A Maritz Research 2500 egyesült államokbeli embert, pontosabban okostelefon-használót kérdezett meg, milyen tabletet vásárolna. 14 tablet közül lehetett választani 11 különböző gyártótól. Mint kiderül, a márkahűség az Apple-körökön kívül sehol nem tartozik a legfontosabb szempontok közé: a legtöbben iPadet akarnak, mindegy, mobilban mit nyomkodnak.

A RIM-tulajok 53 százaléka választotta az iPadet, és csak 8,5 százalékuk választotta a RIM PlayBookját. 12 százalék vásárolna Kindle Fire-t, 11 százalék Galaxy Tabot.

Az Android-használók 41 százaléka venne egy iPadet, 15 százalékuk pedig Kindle Fire-t. Még többen választanák közülük a Galaxy Tabot (19 százalék).

A Windows Phone és Windows Mobile-használók 40 százaléka voksolt az iPadre. 16 százalékuk a Kindle Fire-t bökte meg, 12 százalékuk a Galaxy Tabot. A saját márkára, amit a HP Slate 500 képviselt, alig néhányan adtak szavazatot.

Az iPad-érdeklődés cunamija természetesen az almásoknál tetőzött, az iPhone-júzerek 77 százaléka venne iPadet, ha tabletről van szó, 8 százalékuk Fire-rel rohangálna, 5 százalékuk Galaxy Tabbal.

Rákérdeztek a valós vásárlásokra is, a 2500 válaszadó fele vett már iPadet, 13 százalékuk táskájában pedig egy Kindle Fire lapult.

A felmérésből nagyon látszik, hogy a Kindle Fire nagyon feljött, főleg árának köszönhetően, és noha sokan csalódottságukat fejezik ki a készülékkel kapcsolatban, karácsony előtt mégis viszik, mint a cukrot az Egyesült Államokban. Az alulról jövő támadás eddig a leghatásosabb az iPad egyeduralma ellen, egy korábbi posztban elemeztem is az Apple lehetséges lépéseit. Mindenesetre ezzel a népszerűséggel, és az iPad 3 bemutatójának közelsége miatt sok félnivaló nincs egy low-end termék miatt. De oda kell figyelniük.