeptember végén. Nagy redizájnra mindenesetre senki ne számítson, az elemzők szerint hasonló ráncfelvarrás lesz, mint az iPhone 3GS esetében.
Az iPad 3 megjelenése jövő tavaszra várható, ugyanis csak jövő év elején készülhetnek el az első prototípus. Ezzel az idén megjelenő iPadekről szóló, szintén alaptalan pletykák is hamisnak bizonyultak.
szucsadam
2011.06.28. 07:12
Címkék: google tajvan appstore
Tajvanban legalábbis. Korábban írtam arról, hogy a tajpeji városvezetés felszólította az Apple-t és a Google-t: hét napon belül adják vissza a pénzét minden vásárlónak, aki elégedetlen az online üzletből származó, megvásárolt tartalommal.
Még egyszer nem vezetem, le, miért kolosszális marhaság a hét napos pénzvisszafizetés olyan programok esetében, amik egy jelentős része egyáltalán nem nyújt élvezetet hét nap után, és nem is kell neki. Nagyjából nulla esélyt adtam annak, ami most mégis megtörtént: az Apple beadta a derekát, és rábólintott a hét napos pénzvisszafizetésre az Economic Times szerint.

Még most sem hiszem el, de ha a hír igaz, a fejlesztők helyében erősen tiltakoznék. Nem erről szólt a megállapodás. Egész máshogy áll neki a programozó az app (itt főleg a játékokra gondolok) összeállításának, ha szeretne ténylegesen pénzt is kapni a munkáért, és nem csak azt látni, hogy a pénzért árult progit letöltötték százezren, fizettek érte öten. Vagy akkor telerakja reklámokkal, kitalál valamit, hogy pénzhez jusson, a lényeg: megváltoznak a játékszabályok.
A Google nem lépett semmit, maradtak a sokkal ésszerűbb 15 perces reklamálási határidőnél, meg is kapják a pénzbüntetést, tízmillió forintnak megfelelő összeget. Válaszlépésként a Menlo Park-i Mountain View-i (mindig összekeverem) cég felfüggesztette az országban a fizetős programok elérhetőségét. Ezt a lépést a helyi fogyasztóvédelem barátságtalannak nevezte.
Szerintem meg ez volt a helyes lépés. Kiálltak a fejlesztőik mellett. Vendetta!
szucsadam
2011.06.27. 16:28
Címkék: blackberry rim
A RIM nem áll túl jól az okostelefonok harcában, és itt most nemcsak arról van szó, hogy a felhasználók egyre nagyobb tömegben váltanak másik hajóra, nagyobb baj, hogy már a matrózok is ugrálnak le a fedélzetről.

A Seesmic Inc., az egyik BlackBerry-fejlesztő bejelentette, hogy nem készít több appot a RIM-nek. Egyre több fejlesztő dönthet így, néhány cég a Businessweek cikkében meg is indokolja, miért nem opció már a platform. Egyikük szerint BlackBerryre fejleszteni nemcsak a anyagiak miatt ésszerűtlen, egyenesen árt a hírnévnek a kompatibilitási nehézségek miatt.
A RIM a múlt héten bejelentette, hogy a negyedéves bevétel valószínűleg kilenc év óta először fog csökkenni. A világ okostelefonjainak jelenleg 12,9 százalékát adják el, ami a korábbi, csaknem 20 százalékos arány után akár tragikusnak is tűnhet. Ezalatt az Apple folyamatosan növekedett, az Android pedig triplájára hízott.
Ennek ellenére a RIM folyamatosan növelni akarja a felhasználóknak kínált programok számát. Már 36 ezer app van a BlackBerry App Worldben, ami nagy növekedés, de messze van az Apple 425 ezres vagy az Android 200 ezres számától.
A RIM tehát nem adja fel, a fejlesztőket is össze akarja fogni, de erre az izzadságszagú lépésre is egyre kevesebb esélye van. Főleg miután egy eladott BlackBerry-appra 20 iOS-alkalmazás jut egy multiplatorm fejlesztés esetén. Ez színtiszta fizika, a legkisebb ellenállás felé halad mindenki, és ez alól a programozócégek sem kivételek.