Állandó topic nálunk is egy-egy poszt alatt, hogy az AppStore nem ad lehetőséget a programok kipróbálására a vásárlás előtt, képek és youtube-os videók alapján választunk, aztán sírunk, ha mégsem azt kaptuk, amit akartunk. Sokan állítják, csak emiatt törik fel a készüléküket, és töltik le a programok ingyenes verzióit, ami valójában csak kiszúrás az egész közösséggel.

Egyrészt mert az átverések gyorsan kitudódnak a csillagozási rendszer alapján, másrészt azért itt zömében 1-2 eurós appokról beszélünk, a tízezer forintos, dvd-n vásárolt játékokat sem mindig próbálhatjuk ki.

Ennek ellenére a tajpeji kormányzás most úgy gondolta, az AppStore-ba is be kellene vezetni az elégedetlen ügyfelek pénzvisszafizetési garanciáját, ezért fel is szólították az Apple-t és a Google-t, hogy hét napon belül adják vissza a pénzét annak, aki nem azt kapta, amit szeretett volna.

Két hetes határidőt adtak a két vállalatnak, hogy változtassák meg a szabályozást náluk, különben bírság lesz a vége, 10 millió forintnyi összegről állítanak ki számlát. Nyilván most rettegnek Kaliforniában.

Bármennyire csábítónak tűnik egy ilyen lehetőség, még ha nem is Tajpejben élünk, gondoljuk el, milyen következményekkel járna. Egy rakás játék, amit letöltöttem, nem nyújtott élvezetet egy hétnél tovább, de nem is igazán számítottam erre. És én mondjuk nem kezdenék az ötödik napon egy tranzakcióba 70 cent visszaigénylésébe, de sokan igen, ez pedig alapjaiban változtatná meg a fejlesztések irányát.

De ezt látom mindenhol. Az emberek ezt sokszor nem gondolják végig, nem tudatosan használják a pénzüket, nem látják, mit támogatnak vele, csak spórolni akarnak. Pedig ha a kisboltban csak zsemlét veszünk, akkor ne sírjunk, ha a kisbolt pékárussá válik egy nap, pedig nekünk sürgősen szükségünk lenne gumira.